Bloggintresserade

lördag 15 december 2018

Fy farao vad jag saknar henne...


Så kom den då, den där eländiga dagen som jag bävat för så länge.
När beslutet måste tas och det gjorde så ont, så ont i mig.
När jag insåg att detta går inte längre, hon mår inte bra.


Min fläckiga kompis och ständiga följeslagare sen 18 år. Vi har haft samma
rutin varje morgon, alltid ett "godmorgon mjau" och sen lite mat och vatten.
Jag småpratandes med henne om dagens alla kommande bestyr medan jag
gjorde mitt morgonkaffe och hon glodde alltid sådär trött på mig med en stor
gäsp. Sen ville hon direkt ut och kolla reviret runt husknuten. Viktigt.
Vi har gått våra promenader här i trädgården, hon före och jag efter...



Det blev en härlig och lång resa med henne trots allt, hela 18 fina år.
Hon har gett mig 1000 skratt, 1000 bekymmer och 1000 fina stunder.
Och nu 1000 tårar...
Min älskade och pälsiga Surtant.


Men åldern tog ut sin rätt till slut och nu är det väldigt tyst och tomt här hemma.
Hopplöst tomt. Fy farao vad jag saknar henne...

23 kommentarer:

  1. Så länge som 18 år har jag aldrig fått ha något djur hos mig men jag vet hur det känns när beslutet är taget... alla tårar och så all denna saknad. Och aldrig att man ska skaffa ett nytt djur... haha, så är man där igen och det är härligt! Glädje och sorg... livet.

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Men Åhhhhh! ❤❤❤.Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Men åhhhhh, mina tårar trillar nerför kinderna.... Finner inga ord, vännen.
    Men den största & varmaste kramen till Dig...
    KRAAAAAAAM... från Kate

    SvaraRadera
  4. Vet hur det känns när ens fyrbenta vänner tyvärr måste lämna en. Det är ju tyvärr ingen tröst till dig. Ha en bra lördag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  5. Vilka underbara bilder på din hjärtevän. Gråt! Sorgetårar blir så småningom glädjetårar när man minns. Tröstekram till dig!

    SvaraRadera
  6. Oh Titti, I hug you in tears - this is so sad. Keep the treasure of your love, the memories - she was loved, and that is, what is the wonder in this world. Two so different creature, a cat and a human being, found a way to love each other. This is worth every price.
    Let me hug you again, I know, what you feel now, love to you, Méa

    SvaraRadera
  7. Oh no. It is so sad to lose beloved friends. And yet it was right to let him go in that moment. That's our responsibility when we bring them into our lives! We have to deal with this thought from the beginning, even if we are afraid of it. I cry a few tears with you and wish that another, little pharaoh will soon step into your life to fill the void! Lovely wishes, FrauHummel

    SvaraRadera
  8. Stakkars deg! Jeg føler veldig med deg for jeg har mistet mange katter selv gjennom årene. En blir så glad i de, men smerten over tapet av de er fryktelig. Jeg har bare en medisin som virker, og det er å skaffe seg en ny katt med en gang :)

    Stor trøsteklem!

    SvaraRadera
  9. Åh fina söta Surtant <3. Så sorgligt. Men tänk ändå att ni fick 18 underbara år tillsammans, så många fina minnen. Men det är en blek tröst, förstår dig så väl att saknaden är så stor, så stor.
    Största kramen till dig <3

    SvaraRadera
  10. Så jobbigt när ens trogna följeslagare försvinner. Vi har hund och jag bävar inför dagen då han inte finns längre. Varm kram till dig.

    SvaraRadera
  11. Jag förstår dej, har varit i samma situation och det gör ont. Men minnena finns kvar, mina är ljusa och hoppas dina blir desamma!

    SvaraRadera
  12. Så förfärligt tråkigt att mista sin följeslagare så här! Även om man ju vet att det måste ske en dag. Jag beklagar och vet hur det känns!
    Tröstkramar
    Lisa

    SvaraRadera
  13. Jag beklagar sorgen. Förstår att det känns tomt efter din fina vän. Men vad fantastiskt ändå att du fått ha henne hos dig i 18 år. En imponerande ålder för en katt. Kram /Libra
    mammababsan.blogspot.se

    SvaraRadera
  14. Men ååh... Så tråkigt, och jag vet, det gör så ont, så ont! Det där beslutet är det värsta man behöver göra som djurägare... Jag lider med dig! Så himla fin hon var din fina vän och följeslagare... ♥
    Stor varm kram!
    Gunilla
    ps/Tack för finaste tavlan som jag fick idag, inlägg kommer, skall bara fota det först!

    SvaraRadera
  15. Å, så hemskt! Många fina år fick ni ihop. Hon ser ut som en fantastisk kompis jaktblicken, sovapålåtsasblicken, kelblicken. Fina foton på pälsklingen.
    Kram
    Anette

    SvaraRadera
  16. Kommer ihåg när vi tog samma svåra beslut efter ett kattliv tillsammans som varade i 19 år. Det kunde vi aldrig tro när katten Pontus kom till oss som kattunge.

    SvaraRadera
  17. Å så sorgligt, vet hur det känns . Sorgen o saknaden är stor. Fina bilder på din följeslagare under 18 år. Sorgen slipas o blir till en diamant i ditt hjärta.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  18. Alltid ett svårt beslut, många tårar, tyst och tomt. Ett bevis på att Surtant har varit älskad och haft ett bra liv hos dig Titti! Många kramar till dig från Ingela

    SvaraRadera
  19. Rest in peace dear little Fy farao.

    SvaraRadera
  20. Men åhhhhh ......
    Många kramar, Catarina

    SvaraRadera
  21. O no !....What a sad news .....poor you...What Will you miss her ...thinking of you love Ria x ❤️

    SvaraRadera
  22. So sorry to hear your sad news. It's such a difficult thing to loose a pet. I shall miss seeing pictures of her,and she has often appeared here too. She was such a special pet, thinking of you. Sarah x

    SvaraRadera
  23. Det er kjempetrist, var i samme situasjon for to år siden, det tar bare så lang tid.....
    Klem fra Signe.

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...