Bloggintresserade

söndag 16 december 2018

Blir det en vit jul?


Åh tack för alla fina och omtänksamma kommentarer om min
lilla pälsiga livskamrat. Alla ord värmde så mycket. Ja det är 
hopplöst tomt fortfarande och jag förväntar mig hela tiden att 
se henne ligga där i stolen på sitt fårskinn, men men...


Idag har jag den stora äran att få gästblogga HÄR och ge lite
julinspiration! Kul! Ja vad tror ni om en vit jul? Här har det
faktiskt snöat idag men det övergick snabbt i ett grått slask...


De här bilderna är från februari förra året. Då var det minsann
vintervitt på ön vilket inte tillhör vanligheterna...


Mysigt att ge sig ut på en vinterutflykt. Lite varm 
lingondricka, piroger och så sallad "på burk"




Granen är klädd och det lackar mot jul och än
är inte sista skumtomten uppäten :)

KRAM

15 kommentarer:

  1. hello; många vackra bilder
    att se.
    Jag gillar snö bilder eftersom här
    har nästan inte.

    Jag tar tillfället i akt att tacka för din närvaro
    i huset i år 2018.
    Och låt semestern vara väldigt roligt.
    FRED OCH GOD, för dig och din.

    Tyvärr kan översättningen inte vara så bra.
    Abraços
    janicce.

    SvaraRadera
  2. Vi kan ju alltid hålla tummarna för en vit jul. I dag snöar det, men det är ju drygt en vecka kvar :-)
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  3. Vilka fina bilder du bjuder på och en härlig blogg att följa! Härligt med djur också, och särskilt katter men vet precis hur det känns när en kär familjemedlem måste lämna. Så sorgligt :-(. Kram Tina

    SvaraRadera
  4. Vilka fina bilder som alltid. Vi har fått lite,lite snö i eftermiddag. Kanske det är början på vit vinter/jul.
    Så svårt när man måste skiljas från sin älskade vän.Det blir ju så tomt.Något fattas hela tiden. Tänker på dig.
    Önskar dig en bra vecka ändå,så här precis före jul.
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  5. Vi får väl hoppas på lite vitt på backen till jul och nu längtar jag till skumtomtarna i Sverige.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  6. Fingers crossed your photos bring a white Christmas this year. I love seeing photos of your sheep. For years I have noticed that sheep photos almost always have at least one sheep staring directly into the camera. I have an entire Pinterest board dedicated to sheep. :)

    Merry Christmas,
    Judith

    SvaraRadera
  7. Man blir ju vinterglad av att se på dina bilder. Ja så gott det går. Tänkta på dig när jag satte tänderna i en skumtomte idag samtidigt som jag sa högt.. Jag tycker ju inte om skumtomtar men många säger ju att det är så gott. Kollegan skrattade gott. Jag med när jag spottade ut den. Klart vi ska ha en vit jul i år. Vad är annars tanken med Lovika vantar? Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  8. QUE PRECIOSIDAD DE NEVADA!!!
    ACA ANUNCIAN ESTOS DIAS .ESTA MUY FRIO.
    SALUDITOS

    SvaraRadera
  9. Love the looks of those salad in a jar! Beautiful photos!

    SvaraRadera
  10. Läckra bilder! Inte ofta det är både lagom med snö och soligt väder. Här kanske det händer en gång om året ibland inte alls. Det gäller att vara beredd med pirogerna i högsta hugg.

    Hade en kisse som dog för några år sen och jag hörde klorna mot de målade, hårdlackade trappstegen när han kom ner från andravåningen i ett par veckor efter. De första gångerna var det så verkligt att jag till och med tittade efter, innan jag förstod. Och hur lång tid tar det inte innan man slutar titta efter katten på trappan det första man kommer hem eller om hen ligger i sin fåtölj. Mycket glädje mycket sorg med att ha djur.

    Nu ska jag titta in på gästbloggen.

    Kram och God Jul
    /Anette

    SvaraRadera
  11. Väldigt tråkigt med din kompis och jag tänker på de jobbiga beslut som ibland måste tas.

    Här har snön lagt sig, ett tunt men vitt lager som gör världen ljus och fin. Tacksam för det - hoppas ni också får snö.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  12. Här i Stockholm har man lovat att det blir vit jul. Naturen ligger insvept i ett lätt vitt täcke - så vackert så nu hoppas jag att inget händer utan att det får vara så här.

    SvaraRadera
  13. Så smukke vinter billeder, og hvor gør det mig ondt at høre om jeres tab 😔
    Det gør så ondt at miste de kære kæledyr.
    Ønsker dig en smuk jul

    Klem, Lone

    SvaraRadera
  14. Vackert!
    God Jul från Wales

    SvaraRadera
  15. Thank you for this wonderful Christmas mood.
    Wish you all my best, happy days and a lovely Christmas time.
    Soooo happy to have you around
    Elisabeth

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...