Bloggintresserade

lördag 3 september 2022

En vän med en viss trädgård...


Ja det finns trädgårdar och så finns det trädgårdar. Min vän har en sån där trädgård man inte skapar utan den lever helt sitt eget liv. Med en stor kärlek för odlande och att inget behöver vara sådär perfekt. Och det är verkligen som en saga att vandra i den...att bara få vara där en stund.


Jag undrar över växtkraften och hon säger jorden. En bra jord är nyckeln till allt växande...




Jag plockar med mig mängder med tomater i alla dess sorter och färger. Odlade med en stor portion kärlek och omsorg...


OM jag någonsin skulle komma på att göra en bok så har jag materialet här. Miljön. Kärleken till odlandet, kunskapen till allt det där naturliga. Det där enkla. Det där ekologiska. Visset som blommande. Årets alla månader, alla årstider...



Vi pratar länge och ofta, jag och min vän. Hon är klok. Om livets alla uppförsbackar och nedgångar. Livets svåra och ibland det enkla. Tankar & funderingar. Om livet och växtkraft. I det stora och i det lilla...






Det finns trädgårdar och så finns det trädgårdar...vissa mer magiska än andra.

KRAM

24 kommentarer:

  1. Åååå, verkligen en helt magisk trädgård, inte minst med dina bilder. Allt gott! Birgitta

    SvaraRadera
  2. Skøn have din veninde har.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Owwwwww I love this garden….I wish I could be there….love Ria 🍀💚🍀🐾

    SvaraRadera
  4. Your relationship with your friend sounds really lovely - I have the feeling that you both share similar ideas about nature, your flowers, and the things that you both love to grow.

    SvaraRadera
  5. I love gardens like this - a little wild. The photos are beautiful!!!

    SvaraRadera
  6. Me encantan tus fotografías de un bonito jardín. Un beso.

    SvaraRadera
  7. Un jardin naturel et sauvage où les plantes poussent comme bon leur semble. Pas de plans compliqués, juste l'amour des fleurs et des arbres que vous semblez partager avec votre amie. Bon dimanche !

    Kram Hélène

    SvaraRadera
  8. Hej Titti!
    Helt fantastiskt, men så har du också tagit fantastiska bilder.
    Kram Marika

    SvaraRadera
  9. En perfekt och underbar trädgården i min smak som din vän har.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  10. Herlig hage!
    Klem fra Marit

    SvaraRadera
  11. Tiene buena cosecha propia y unas belleza de flores...¡No se puede pedir más !
    Feliz domingo.

    SvaraRadera
  12. Such gorgeous wild garden! It has for sure taken for decenniums to create all this charm!

    SvaraRadera
  13. En helt magisk trädgård <3 Älskar det där perfekta operfekta.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  14. Ja, jisses, vilken trädgård och vilka fantastiska bilder ! Precis så är det - det finns trädgårdar och så finns det trädgårdar! Så fint att du delade med dej!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  15. Vilken underbar trädgård. Och så spännande att upptäcka vad som växer runt varje hörn.
    ha det fint önskar dig Eva

    SvaraRadera
  16. Ja, den såg magisk ut! Och jaa, skriv en bok! Jag löper och köper när den kommer ut, kan man få den signerad?

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  17. The grapes in that garden are incredible looking!

    SvaraRadera
  18. What a beautiful garden it is.

    SvaraRadera
  19. So stunning and mysterious. The first word that came to mind was MAGIC. It is like a paradise.

    SvaraRadera
  20. Men den är ju magisk. Tycker verkligen du ska skriva en bok och hämta bilderna där och hemma hos dig själv. Utan vänner så vore livet fattigt och ensamt. Ha en fin dag. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  21. Det er en helt magisk have, din veninde har. Du har fundet nogle meget fine motiver, som går op i en højere enhed med teksten.

    Hilsen Elna

    SvaraRadera
  22. Ja, det så ut til å være en fantastisk hage, og flotte bilder, du kan godt lage en bok. Ha en fin dag, hilsen Ingeborg

    SvaraRadera
  23. Wow!
    Vilket underbart ställe, filosofiska tankar och vackra bilder.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  24. Wow, vilken magisk plats! Där skulle man verkligen njuta av att få vandra omkring.
    Jag hoppas boken kommer fram från ditt inre en dag. Där den ligger och väntar just nu.
    Säger som jag sagt förut; jag skulle köpa den direkt.
    Ha en trevlig helg nu Titti.
    Kram Carina

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...