Bloggintresserade

söndag 3 mars 2024

Ljus, pelargoner & så en stor gäsp...

Söndag igen! Ännu en helg i ett sovande töcken...måste denna covid ge med sig snart! Jag har verkligen inte tid med den just nu och hur länge ska man känna så här? Att stå och sova är en ny företeelse minsann. Gäsp!

   

Ett kort på min kära mamma, någongång i början av 40-talet. Rabarberfrön för framtida pajer och jag funderar fortfarande på den där solgula hallen. Kanske den blir grön istället. Eller. Jag som älskar färg men som vill ha det neutralt och avskalat hemma. Enkelt. Ja vi får hur det går med den där färgen...

Pelargonerna har överlevt en mörk vinter. Trots en väldigt isande kall förvaring i gästhuset som nu mera är ett förråd för alla mina konstiga trädgårdssaker. Vildpelargoner är ju mina favoriter, ganska så knepiga och kinkiga men ibland lyckas man övervintra dom. Vi får se om dom orkar ett tag till :)


 Så med en stor gäsp avslutar jag detta inlägg! Jag funderar vidare på en grön hall istället för gul och är glad för att lärkan har kommit till ön. Och ljuset. Varendaste dag av sol gör så gott för själen...

Önskar er alla en supermysig och vilsam söndag!

KRAM

17 kommentarer:

  1. Här har vi sol idag med, härligt!
    Önskar dig snar bättring, det där verkar vara långdraget, så jobbigt!
    Kryakram Gunilla

    SvaraRadera
  2. The return of the light is a reason to celebrate!

    SvaraRadera
  3. Only one of my geraniums looks alive after the winter :(
    I hope you regain your strength soon.

    SvaraRadera
  4. Underbart med ljuset och lärkan, men att du fortfarande dras med sviter från covid låter inte bra. Hoppas verkligen du snart får känna dig som dig själv igen.

    SvaraRadera
  5. Dearest Titti,
    How close is the Swedish Rabarb to the Dutch Rabarber...!
    Lovely post.
    Hugs,
    Mariette

    SvaraRadera
  6. Guten Morgen,
    ich finde Grün als Farbe sehr schön und bin gespannt, welche Farbe Du nimmst.
    Danke für die schönen Bilder und gute Besserung
    lieben Gruß
    Nicole

    SvaraRadera
  7. Vad jobbigt att din covid hänger sig kvar. Så klart man vill känna sig pigg.
    Dimma och regn här i flera dagar. Inget roligt.
    Visst längtar man efter att göra om hemma ibland. Särskilt efter en lång mörk vinter.
    Vad fin bilden på din mamma är.
    Krya på dig nu Titti.
    Kramar Carina

    SvaraRadera
  8. Hej Titti!
    Här är det lite halvgrått, det ser ut som att det kan bli lite ljusare. En ny färg på väggarna i hallen kan nog pigga upp. Krya på dig! Kram Marika

    SvaraRadera
  9. Hoppas att förkylningen släpper taget om dig snart. Tråkigt och jobbigt att inte känna sig på topp.
    Ha en ny fin vecka.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  10. Solig måndag här - alltid något. Så trist med din post-covid (?) som inte verkar ge sej. Hoppas att det blir bättre när vårvärmen kommer och solen.
    Ljuvliga bilder, som vanligt och vildpelargoner är jag också förtjust i, sååå fina!
    Kram och pigga på dej!
    Lisa

    SvaraRadera
  11. Love the fringed tulips. Sure hope you get your energy back soon.

    SvaraRadera
  12. Jeg er virkelig spændt på, om du vælger grøn eller gul. Men en gang må det vel afsløres ;-)
    Lærken er et sikkert forårstegn. Desværre ser og hører vi den ikke herinde i byen.

    Hilsen Elna

    SvaraRadera
  13. Åh krya på Dig Titti! Så segt att bli sjuk igen och långdraget. Men kul Du är tillbaka på bloggen alltid roligt att kika in här. Så fin maskrosboll i glas. En sån skulle jag vilja ha. Gjorde lite maskrostema i stugan ( ja inte bara ute...puh ) även i lilla hallen på övervåningen med lite vackra foton på maskrosor eller fröställningarna rättare sagt och maskroslampan hänger över trappen. Igår var vårkänsla här idag är det ruggigt med någon grad och dugg. Hu tar på mig sockor och stickar lite tror jag.
    Krya nu, kram och tack för kommentar hos mig!
    Annika

    SvaraRadera
  14. I hope coming of spring will make you feel better!

    SvaraRadera
  15. Here it is dark, cold and rainy. I know covid is very tiring I had it four times with vaccinations ! And three times for Xmas! Your tulips are beautiful !

    SvaraRadera
  16. Grønt er vakkert da, både ute og inne. Jeg liker også gult, og har gult vaskerom. Føles lyst og fint, i og med rommet er i kjelleren. Så leit du fortsatt strever med den coviden. Den tar virkelig tid å komme seg av. Jeg krysser fingre og tær for at vi ikke får det flere ganger. Nå er det vårlig, og det skal nytes. God bedring fortsatt og klemsiklem :)

    SvaraRadera
  17. Vad jobbigt att din covid hänger i sig så. Krya på dig!
    Det känns som vår i luft här hos mig på Västkusten.
    sköt om dig!

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...