Bloggintresserade

lördag 18 april 2020

Inga måsten...



Vad har ni på schemat denna sköna lördag? Jag har sovit alldeles
för länge, ätit en alldeles för lång frukost och nu har halva dagen
runnit iväg! Skönt på ett sätt och klockan skulle man gömma
i en byrålåda på helgerna och ta stunden som den kommer...
Om man bara kunde!


Lammungarna har vårkul i hagen och min dammvippa 
till surtupp har fullt sjå med sina våryra damer...


Nåja, i dessa isolerade tider som råder så finns det TID. 
Tid till allt man annars inte hinner med... 
Men först får det nog bli en kopp kaffe till i vårsolen!
Ha en skön lördag och ta hand om er.

KRAM

13 kommentarer:

  1. Vi har haft fantastiskt fint väder här i Wales i flera veckor, men idag regnar det, vilket är bra för naturen. Så idag blir det lite trevligt bloggläsande och lyssnande på trevliga poddar. Ser fram emot en mysig dag.
    Vackra bilder du bjuder på!
    Njut av dagen!

    SvaraRadera
  2. Ja nu har man all tid i världen för sådant som man inte hunnit tidigare.
    Men det är lite svårt att ta tag i dessa saker som man inte hunnit med tidigare tycker jag.
    Helt plötsligt känns de så påtvingade av denna isolering som man lever i.
    Ha en skön lördag.
    Kram Carin










    SvaraRadera
  3. Yes, time for a lot more now - we can't go far but today will go to the market for fresh eggs and strawberries. We will of course wear masks and stay 6 feet from other people!

    Stay well dear Titti and enjoy Spring with your lambs and chickens.

    SvaraRadera
  4. Hej Titti!
    Idag var det skönast inne i växthuset. Fick en leverans med mina dahlior så de blev krukade, liksom de som varit på vinterförvar hos dottern. Undrar om man behöver så många, men när de blommar så vill jag gärna ha fler.
    Ha en trevlig helg /Kram Marika

    SvaraRadera
  5. Känner igen mej alltför väl i din beskrivning här. Man har verkligen tid nu! Bara svårt att ta mej för, när det finns så mycket tid. Jag är av den sorten att jag måste ha lite press på mej för att komma till skott med saker....märker jag nu. Nåja, jag klagar inte, det finns alltid de som har det mycket värre och är mera utsatta.
    Så underbart med alla dina djur runtomkring dej. Så roligt att iaktta alla deras förehavanden.
    Allt gott och ha en fortsatt skön lördag!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  6. Min lördag har liknat din tror jag. Inga måsten och jag har bara njutit, va skönt det har varit!
    Njut av din helg, Kram Nora

    SvaraRadera
  7. Skönt med en dag att bara vara och liksom glida med i dagens egna rytm.
    Våren har äntligen gjort sitt intåg här uppe också. Fast det är friska vårvindar och inte så många plusgrader än. Men det tar sig så småningom.
    Ha en skön helg i vårsolen på din vackra o.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  8. Dette beskriver også min dag:)
    Sovet for lenge og spist frokost sent,men i disse uvanlige tider er det jo tid nok.
    Jeg er permittert fra jobben og får gjort veldig mye likevel:)
    Nydelige vår bilder hos deg:)

    SvaraRadera
  9. Ja tänk att man upplever att det finna mer tid nu. Fast det finns det ju inte egentligen. Fina bilder som vanligt. Tack för dom. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  10. Draga Titti,
    O duminica de primavara frumoasa iti doresc in continuare.
    Cu toate frumusetile din jurul tau: animale, verdeata, soare si cer senin, relaxare la discretie!
    Astazi noi sarbatorim Pastele. Este o zi innourata si admiram gradina plina de pomi infloriti, de la fereastra!
    Imbratisari, Mia

    SvaraRadera
  11. Skönt ändå med slappa förmiddagar! Jag börjar ju alltid mina lediga dagar med en promenad, innan långfrukost med tidning, nåt jag aldrig hinner med på jobbardagar.
    Sen blev det tapetsering igår!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  12. Tack för dina fina bilder!Jag har också tid,men ingen energi.Det är ingen bra kombo.
    Vilken otur med ert gästhus. Det är ju bra med ventilation,men det finns ju måtta.Hoppas ni kan fixa till det,så det blir regntätt,om det nu skulle börja regna igen. Jag hoppas på det ljumma vårregnet nu.

    ha en så bra ny vecka som möjligt!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  13. Hei!

    Det er godt å ha god tid, sove lenge og spise frokost uten hastverk Men jeg ser så fram til normale tider igjen. Det er alltid så fin stemning i bildene dine.
    Ha det godt! Klem Anne

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...