Bloggintresserade

onsdag 1 april 2020

Som man sår...


1:a april! Jamen då är det väl vår då - på sådär riktigt!
Jag ligger efter med allt! 
Allt från jobb, städ och allt som ska ner i jord.
Som man sår får man skörda heter det ju...
Växthuset är halvfärdigt, ja hela jag känns halvfärdig. 
Så många måsten och så lite tid, tid till det som egentligen
ligger mig varmast om hjärtat och som tillför så
mycket gott för både själ och gom...
Att odla, att skörda och att se allt växa.


Nu får jag snabba på om jag ska hinna fylla på chiliförrådet också!
Och en sommar utan egenodlade tomater, ja det går ju bara inte :)


Och sen alla drömmar om dahlior! De måste ju i jord snart,
ja för dahlior kan man ju inte leva utan heller :) 
Ja jag får ta en sak i taget, en dag i sänder...
Det är bråda men roliga tider nu.
Bättre sent än aldrig!

KRAM

12 kommentarer:

  1. Ja så är det. Kom igång bara så känns det bättre sedan. Alltid så mycket att göra på våren. Kraaam pia

    SvaraRadera
  2. Halvfärdig är rätta ordet! Känns halvfärdigt här också, och det är ju så kallt fortfarande att jag inte får inspiration för mera vårplaner.
    Härliga vårblommor du visar, och tids nog hinner vi nog få till det ändå.
    Ha det gott och stressa inte!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Oj, ska Dahliorna ner nu, jag som har bestämt att det vill jag försöka med. Du ser det är inte bara du som ligger efter, jag som tyckte jag var väl förberedd. Jag har satt Zinnia frön som nu är små fina plantor. Tänk att ett litet, litet frö kan bli så fint.

    SvaraRadera
  4. Det låter verkligen härligt med alla planerade odlingsprojekt.
    Det börjar bli lite vårkänsla här också. Så underbart.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  5. Ja det är mycket som ska göras nu när våren är kommen. Men jag tror säkert att du får in en högre växel så att du fixar det.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  6. Både halvfärdig och halvslut på något sätt :o Men odlandet ger ro i kroppen och lugn i sinnet. Hinner du inte med är det ju ingen katastrof, det finns ju flera fina odlare på ön som kan förse dig med plantor vetja.
    Ha de gott och njut helhjärtat. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  7. Försökte lämna kommentar via mobilen. Men tror inte det fungerade. Så jag skriver en ny nu. Skulle det råka bli 2 stycken till slut så är väl inte det hela världen.
    Så underbart med vår och de fina vårbilderna. Nästan all snö har smält bort här nu.
    Så vi får nog snart vår här också. Och kan äntligen glömma den trista vintern.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  8. Nydelige bilder og lykke til med alt du vil fremover! :)

    SvaraRadera
  9. Om foråret kan det godt være svært at følge med til at lave, alt det man gerne vil. Man må glædes over det man når og sige pyt med resten. Man skal huske at give sig selv lov og tid til også at nyde alt det skønne, der sker i naturen og i haverne.

    Hilsen Elna

    SvaraRadera
  10. Have a wonderful April!!!
    All my best
    Elisabeth

    SvaraRadera
  11. Hej!

    Ja, det är mycket som ska göras på våren. Ibland kan det kännas nästan övermäktigt. Själv löser jag det genom att göra lite lite varje dag. Eller i alla fall nästan varje dag. Till exempel sno ihop nio papperskrukor (så många får plats i en godisburk), fylla dem med jord och så t ex dahlior. Det blir inte mycket åt gången, men några bäckar små. Hoppas att du framför allt har det bra och trivs med tillvaron.

    Kram och solsken
    Linda

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...