Bloggintresserade

söndag 30 oktober 2022

En investering & mot mjukare tider...

Kransar är alltid kul att göra. Väldigt avkopplande också. Man plockar lite här och där i trädgården. Visset som blommande och vips har man sig en vacker krans. Vissna ormbunksblad är en tacksam favorit...

Hösten är här men man måste blicka framåt också! Mot en kommande härlig vår och jag är väldigt svag för snygga lök/fröpåsar som dessa som FLOREA levererar. Ni måste kolla in deras hemsida! (Nix ingen betald reklam utan bara ett blommigt tips från mig) HÄR hittar du sidan. Ta en koll och bara njuuuut...

Fantastisk hemsida, vackra bilder av alla deras lökar/fröer och allt kommer sådär omsorgsfullt och snyggt paketerat. En riktigt blommig fröjd för ögat minsann. Sånt gillas!

Mindre väl och snyggt paketerad är jag dock. Trött och stel. Köpte mig en yoga matta i veckan för hela 69 svenska riksdaler. Det gäller att investera i sig själv!! Jodå, kände mig riktigt uppmjukad och pigg när jag betalade den. Nu gäller det ju bara att använda den också! Men hur??? Har länge velat testa yoga men det största yogapasset blir väl att kommer NER på mattan och sen UPP igen. Där emellan en massa konstiga rörelser som ska mjuka upp min stela lekamen. Men hur?? Ja jag får väl googla hur man gör...

Ja ambitionerna är höga och motivationen låg, som vanligt hos mig :)


Annars trivs jag med hösten. Än så länge. Den är varm. Ljuset är magiskt och lugnet också...


 Snart stundar november. Inte direkt min favoritmånad om man säger så. Kala grenar och ett dystert grådis över hela nejden. Inget cykelväder alls, ja det är väl då jag får veckla ut min nyinköpta yoga matta. Känns lite knepigt hur jag nu ska kunna lära mig detta konststycke med en redan stel kropp men skam den som ger sig, man ska inte krångla till det! Kommer jag bara ner på mattan så är ju halva jobbet gjort :) 
Mot mjukare tider vänner!!!

KRAM

22 kommentarer:

  1. Yes, we can look forward to spring by planting bulb flowers now. I planted not flowers, but garlic bulbs this morning. They will grow slowly through the winter and be ready in mid-July.
    Gentle exercise and stretching like yoga does help to keep one supple. I find that if too many days pass without stretching and exercise, I feel much stiffer. Good luck with the yoga.

    SvaraRadera
  2. We are having an unusually warm fall..it has been beautiful.Gardens are put to sleep.Love the website..so tasteful with pretty bulb bags and seeds..Sweden only:(There are many online yoga classes..just start slow:)Enjoy Titti!

    SvaraRadera
  3. Nu ska jag banne mig ta fram min yogamatta och vara medsyster. Kolla här. https://iform.se/traning/yoga/yogaovningar/5-avslappnande-yoga-ovningar-du-kan-gora-hemma. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  4. Entre el la página y tiene flores preciosas. Besos.

    SvaraRadera
  5. Lykke til med yogamatten din! Ja, google er en god venn i nøden når en ikke finner ut av ting selv :)
    Ditt siste bilde er så fint!
    Klem fra Marit

    SvaraRadera
  6. Bra investering med både yogamatta och lökar. Tack för tipset om Florea. Har sett många bilder på de där påsarna lite här och där och att planera och plantera inför en ny vår känns hoppfullt ändå. November håller jag med dej om - inte den roligaste av månader. Hoppas att du får god nytta av din yogamatta! Du kan väl rapportera sen och säja hur det går!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  7. På youtube finns enkla yogapass. Det finns även övningar som man kan göra stående. :-)

    http://hannaskrypin.se

    SvaraRadera
  8. Att investera i lite yoga tid är att investera i sitt välmående. Googla gärna på yinyoga som är en mjuk yoga där man stannar i positionerna lite längre än normalt. Skönt för både leder och muskler.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  9. ... så fint :-)) Jag har också en yogamatta... låt oss gå...
    Många hälsningar till dig Viola.

    SvaraRadera
  10. Hej Titti!
    Hoppas att du kommer igång med övningarna, det känns bra. Var väldigt duktig med mina övningar som jag fick av fysioterapeuten, och sedan när ryggen var bra, då glömde jag bort det. Borde nog starta igen.
    Lycka till /Kram Marika

    SvaraRadera
  11. Ett av det roligaste jag vet är att binda kransar! Men kan man ha hur många som helst i sin tvåa? Det är frågan. Jag räknar till sex i dagsläget. Hm.
    Har prövat s.k. medicinsk yoga en termin för några år sen och konstaterat att det inte var för mig. Håller mig numera till dagliga promenader (korta nu med tanke på ischiasen). Har börjat meditera, en mångårig slumrande aktivitet, och upptäckt att jag mår väldigt bra av den. Men veckla ut din matta och ge den en chans. Man vet aldrig om man aldrig provar!
    Lycka till och tack för dina rara hälsningar hos mig!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  12. Det var ett tag sedan jag plockade fram min matta med. Har mest blivit promenader eller löpning under sommaren. Men det är skönt att bara sträcka ut kroppen ibland med.
    Vackra fina bilder som alltid hos dig.
    Ha en ny bra vecka.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  13. Koselige bilder og gratulerer med ny yogamatte. Googel og youtube hjelper deg nok i gang. Ja, tenk i morgen er det november. Jeg omfamner den måneden med begge hendene. November er for meg grønn og hvit. Jeg tar inn furubar og kvister, binder kranser og setter fram masse stearinlys. Fram med pledd og puter, sausskinn og kakao. November er for meg ro og litt vemod over at den lyse årstiden er over. Så kan vi glede oss til advent og jul Ha en finfin dag hos deg. Klemsiklem :)

    SvaraRadera
  14. Here the same…how to get on the floor …and than up 🙈🙈🙈 that is why I visit the gym…it is also hard for me to get on the bicycle 🙈🍀…happy week take care love from me 🍀🎃🧡🍁🍂🌽🍄🌾🌻🍀

    SvaraRadera
  15. Hope to see a picture of the wreath you made. You make it sound so easy. :)
    Love your photos.

    SvaraRadera
  16. Jag gick på yoga för några år sen, eller ja, det är väl minst fem, sex år sen, tiden går ju så fort. Jobbigt var det faktiskt, och stel var jag som bara den... ;) Men rätt skönt ändå, men sen fick jag hälsporre (inte av just yogan förstås) och det blev olidligt att ens gå barfota så det blev inget mer med det..
    Lycka till med din matta och övningar!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  17. Bonjour Titi,

    I love the packaging of the spring bulbs you bought. These packages are more ecological and much prettier than those we see for sale at the garden center here: a large cardboard label with the photo of the plant and a plastic bag. Good luck with the yoga mat!
    Have a great week

    Kram Hélène

    SvaraRadera
  18. Härliga höstbilder.
    Spännande med vårlöka.
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  19. Ja vilka vackra förpackningar för lökarna. Men hejdade mig har gått loss i luktärtsbutiken.
    Men fortfarande så varmt hos oss så några lökar förutom vitlök som åkte i jorden nyss skulle man nog kunna sätta.
    Allt gott!
    Annika

    SvaraRadera
  20. Ja, det var en nydelig innpakning av frø og løker, en blir så glad når noen har gjort det lille ekstra. Ha en fortsatt fin kveld, hilsen Ingeborg

    SvaraRadera
  21. Tack för tipset! Ska kolla strax. YinYoga är en väldigt lugn och bra yogaform att börja med. Det är roligare att börja med något som känns hanterbart.

    Lycka till kramar från Carina

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...