Bloggintresserade

fredag 22 december 2023

Ett litet livstecken mitt i allt!

Kikar in här mitt i julstressen med ett litet hostigt livstecken! Ja livstecken får man vara glad för efter denna omgång av influensa/covid eller vad det nu var jag fick, ja sicken resa! Puh! Däckad, nockad, helt utslagen och sådär tröttsamt feberyr. Ja jag tror jag har sovit för minst 3 år framöver...

Så julen får bli som den blir i år. En gran som aldrig hann få julkulor, det där extra fina julpyntet som fortfarande är i lådor och både mat och julklappar som ligger på en skör linje av vad jag orkar med just nu...för just nu vill jag bara bli frisk!


 Från soffhörnet har jag denna vecka sett att det har varit 10 plusgrader ute och lite sol. Sen tillbaka till det där gråa och idag har stormen Pia landat på ön och det har snöat stora flingor helt vågrätt i hård vind...

Det bli jul hur som. Jag lovar. Från ett trött soffhörn eller glatt dansandes runt granen :) Krumeluråret fortsätter tydligen fram till den 31:e december...sen tar vi nya tag :)

KRAM

25 kommentarer:

  1. Hoppas verkligen att du kryar på dig så att du kan njuta av julen även om den kanske inte blir som du menat. Lite risgrynsgröt och en klunk julmust... vad mer kan man behöva?
    Kram på dig fina Titti och God Jul från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Wishing you a quick recovery and a relaxing Christmas. Thank you for the lovely snow photo. B x

    SvaraRadera
  3. Storm Pia blew over here too but missed us out. Titti I am really sorry to learn that you have been ill and that you are still in recovery. Curl up on your sofa, let others fend for you and take care of yourself - be warm and cosy.

    SvaraRadera
  4. Åhhh stackars dig. Det viktigaste är ändå att du är rädd om dig och frisknar till. Men jag förstår att du är lite frustrerad. Man vill alltid så mycket just till jul.
    Pigga på dig och njut av det du orkar. Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Krya på fig! Covid kan vara besvärlig. Min man var sjuk på två månader. Du bara måste vila! Julhälsningar från Finland! ✨❄️🎄

    SvaraRadera
  6. Ooh dear, so very sorry that you have been poorly, I am also battling the COVID surge, twice now in as many months.
    We shall put forth a brave face together, and continue to wish our fellowman a Merry Christmas and a Happy New Year.
    Hugs and well wishes, dear friend.
    Jo
    Xx

    SvaraRadera
  7. Hej Titti!
    Det har varit lite liknande här, men känner att jag är på g. Önskar dig en riktigt skön Jul trots allt. Krya på dig /Kram Marika

    SvaraRadera
  8. Our health is everything. I pray you recover quickly! Take it easy. This too will pass.

    SvaraRadera
  9. Oh so sorry you have been so sick. Sure hope you are well and get your energy back quickly.
    I LOVE your first picture.

    SvaraRadera
  10. Dearest Titti,
    Wishing you and yours a Merry Christmas and stay cozy!
    Hugs,
    Mariette

    SvaraRadera
  11. So sorry to hear you are not feeling well, dear Titti! Rest and get well - Christmas will have to be what it is. Sending hugs x K

    SvaraRadera
  12. Dear Titti,
    I am so sorry you've been ill. But as you say, it's going to be Christmas anyway. I hope you eat some lovely things and enjoy it as much as possible. Feel better soon and Merry, Merry Christmas to you!

    SvaraRadera
  13. Det blir jul oavsett vad som hinns med i förberedelserna, huvudsaken är ju att du slipper ligga nerbäddad tänker jag. Krya på dig och jag hoppas du ändå får fina juldagar.

    SvaraRadera
  14. Spokojnych i dobrych świąt Titti :-) i dużo Zdrowia

    SvaraRadera
  15. Tittar in och vill önska dig en riktig God Jul.
    Och krya på dig nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  16. Kära Titti, en mycket varm förjulshälsning till dig och framförallt lyckönskningar till dig, att din förkylning får försvinna i tomma intet... Jag var också fruktansvärt förkyld nyligen, i fyra långa veckor... vila och drick te... och lyssna på julsånger... Jag önskar dig ett snabbt tillfrisknande.
    Vi hade också 10 grader och det har snöat sedan igår kväll, det ser underbart ut runt omkring oss... Jag är överlycklig... vi har en folkvisa/julvisa som jag har gillat särskilt sedan jag var liten: " Snön faller tyst"
    Kram och himmelsk julavkoppling till dig. Viola

    SvaraRadera
  17. Vilken otur du har med hälsan! Sjuktider nu och många sjuka - det verkar höra ihop på något sätt. Himla trist ändå och vädret är ju som det är - ena dagen barmark efter förra snösmockan och så på´t igen - ny snösmocka och oväder! Ja, ja, inte lätt att hänga med i svängarna. Visst blir det jul!
    Önskar dej en fin sådan och en god bättring på sjukan!
    kram
    Lisa

    SvaraRadera
  18. Xmas will be in my bed with covid for the third time! I am desperate and very tired too!
    I lost again taste and smell not easy to eat I really hate covid!
    I hope you also feel better soon. The only Xmas present and new year wish is to be Healthy !
    I wish you a Merry Xmas and health for the new year!
    Love

    SvaraRadera
  19. Take care! What a year you have had.My wish for you is a healthy happy 2024..And for you to keep sharing your beautiful photos with us:)xox

    SvaraRadera
  20. Bonjour Titti,
    Désolée d'apprendre que vous avez été malade du Covid. J'espère que vous vous sentez mieux aujourd'hui et qu'il y a du monde autour de vous pour prendre soin de vous.
    Je vous souhaite un Joyeux Noël ! 🎄🎅

    Kram
    Hélène

    SvaraRadera
  21. Sorry you have struggled for so long Titti.........and now I think I have the same thing and have coughed non-stop for 3 weeks, fever for at least two. Christmas is coming together slowly this time around - it's such an effort to complete anything feeling this exhausted.
    Anyway dear, be well soon, do only what is really necessary. stay warm and cozy - and here's to a better New Year for us all.
    Happy Christmas.
    Love Mary X

    SvaraRadera
  22. Deseo que pronto estés recuperada y bien. Feliz Navidad.

    SvaraRadera
  23. Godt at du er på bedringens vei, får nyte det som er. God jul fra det norske vestland, som også har hatt besøk av Pia, drivhuset overlevde. :)

    SvaraRadera
  24. Men stackare, du blev verkligen dålig du, riktigt så illa var det inte för mig, även om jag hade rejäl feber ett par dagar.
    Krya på dig nu, och en riktigt god jul önskar jag dig!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  25. Huff, det høres slitsomt ut. Covid eller influensa tar veldig på kroppen, og du m bare fortsette å hvile deg. Jul blir det uansett. God Jul!
    Klem, Marit

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...