Bloggintresserade

lördag 13 juni 2020

Lite tankar denna sköna lördagsmorgon...


Det är 6 dagar kvar till midsommarafton. Ja denna fantastiska och så somriga svenska
högtid som i år förmodligen kommer att se lite annorlunda ut hos många pga viruset.
Vad har ni för planer? Ingen midsommar utan sill, färskpotatis och jordgubbstårta.
Det går ju bara inte att vara utan, men resten får nog ligga i träda denna sommar...
Det blir ett stilla firande här hemma i all enkelhet!


Restriktionerna om att helst hålla sig hemma eller det där med att bara röra sig
max 2 timmar bort har nu helt släppts och vi får resa fritt hur vi vill i
sommar (dock avrådan att åka utomlands!) Nåja, Öland och Gotland
lär få en rejäl dos turister nu när semestrarna snart drar igång.
Som vanligt och väl så! Turism ska leva och frisk luft finns det gott om här...
Bara alla håller de där viktiga avstånden förstås.


Tyska, finska, rumänska, italienska, norska husbilar rullar förbi här och de handlar glatt
i vår lilla Ica butik nere i byn. Hade allt varit som förr hade jag inte ens funderat på
det, men nu...jag tillhör tack och lov ingen riskgrupp men min man gör det.
Snart duschar jag väl i handsprit också!!


Jag hoppas detta med fritt farande inte ger stora konsekvenser i höst sen...
Äsch, lite tankar denna lördagsmorgon, bara sådär en dag i sköna juni.
Över en kopp kaffe och en macka med god västerbottenost.
Näe, nu tar vi tag i dagen och fyller den med glädje :)

KRAM från mig!

13 kommentarer:

  1. Tiden springer fram, mindre än en vecka till midsommar, som inte firas i UK, men kanske jag gör något extra här hos mig.
    Jag förstår din oro, men så lever jag ju också så helt annorlunda här i Wales mot hur man lever i Sverige.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Förstår att du blir orolig med alla husbilar från när och fjärran som intar ön ännu fler lär det bli när vi själva börjar semestra. Börjar antagligen redan efter midsommar. Här blir det också en lugn midsommar med lika mat som hos er. Ha det gott

    SvaraRadera
  3. Have a great Summer!

    SvaraRadera
  4. En helt underbar dag har det varit idag också! Hoppas du haft det lika bra, vilket jag tror. Vi lever dock i oroliga tider, vi får gå på tå hela sommaren verkar det. Önskar att din ö får lagom av ansvarstagande turister. Må gott!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  5. Inte klokt vad fort det går och att det snart är midsommar.
    Vet inte hur man kommer att reagera när turisterna börjar att komma hit.
    Ha en fortsatt fin lördagskväll.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  6. Hej Titti!
    Förstår din oro, hoppas att det fria resandet inte gör att smittan sprider sig över landet. Midsommar firas med närmaste familjen.
    Ha det gott /Kram Marika

    SvaraRadera
  7. Här har husbilarna börjat rulla in också. Mer lär det bli för det är många som har stugor här uppe. Svårt för svenskar att åka utomlands med alla länder som säger nej till svenska turister. Så det blir att semestra i Sverige då. Själv ska jag bara vara hemma.
    Midsommar firar jag i lugn och ro med min bror och svägerska i deras stuga på landet.
    Lite god mat och trevligt sällskap är allt som behövs.
    Ha en skön söndag nu.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  8. Hi Titti, we will be celebrating Midwinter on the 21st of June in New Zealand. Many people here celebrate it by having Midwinter Christmas parties. I hope that you have a lovely Midsummer celebration. Hugs Rose x

    SvaraRadera
  9. I believe this is actually the most useful blog I've been through this entire day.
    SA Gaming
    sagaming78

    SvaraRadera
  10. Ja visst funderar man en del på hur det skall bli, blir det lika många turister, och hur blir det med smittospridningen, kommer den att öka? Man är ju lite kluven, Gotland behöver ju så väl alla turister, det är så många företag som har det svårt nu, och kan tänka mig är fundersamma om de vågar anställa eller inte, när man inte vet hur många som kommer? Men nog blir det en del nu när de har släppt på restriktionerna.
    Ja, vi kan inget annat göra än att vara så försiktiga som vi kan... Och njuta av sommaren! Ja, såna som du och jag, vi behöver ju inte resa i alla fall, för att vara på en semesterort... ♥
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  11. Beautiful photos on your blog!

    SvaraRadera
  12. Beautiful images hope the tourists will keep their distance when they arrive. Sarah x

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...