Bloggintresserade

lördag 13 juli 2024

Efter dagar...



Efter dagar av stekande het sol så kom äntligen regnet. En mulen dag. Trist för dom på semester här men skönt för naturen och mig! En välbehövlig dag när man vaknar upp till ett skönt strilande regn...

Ön behöver regn och jag behöver en mulen dag! 


Semestern ja. Den hålls hemma. Ganska så skönt. Stillhet och vila gillas :) Några utflykter uppåt landet och västerut blir det nog framöver. Vi får se. Jag gillar att ta dagen som den kommer...

Juli och semestertider rullar på! 

KRAM

15 kommentarer:

  1. Dearest Titti,
    Indeed, the Island needs its rain for the grass, the flowers, shrubs and trees.
    It feels good when everything is freshly washed down by rain with nitrogen included!
    Enjoy your summer and thanks for the stunning images.
    Hugs,
    Mariette

    SvaraRadera
  2. Hej Titti!
    Det är riktigt skönt med en regnskur emellanåt. Vilka ljuvliga rosor, vad heter den lila?
    Ha det gott /Kram Marika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den heter Rhapsody in blue om jag minns rätt! KRAM från Titti

      Radera
  3. I echo your thoughts...my garden needs the rain and I need a rainy day. To catch up with baking and maybe have energy to clean the house.

    SvaraRadera
  4. Regn är välbehövligt ibland.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  5. Glad you got some rain. Enjoy!

    SvaraRadera
  6. Samma väder som här! Igår sommarvärme och sol, och idag igenmulet och regn! Skönt ändå tycker jag!

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  7. Your photos are always beautiful. We need both sun and rain!!

    SvaraRadera
  8. A summer rain is a lovely thing - refreshing the earth and we humans, too. Have a good weekend.

    SvaraRadera
  9. Två av mina döttrar med familjer besöker din ö, den ena har precis åkt hem, den andra kommer på måndag. Märkligt att de bokat boende utan att veta om att de tänkt lika! Öland är tydligen en extra "het" ö i år??
    Hos mig har det varit lagom med regn. Har bara behövt vattna min lilla odling tre gånger hittills. Min semester är också hemmavid... som vanlig trivs jag bäst här.
    Må gott och hoppas det regnar ordentligt när det nu håller på.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  10. Regen ist immer eine prima Ausrede, es sich zu Hause gemütlich zu machen und es langsam angehen zu lassen.
    Regen muss sein, auch wenn die Urlauber auf Deiner Insel lieber die Sonne haben.
    Genieße die Auszeit, lieben Gruß
    Nicole

    SvaraRadera
  11. Kan förstå att det var skönt med lite regn om det varit torrt länge. Njut av ledighet och spontana utflykter, det gillar jag också.

    SvaraRadera
  12. After days with so much heat,
    the rain is a lifesaver!
    It has happened on many days of my vacation that the weather has been rainy,
    I don't mind at all!
    Your photos are fantastic Titti!
    Have a nice week!

    SvaraRadera
  13. Alltid så härligt med regn efter torkan. Tack och lov har vi haft mera regn här och ogräset växer mest. Ha-ha!
    kram
    Lisa

    SvaraRadera
  14. Se ve precioso con la lluvia y la naturaleza la necesita. Besos.

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...