Bloggintresserade

söndag 12 februari 2012

Utmaning och 10 frågor!


Jag har fått en rolig utmaning från Lotta med den finfina bloggen Lottas Fotografi!
10 frågor att svara på - japp, då kör vi!

1. Vad gjorde du för 10 år sedan? Oj, mitt minne är kort, men gott! Vet med all säkerhet att jag var 10 år yngre då...
2. Vad gjorde du för 1 år sen? Skottade mig till ett finfint ryggskott i snökaoset och längtade förmodligen efter våren...
3. Fem snacks du gillar? Vingummin, skumtomtar, kolor, violkarameller och popcorn.
4. Fem sånger du kan utantill? Är ingen större sångbegåvning...hm...men "Den blomstertid nu kommer" kan jag både framlänges och baklänges.
5. Fem saker du skulle vilja göra om du var mångmiljonär? Skulle direkt köpa mig en tjusig lägenhet i favoritstaden London och ett litet mysigt stenhus på engelska landsbygden med ett tillhörande orangerie...
Bjuda mina nära & kära vänner på roliga och spännande resor (tänk att kunna ringa och säga "Arlanda lördag kl.8 - ta med baddräkt, ett glatt humör och lämna din plånbok hemma!")
Anställa en kock och en butler här hemma...
Ge mamma en liten lägenhet i Rom så hon kunde njuta av miljön, maten och värmen som jag vet att hon älskar så mycket!
6. Fem dåliga vanor du har? Morgontrött OCH kvällstrött, tankspridd, tjurig om jag inte får mat på bestämda tider, tidsoptimist.
7. Fem saker du gillar att göra? Resa, fotografera, pyssla hemma och i min trädgård, äta gott, ha roligt!
8. Fem saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa? Högklackade skor, päls, kortkorta kjolar, paljetter & glitter!
9. Fem favoritsaker? Min kaffemaskin, min dator, min klocka från Michael Kors som jag fått av min son, min kudde och min högt älskade Nikon...
10. Och jag skickar vidare utmaningen till de här fem, som jag är nyfiken på! Hoppas ni antar utmaningen - men bara om ni vill!
Tusen idéer och en fröken
Ellinors Hus
Limestone by the sea
The Secret Garden
Norrfrid

Nu är det dags för lite välbehövd sömn! Snart ny vecka och nya prövningar...

Kramis!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...