Bloggintresserade

lördag 11 maj 2024

Vårvindar & grön grönska...

Våren, lite sen men ack så himla efterlängtad! Nu blommar allt! Ogräs och diverse annat jag inte har sått. Men hur som. Grönskan i alla dess former är ju så efterlängtad efter en grå och lång vinter...

Det är äppelblom. päronblom & plommonblom i en skön och grön symfoni! Toppat med en näktergal som ger våren den där extra guldkanten :)

Jag har testat alla era tips om myror i växthuset men de håller sig kvar! Ja de trivs väl lika bra där som jag tydligen :)

Fröpåsarna har blivit väldigt dyra i år tyckte jag. Kollade in mina gamla fröer i påsar som gick ut för en sisådär 3 år sen och testade. Jodå...de gror! Lite sent men det beror på mig. Jag kanske får tomater till 1:a advent men ändå :) Det finns livsgnista i dom...


Fikonträden har mer frukt än blad just nu, så tacksamma! Så enkla! Och ger mängder av fikon till min ack så älskade ostbricka :)


Syrenerna är på gång...



Ja efter en lång och grådyster vår känns alla vårfärger & vårvindar välkomna. Sittandes vid datorn kikar jag ut på detta landskap. Det är VÅR kära vänner! Gula rapsfält och gröna ängar...bästa bästa tiden!

KRAM

14 kommentarer:

  1. Dina vårbilder är jättefina (jag är ingen expert).
    I allmänhet märkte jag det de andra gångerna jag kom till din blogg, inramningen du gör på bilderna gillar jag väldigt mycket, det är konst!!

    SvaraRadera
  2. Hej Titti!
    Ja, äntligen är det vår och värmen har kommit. Det är ljuvligt. Visst har fröpåsarna blivit dyra, passade på att köpa på mig förra året på Chelsea FS, 1£ styck per påse. Köpte en gurka som jag gärna ville ha, tror den kostade 50 kronor, när jag sådde den så var det ynka 4 frön i påsen. Jag tror nog du hinner få tomater före advent 😊.
    Fina bilder som vanligt, vacker syren och blev nyfiken på ditt fikon. Hur förvarar du det på vintern, trivs det inomhus?
    Nej, nu skall jag ut i solen.
    Kram Marika

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar tid just nu! Man önskar att man kunde stoppa tiden! Underbara bilder!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  4. Ja, våren är verkligen välkommen, finns nåt bättre än blommande träd och fågelsång, tror inte det...!
    Nu njuter vi! (innan värmen och turisterna blir för mycket för oss...)
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  5. Älskar den gröna färgen som är nu.
    Jättefina kort på våren.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  6. The field is gorgeous!

    SvaraRadera
  7. Är är det också fikon på gång! Jag har två stora träd som ger många kilo frukt. Jag gör sylt på de flesta. Kram

    SvaraRadera
  8. Todo se ve tan maravilloso. Besos.

    SvaraRadera
  9. Det ser så vackert ut i din trädgård och runt omkring.
    Gula rapsfält och mycket grönt... Jag tycker också att det är den bästa tiden att njuta.
    I år sådde jag även några äldre fröpaket och allt kom fram... vilken tur.
    Jag önskar dig en trevlig vecka. En glad hälsning går till dig Titti.

    SvaraRadera
  10. So pretty all these signs of Spring:)

    SvaraRadera
  11. Hello Titti,
    Spring is filled with such beauty that it makes the heart ache. Your photos are gorgeous. I love lilacs. Enjoy these fleeting moments.

    SvaraRadera
  12. Der er næsten ikke noget skønnere end frugttræernes blomstring. Men man skal være på pletten, for den varer desværre så kort.
    Jeg vil gerne se nogle flere af dine tegninger, de er så gode. Har du illustreret bøger, eller er der andre steder, hvor man kan se dem?

    Hilsen Elna

    SvaraRadera
  13. Du er så flink til å ta stemningsfulle bilder, ser også ut til å bli mange fiken hos meg, gleder meg. Ha en fin dag, hilsen Ingeborg

    SvaraRadera
  14. Så härligt och positivt vårinlägg med underbara bilder!
    Njut av våren!

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...