Bloggintresserade

lördag 13 maj 2023

Lördag, vindstilla & så krympta shorts...

Från vår till högsommar på 3 dagar! Ja skönt på alla sätt men varken naturen eller jag hänger med. I hallen hänger ju fortfarande vinterjackan. Nyss var det kyliga nordanvindar, ja det gäller att hänga med...

Lördag, vindstilla och temperaturen har snuddat på 24 soliga grader. Letade upp shortsen som jag tydligen körde i 185 heta grader i höstas! Så små!!! Inte kan väl midjemåttet utvidgats igen över de där mörka och trista vintermånaderna??? Näpp, något fel på tvättmaskinen måste det ju vara...


Det är mycket bräkande i fårhagarna nu. Små ulltottar på grönbete är väl det sötaste som finns :)



Hönsdamerna är ute från arla morgonstund till sen skumtimme...

Våren är inte bara till nöje. Så är det bara. En stor svart snok på 1 meter fick mig att hoppa högt och det tog 2 dagar att bara få ner min hårresning på huvudet!!! Huuu! Denna ormfobi jag har är inte att leka med. Kan dom bara inte hålla sig lite avskilt i skuggiga snår, ormarna?? Snälla. Dom är inte bra för mitt arma hjärta, puh! Usch!

Nåväl, våren och sommarvärmen rullar på. Inget regn i sikte. Shortsen har tydligen krympt jättemycket och tomatplantorna dånar av värmeslag i växthuset. Nu njuter vi av sköna maj kära vänner. Carpe Diem på alla sätt och vis!

KRAM

 

19 kommentarer:

  1. Love the animals and that last photo is beautiful!

    SvaraRadera
  2. Disfruta del buen tiempo. Las fotografías son preciosas. Besos.

    SvaraRadera
  3. The lambs are so cute and love the last picture.
    It's been raining all day here.

    SvaraRadera
  4. Samma problem här på Södertörn med shortsen. Vad händer i garderoben under vintern? Är det vättarna som har syjunta i mörkret? Njut av solen och gläds åt grönskan. Snart blir det rabarberpaj, kanske redan till Kristi himmelsfärdsdag.

    SvaraRadera
  5. Gulliga ulliga små varelser. Ja du nu njuter vi. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  6. Hej Titti!
    Det blev verkligen sommarvärme med en gång, det är svårt att hänga med i svängarna. Söta små lamm, och ljuvliga bilder. Det måste vara fel på materialet i shortsen.
    Ha det gott /Kram Marika

    SvaraRadera
  7. Härligt att värmen kommit där hemma nu.
    Ormar skulle inte finnas över huvud taget.
    Fina bilder som alltid hos dig.
    Ha en skön söndag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  8. Det går verkligen undan nu med växtligheten och ormar får man tydligen räkna med....i värsta fall! Hu, så hemskt, även om det bara var en snok. Paniken slår ju till ändå.
    Himla trist med kläder som krymper - har flera stycken i garderoben! Hm!
    Sommartemperaturer har det varit, men vi får visst lite växlande i vecka som kommer. Hoppas på regn här!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  9. We also had nice weather except today. But one day is cold the other day hot. Strange weather! I don’t like snakes either and I am really scared of them.

    SvaraRadera
  10. Underbart att ha både havet och nyfödda lammungar runt knuten. Och få leva lantliv med extra allt! Inte kul med ormar dock... men det hör till oavsett vad vi tycker om dem.
    Och hallå... vad gör det att shortsen krympt... i det stora hela?
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  11. Självklart är det tvättmaskinen som krymper kläderna. Jag har samma problem. Haha
    Små söta ulltottar är alltid lika härliga att se.
    Ha en bra vecka nu Titti.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  12. I am so pleased to learn that is simply the shorts that have shrunk Titti - winter pounds can be difficult to shift! Beautiful images as usual from your collection of animals, flowers, and magical scenery from your island of Öland.

    SvaraRadera
  13. By no fault of mine..my weight has climbed.Has to be something with age? 69? Ugh.
    Oh you made me lol with your hair and the snake..GREAT pics..Beautiful Spring is here also:)

    SvaraRadera
  14. Oh I didn’t realise you had snakes. Yuk indeed. Love the lambs and I’m still laughing about your shorts! B x

    SvaraRadera
  15. Draga Titti,
    Ma bucur privind pozele tale de sezon... luna mai a primaverii!
    Citesc si zambesc... simt viata adevarata!
    Imbratisari,
    Mia

    SvaraRadera
  16. Härlig tid nu! Fast ormar kan jag också var utan.
    Njut av våren!

    SvaraRadera
  17. Dear friend, it's cold and rainy here in the south of Austria - far too cold for this season ... and yes, it's always the washing machine, didn't you know?
    Happy days and all my best
    Elisabeth

    SvaraRadera
  18. Krympning. Jag vet inte. Hos mig är det nog mer fråga om någon sorts omfördelning. Vissa jackor känns plötsligt för stora medan till och med en del trosor börjar sitta åt (milt uttryckt). Sånt är livet. Min mamma (101 år) tror att brösten har sugits in i kroppen och hamnat i magen. Hon kanske har rätt.

    SvaraRadera
  19. Jodå det gick fort när väl värmen kom. Men lika chockartat blev temperaturfallet i onsdags när det kom regn och snö. Tacksam för nederbörden men jag höll på att frysa sönder när jag var inne i Göteborg på förmiddagen.

    Igår kväll hittade jag en kopparödla, kopparorm vad det nu är på källargolvet. Fattar inte varifrån den kom men det kändes läskigt eftersom jag tidigare hade flyttat en likadan, svansspetsen var borta, från backen. Det kändes som den hade följt med mig in... Jag är inte rädd för den men det är ändå superäckligt att ta ut den där ringlande saken....

    Kram, Carina

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...