Bloggintresserade

söndag 26 september 2021

I morgon är ju en annan dag...

Söndag och sol! En bra kombo för en lite vissen och trött själ...gäsp! Ska jag fortsätta skylla på vaccinet? Kanske eller inte! Har kommit på att man egentligen inte behöver göra så mycket på söndagar. Det är ju en sann och billig lyx att bara vila, bara få vara hemma...bara göra det där nödvändigaste. Sen ingenting.

Kanske har det med åldern att göra. Energin är lite lågt ställd nu förtiden. Måsten och krav känns som ett helt världskrig att bara genomföra. Att bara sitta och glo är minsann en rejält underskattad syssla tycker jag :)


Söndag får väl vara en vilodag då. I morgon är ju en annan dag...



KRAM

19 kommentarer:

  1. Så underbart väder vi haft den här helgen <3
    Frågan är om tröttheten kommer från vaccinet eller om et helt enkelt är höstmörkret som ger sig till känna? Måste erkänna att jag också känner mig mer som en zombie numera.
    Underbara foton på den helt ljuvliga fyren, där skulle man bo (om man var eremit).
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är väl en kombo misstänker jag...ja fyren är ljuvlig. Kanske lite väl blåsigt där en dag i november :)
      KRAM

      Radera
  2. Hej Titti
    Jeg håber, du snart bliver frisk igen og at søndagen har gjort dig godt.
    God bedring.
    Klem

    SvaraRadera
  3. Det er jo godt å hvile en hel dag også. I morgen er det en ny dag ja. Håper du snart får mer energi.
    Klem

    SvaraRadera
  4. Visst kan det vara vaccinet men jag tror nog mera på höstmörkret.
    Så vackra bilder som vanligt.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  5. It's wonderful to reach the stage in life when we can relax and renew our selves with nothing that absolutely has to be done. Have a lovely week.

    SvaraRadera
  6. Man får sitta och bara glo men det är trist om man inte orkar det man vill tycker jag. Fina bilder. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  7. Høstbluesen har startet, alt er i hvilefasen ... Avslapping er dagens rekkefølge ... det kan vi se på dine vakre bilder.
    Mange varme hilsener til deg på Öland.

    SvaraRadera
  8. Hej Titti!
    Hoppas att du piggnar till, det är tråkigt om energin inte vill återkomma. Men man kan faktiskt bara vara. Fina bilder som man blir glad av.
    Ha det gott /Kram Marika

    SvaraRadera
  9. Viktigt att tillåta sig att inte göra någonting.
    Vilka vackra bilder. Fin fyr. Det är inte Långe Erik?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nix, det är Högby fyr på norra Öland. Visst är den fin! En makalöst vacker plats...
      KRAM

      Radera
  10. Underbara bilder! Jag tycker du har helt rätt! Att sitta och glo är minsann underskattat och jag känner likadant. Tröttheten däremot är ju knepig, när man inte får fatt i energin, trots att man kanske vill. Vet inte om själva pandemin har satt oss på lite sparlåga. Lite så känns det för mej.
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  11. I am on holiday at the moment and it is nice to go out visit and have to do nothing in the hotel and nothing to cook and eat at the restaurant … cool time

    SvaraRadera
  12. Jeg tror, det er sundt at tage en hviledag og bare slappe af og tænke på ingenting. Du er heldig at bo et sted, hvor naturen er storslået og visse steder helt uberørt, så der er fine muligheder for at gå en tur eller sætte sig ned og bare nyde det. Det er med at få batterierne ladet op inden den mørke tid.

    Hilsen Elna

    SvaraRadera
  13. Ja Titti, att sitta och glo är sannerligen en underskattad syssla. =)
    Och man får så många bra idéer när man sitter där och gör ingenting.
    Synd att jag inte lärt mig den sysslan tidigare. Men nu för tiden är jag proffs på den, haha.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  14. I adore a day full of relaxation and no other plans. We all need those days!

    SvaraRadera
  15. Ja det är inte bara naturen som går i vila nu på hösten. Även vi människor gör det på sätt och vis. I alla fall många av oss. Jag går på lägre varv. Är inte alls lika aktiv utanför hemmet. Däremot mer aktiv i hemmet och framför allt i köket.
    Älskar dina vackra foton.
    Ha en bra inledning på hösten Titti.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  16. Är det en Bond travestering jag anar?? Jag har varit helt okunnig om den 'stora' premiären men efter att jag satt i bilen igår, garnförrådet behövde fyllas på, så är jag nu helt uppdaterad med allt Bond nytt inkl recensioner :)

    Trist med trötthet särskilt när man inte kan förstå varför. Har kämpat länge med det, träning kan, oftast, göra att jag till och med känner mig sjuk dagen efter. Men nu har jag lärt mig att gilla läget...

    Kramar från västkusten men jag behåller vinden och regnet här! Carina

    SvaraRadera
  17. Viktigt med lite vila emellanåt. Jag hade en vilodag igår, mellan renovering av huset.
    Har haft så fullt upp, men nu börjar det lugna ner sig lite.
    Härliga bilder.
    Trevlig ny helg!

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...