Bloggintresserade

söndag 30 juni 2024

Vissa veckor...


Vissa veckor glömmer man aldrig! Som när måndagen började med ett rejält förhöjt blodtryck pga orm.
Huuu! Jag och ormar är inte kompatibla alls. Där på grusvägen låg den som en stor anaconda (i mina ögon!) Jag hoppade, gjorde en steppande regndans men den rörde sig inte och över och förbi den där slingrande ormiga saken måste jag för att ta mig hem. 
Efter lite tjoho och ett vilt svettigt viftande med en stor kvist ringlande den sen vidare...och jag hade topptryck i puls! Ja jösses! Inte bra för hjärtat det där...


Veckan har annars varit het, solig och bjudit på det bästa av alla semesterväder!



Efter heta dagar kommer åska och åskade gjorde det med bravur i fredags! Jag stod och diskade när det helt plötsligt var som att få en smäll i nacken när åskan slog ner i en stubbe i trädgården! Jösses! Av stubben blev det bara en svart kolbit kvar och min nacke är fortfarande öm! Jag tror jag krympte 8 cm! Ja det var minsann en smäll de lux att minnas och berätta för barnbarnen!


Sommaren rullar på. Med mygg och många ljusa kvällar...och så en och annan åskknall!

KRAM


9 kommentarer:

  1. Kära Titti, en glad söndag godmorgonhälsning kommer till dig från Viola.
    Oj, ormmöten... Jag gillar också att springa på små igenväxta stigar. Håll ögonen öppna!
    Den senaste tiden har jag bara stött på kaniner, igelkottar och eldflugor i mörkret och ett rådjur... ja och de fjärilar och bin och bevingade djur av alla de slag som jag älskar så mycket.
    En kram till dig. Trevlig söndag på er på vackra Öland din.
    Tusen takk for super fotos :-)

    SvaraRadera
  2. Vilken dramatik i ditt liv med både orm och åska! Huvaligen! Ormar ska hålla sej borta och åskan kan gott gå långt bort och man bara kan ana blixtarna. Det åskade här också, men på behörigt avstånd. Ja, sommaren innehåller både ljuvligheter och en del oönskat.
    Ha det fortsatt gott och se upp (ner) för ormar!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Men vilken tur att det var i stubben åskan slog ner!!! Fy när den kommer så nära. Och fy för att möta en anaconda!
    Ha en lugn söndag.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. Hej Titti!
    Förstår dig helt, jag är inte kompatibel med ormar heller. Att den sedan blockerade din väg hem var ju inte kul. Åska är inte heller kul, det har varit blåsigt, och i förrgår blåste ett träd omkull hos sonen. Det var en otrolig tur att det varken hamnade på växthus eller hus. Jag är så glad att åskvädret bara bjöd på lite muller hos oss.
    Hoppas du kommit över chockerna.
    Ha det bra /Kram Marika

    SvaraRadera
  5. Ohlàlà- you lead a dangerous life! How good that only your neck hurts....
    Not a trace of summer to be found here. Today, as so often, it's cool and rainy. Only when the sun ventures out does it immediately become scorching hot. But I can't say that the cool weather bothers me....
    Enjoy your Sunday - and get well soon! Mrs. Hummel

    SvaraRadera
  6. Men oj, förstår att din puls höjdes!!

    Här har också varit riktigt sommarväder, varmt! Men nu i skrivande stund regnar det, behövligt verkligen!

    Ha det gott!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  7. Dearest Titti,
    If a snake is not venemous, I'm not scared of them.
    The red papaver flower reminds me of my Dutch childhood when we found them between the rye fields, together with the blue corn flowers.
    Oh, thunder can be quite loud and when it strikes a tree or stump we learn about Mother Nature's power.
    Your photos are always magazine worthy!
    Hugs,
    Mariette

    SvaraRadera
  8. Wow! Incredible to have a lightning strike so close by. I am glad you came through ok.

    SvaraRadera
  9. Usch och fy för ormar, de kan även jag klara mig utan. Förra veckan bjöd på ett helt ljuvligt semesterväder även om Öland inte kunde fresta med årets första dopp, det sparade vi istället till Torhamn.
    Tacksam för regnet får det bli en inomhusdag. Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...