Bloggintresserade

fredag 18 september 2020

Surt strul & fredag...


Så var det fredag igen! Veckan försvann i ett nafs, ja precis som vanligt...
Tänkte göra ett längre inlägg men NYA blogger spökar för mig! Bilderna 
krånglar, texten hamnar inte där jag vill och inte kan jag ändra och
INTE kan jag svara på era kommentarer heller! Trött på detta nu!!
Det ska ju inte behöva ta 3 timmar att få till ett inlägg, att bilderna
får olika storlekar och texten hamnar lite var den vill!
Näää så sur jag blir...


Ska kolla om jag kan gå tillbaka till gamla blogger för just nu ser jag 
ser inga fördelar alls med "nya" blogger!! Bara en massa strul!!!
Eller är det bara jag som är HELT oteknisk??


 Nåja, några TIMMAR senare fick jag in 3 bilder och texten ser väl
nu hyfsat rätt ut under varje bild! Men har ni samma problem???
Går det att använda gamla blogger? Fördelar och råd med det nya?
GLAD för tips annars ger jag upp...

KRAM till er alla!

9 kommentarer:

  1. Märkligt det där med nya gränssnitt, hur det krånglar för en del! För mig funkar det! Har ingen som helst problem. Och jag är inte särskilt teknisk. Hoppas du kan bli hjälpt på nåt vis. Man vill ju att allt ska funka!

    Ha en trevlig helg i alla fall.
    Kramar från Eva-mari

    SvaraRadera
  2. Nei det går ikke å anvende gamle blogger.Jeg har forsøkt.Det eneste er at alle klager.Nye blogger er noe sjiit
    Men flotte bilder du har her og en nydelig blogg.Ser fint ut!

    SvaraRadera
  3. Dear Titti - I am so sorry that you are having trouble with New Blogger. I am sure that in time it will resolve itself better. From time to time I have had problems with the picture placement and the choice of script size, but slowly it is resolving itself.
    If it helps, you can still switch back into legacy blog should you feel the need to do so. It is very easy to switch backwards and forwards without any bother.

    SvaraRadera
  4. Men såå himla konstigt är det väl inte tycker jag. Jag kan bli lite sur ibland bara för att jag inte lärt mig ännu. Inte ge upp Titti. Ta det som en utmaning om du ska vinna. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  5. Hej Titti.
    Jeg bruger den gamle blog og det går så fint.
    Den nye er umulig at bruge.
    Når du bruger den gamle så kan du kun overfører et foto af gangen.

    Klem til dig
    Charlotte

    SvaraRadera
  6. Hej Titti!
    Väntade i det längsta att gå över, tänkte att alla problem hann bli lösta först. När jag använde det för första gången för en vecka sedan, tyckte jag att det fungerade helt ok. Hittade inte hur jag kan centrera texten, och skulle vilja ladda upp bilderna på ett annat sätt, men det fungerade ändå. Förr kunde man ladda många bilder till ett mellanläge och sedan plocka dem allt eftersom man skrivit texten. Det verkar inte fungera, men det går att hantera. Trodde man kunde gå tillbaka till gamla, men i så fall ser du en knapp där du väljer det.
    Ha en trevlig helg /Kram Marika

    SvaraRadera
  7. Jag tycker inte heller det är så himla konstigt. Visst har det blivit fel för mig med. Men man lär sig efter hand.
    Ha en fin lördag nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Ditt bildspråk är alltid lika tilltalande, men så synd att det krånglar för dig. Jag själv tycker precis tvärtom. Äntligen får jag hyfsat stora bilder direkt. Textens placering har jag alltid haft problem med. Dock saknar jag en del funktioner nu som fanns förr.
    Ha det gott/Anja

    SvaraRadera
  9. Jag stegrade mej in i det längsta, men nu funkar det! Bilderna läggs ut som de ska, men lite annan layout på allt. Ja, tänk, att de måste krångla till allt!
    Hoppas att du blir sams med det nya. För mej funkar det hyfsat nu.
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...