Bloggintresserade

söndag 6 oktober 2024

Månad nr 10...

Månad nr 10 i almanackan. Oktober. Oftast har vi underbara höstdagar här på ön då och regnar det någon dag så är det också helt ok. Då hinner man mycket inne, allt det där som inte hinns med sommartid. Bäst att njuta nu för november är ju inte den roligaste månaden om man säger så...

Det är en hel del pyssel med att få in det sista som ska skördas innan frosten kommer. För den kommer väl snart. Julen har redan plockats upp i flera butiker såg jag i veckan! Det är ett virrvarr med oranga pumpor och skelett inför halloween och sen röda julkulor och tomtar! Ihop! Kan inte allt få ha sin tid?


Nä jag vill ha min höst med gula löv och jordiga krukor. Jag tycker höstpysslet är lika kul som när fröna ska i jord på våren. Allt har sin tid och alla månader sin charm...




Nu finns tid till annat än att vattna, klippa gräs. Sommarstressen med alla turister är borta. Bor man som vi nära en väg så märks det på trafiken! Sååå lugnt. Skönt. Äntligen. Så jag gillar oktober på alla sätt och vis!


Njut av fina oktoberdagar nu - det ska jag göra!

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...