Bloggintresserade

lördag 18 november 2023

Jag hinner nog...

November bjuder på dystert väder dag efter dag. Solen har åkt på skön semester till varmare breddgrader tydligen. Ja här är den då rakt inte...

Jag har i veckan varit 60 mil uppåt i landet och hälsat på min syster. Ett kärt besök och en välkommen paus mitt i allt. Dagar utan måsten, disk och klocka! Riktigt skönt och så dukad frukost varje morgon :) Sicken lyx! 

Vi har pratat minnen och tittat i gamla fotoalbum. Undrat över släktingar och klurat på en hel del funderingar. Ja några dagar som är som balsam för själen...

Väl hemma igen. Kylan kryper närmare. Jag är fortfarande inte klar med allt i trädgården, ja det där med utemöbler och att få in alla olivträd och myrten innan frosten kommer ni vet...




Dammvippan och hans hovdam får vara ute när jag är ute. Räven stryker runt här nu letandes mat. Jag har sett den här i trädgården några sena kvällar. En stor sak med yvig röd svans...

Jag har väl aldrig varit så sen med allt i både trädgård och växthus! Jag skyller på ålder, krämpor och så en viss seghet, eller kanske är det lathet?! Förmodligen det sista...ett nytt fenomen som dykt upp på ålders höst. Det där med att skrota runt och mest titta ut över nejden, ja det blir ju inte mycket gjort då :)

Hur som. Jag hinner nog, tror jag...

KRAM

26 kommentarer:

  1. Beautiful pictures Titti.

    Greeting,
    Hilly

    SvaraRadera
  2. Hej Titti!
    Det är grått och trist i november, idag har det varit köldgrader och jag har suttit inne och huttrat. Det tar ett tag att vänja sig vid kylan. Fåglarna fick påfyllning av solrosfrön, och sedan har jag hållit mig inne. Hoppas räven försvinner känner din oro, det är likadant med dotterns ankor, det finns många faror som lurar där ute.
    Ha det så bra /Kram Marika

    SvaraRadera
  3. Dearest Titti,
    Yes, we're in the fall of age and maybe in the winter stage...
    Nice for having visited with your sister!
    Hugs,
    Mariette

    SvaraRadera
  4. How nice you got to spend time with your sister! :)

    SvaraRadera
  5. It sounds like a wonderful visit with your sister. Well worth the drive. Great photos!

    SvaraRadera
  6. There is always time. I think we learn to relax a little more and not rush around constantly as we get older. How lovely to have a visit with your sister. Beautiful photos.

    SvaraRadera
  7. Den där latheten känner jag igen. Att stanna upp och bara se ut över nejden är ju underbart. Jag gör det mycket. Inte alltid med kameran i handen heller. Vilket jag ibland kan tycka är dumt :) Önskar dig en skön söndag!

    SvaraRadera
  8. Så härligt med en lillsemester till din syster.
    Hoppas räven försvinner så dammvippan och hovdamen kan vara ute under dagarna.
    Ha en fin och skön söndag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  9. Dear Titti - you have such a great way of putting words into so many thoughts that I too share with you. How lovely that you have been enjoying a few days away with your sister and spent time sharing family memories together.

    SvaraRadera
  10. Ja, du hinner nog, och det som inte blir gjort, det får väl vänta till våren!
    Din dammvippa är ju för underbar, hoppas han klarar sig från Mickel Räv!

    Kram Gunilla från grannön som fått sin första frost.

    SvaraRadera
  11. So lucky you each have each other:) Take care..

    SvaraRadera
  12. Så härligt att kunna hälsa på nära och kära, bli lite bortskämd och ha mini-semester.
    Dammvippan är ju bara för underbar!
    Ha de gott i gråvädret. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  13. Känner så väl igen mej i ditt mood med görat. Saker och ting blir lite senkommet av nån anledning! Härligt vistelse med systern kan jag tänka - sånt som behövs mellan varven om inte annat för att förankra sej lite.
    kram
    Lisa

    SvaraRadera
  14. Draga Titti,
    Imi plac pozele dar si... lectura!
    Am aceleasi sentimente... poate aceeasi varsta ?!
    Vizite, petrecerea timpului cu cei dragi din familie imi incalzeste inima!
    Cele mai calde salutari,
    Mia

    SvaraRadera
  15. Oh, vad härligt att få umgås riktigt med systern.
    Jag har inga syskon, men nära kusiner och brukar känna somma efter att träffat dem. Vi har så mycket gemensamt.
    Härliga höstbilder!
    Ha de fint!

    SvaraRadera
  16. Så klart du hinner, även utan stress. Ju äldre jag blir ju mindre stressad blir jag. Med åldern kom visst förmågan att leva i nuet. Och bara ta det lugnt.
    Hoppas räven håller sig borta från dammvippan och hovdamen.
    Den får jaga mat någon annanstans.
    Ha en fin vecka nu Titti.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  17. Things get done eventually. Glad you had a relaxing time with your sister. Keep cosy on these bleak days. B x

    SvaraRadera
  18. Och det finns så mycket driv, energi och framförallt glädje att göra ett besök - jag är helt säker på att det var underbart med din syster :-))) Jag tillbringade helgen med en kompis, promenader, teater, mycket prat och en lite hjälp på datorn - det var trevligt.
    Tack för dina underbara bilder... vi går med glädje vidare till december med dess ljus och stjärnor. Ja, vår trädgård är inte heller färdig ännu... det är på grund av den långa hösten i år... det slösar lite på tiden... vi har aldrig haft en så vacker, färgglad november.
    En stor kram till dig Titti.

    SvaraRadera
  19. Härligt att åka norröver. Där kanske solen visar sej också. Ja, väldigt mörkt och trist här också. Möjligtvis någon glimt då och då som man knappt hinner se.
    Ljuvliga bilder ändå, trots att det är grått!
    Ha en fin resa till syrran och njuuuut!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  20. Nu läser jag att du redan är hemma igen! Nåja -lite påfyllning fick du säkert!
    kram
    Lisa

    SvaraRadera
  21. Wie schön, wenn man mit einer Schwester in der Vergangenheit herumspazieren kann.
    Genieße die Zeit.
    Und Du hast noch Zeit für den Garten, noch ist es nicht ganz so kalt.
    Mach Dir keinen Stress.
    Lieben Gruß
    Nicole

    SvaraRadera
  22. Det er ikke rart, når solen tager væk på ferie. Til gengæld lyder det rigtig hyggeligt, at du har været på ferie hos din søster.
    Det kan vel også være på grund af dårligt vejr, du er kommet lidt bagefter i haven. Mon ikke du når at indhente det forsømte, ellers er det jo ikke jordens undergang.

    Hilsen Elna

    SvaraRadera
  23. Hey, i like very much your photos. Your livingarea is interesting!

    SvaraRadera
  24. Me está pasando lo mismo, tengo tanto trabajo en el jardín. Preciosas las fotos. Besos.

    SvaraRadera
  25. Lovelys quality photographs of these beautiful swedish lands. Is good to visit the family and remember the good moments of the past. Have a very nice day.

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...