Bloggintresserade

fredag 23 oktober 2020

Fredag igen!


Vi kastar oss rakt från ett soligt Vietnam från förra inlägget till ett lite mer grådaskigt men ett skönt höstigt Öland. Ja ännu en vecka som gått sådär himla fort. Alltid en seg måndag men så vips är det ju fredag igen!


Jag går verkligen på halvfart just nu och det gör bloggen också - ja det blir som det blir. Allt har sin ju tid.
Jag måste ta tag i både växthus och trädgård i helgen. Kasta alla sommarblommor. Fikon och oliver måste få sig lite tak över huvudet och pelargonerna vill få sin sköna och välbehövliga vintervila i källaren...
Ja det finns alltid ett och annat att stå i när man har trädgård :)

Ha nu en skön kväll!

KRAM

 

5 kommentarer:

  1. Altid skal der laves noget i haven.
    Når man har hus og have så har man aldrig fri.
    Men det er også lidt hyggeligt.

    Skøn helg
    Klem

    Charlotte

    SvaraRadera
  2. Alltid pyssel med en trädgård. Önskar jag hade en källare ibland men utan översvämning då. Fikon och oliver, man kan tro att du bor vid medelhavet. Här är det isbjörnar och pingviner känns det som, japp och pälsmössa på. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  3. Kul med blyga hönan i gången. Lite segare att komma ut och fixa nu när duggregnet hänger i luften, växterna är slemmig och handskarna blir blöta, men jag tänker att lungorna behöver luftas och jag gör det jag känner för, resten blir till våren.
    Allt gott
    /Anette
    Ätliga trädgården

    SvaraRadera
  4. Roligt att du gör ett inlägg, om än kort. Alltid så fina bilder och trevligt att följa dig.
    Mycket att göra inför kallare tider, men hoppas att du också får lite vila övar helgen!

    SvaraRadera
  5. Ja, kan du förstå hur snabbt en vecka går. Känner igen detta med lågfart också. Kanske har det med pandemin att göra, men vet liksom inte hur det blir med något...!
    Har man trädgård finns alltid att göra, men jag tar lite i taget, men visst är det mycket som ska fixas.
    Hoppas att du får en fin helg!
    kram
    Lisa

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...