Bloggintresserade

onsdag 22 augusti 2012

En god fika med en god vän!


Trädgårdens äppelträd dignar just nu av röda höstiga äpplen...
Träden är gamla, mest vinteräpplen som ska plockas i oktober-november och sen förvaras i källaren tills de är mogna att ätas runt jul.
Längst bak i trädgården står ett riktigt gammalt äppelträd som ser riktigt eländigt ut, jag har trott att det ska stryka med varje vinter med det har klarat sig och ger varje höst de mest himmelskt goda äpplen som är perfekta till paj och kräm...mums.
Nog om äpplen, nu ska jag iväg till en kär vän som jag inte träffat på ett tag! Hon har svart bälte i fika så jag förväntar mig något särdeles gott till kaffet och det ska bli sååå spännande att hälsa på i hennes fantastiska hem. När man kommer hem sen igen så känns det som att öppna dörren till en rövarkula - men det får man ta.
Har inte hunnit med någonting här hemma i sommar så det ska bli jättekul att få massor av härlig inspiration...men framförallt en god fika med en god vän!

Ha det gott!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...