Bloggintresserade

söndag 27 juli 2014

Solsveda de lux!



Ja det där med solbränna och solsveda…jag stod i en väldigt lång kö i dag i mataffären och har väl aldrig skådat så många illröda ryggar och sönderbrända näsor på både barn och gamla!
Nu är jag ju inte typen som blir direkt gyllenbrun om man säger så…ljust hår och ljus hy och som barn brände jag mig jämt, det var inte snack om solskydd på den tiden utan när man kom hem efter en dag på stranden med knallröda axlar och svidande rygg så baddade mamma värsta solsvedan med filmjölk!
När jag åker utomlands använder jag alltid solcreme, massor av solcreme och även om det blir heldagar på stranden bränner jag mig aldrig, inte ens när jag var på Aruba i januari månad, kritvit som en albyl brände jag mig…
Men här hemma smörjer jag sällan in mig eftersom jag inte "solar"i den bemärkelsen, så dumt!
I veckan var jag ute på jobb i "ofrånkomlig" och gassande sol, ingen skugga på hela dagen och gissa om jag brände mig, himmel och pannkaka, ja det sved t o m i hårbotten!
Detta gör jag inte om och jag fick mig en tankeställare efter en sömnlös natt med riktig solsveda.
Solen är farlig och stark även här hemma, så var rädd om huden, för vem vill se ut som en brun sadelväska i ansiktet på ålderns höst! Huuuu...
HÄR hittar du väldigt bra information om solande tycker jag och riktigt bra solcremer till bra priser - läs och begrunda och glöm inte att livet i skuggan under ett parasoll är ganska så skönt det med!



Solvarm kram,
Titti

21 kommentarer:

  1. Så snygga flippisar, ljusrosa har jag letat
    efter i flera år! Är nog lätt och bränna sig nu, fast
    det har varit så varmt så jag har inte solat alls.
    Men fy så jobbigt när man bränt sig. Hoppas det
    är lugnt på grisfronten. Jag skulle ha åkt till stugan idag
    men bilen är stendöd och det är inte batteriet. Blir
    bärgarn imorgon, och här skulle det stått en svordom...
    Kramar/AM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja dom där ljusrosa flippisarna har följt med mig på varje resa! Älskar dom! Jag tror Intersport har lite rosa varianter...
      Ja just nu är det lugnt på grisfronten, tror jag...solsvedan har lagt sig och i dag har det regnat så allt känns ok för stunden! Oj en stendöd bil är inte vad man vill ha du, hoppas du kommer till stugan inom kort....
      Kramis, Titti

      Radera
  2. Det var som tur är många år sedan jag lyckades bränna mig. Är ju av naturen rätt brun i hyn även på vintern. Solen på Tokarp är så snäll från tidig vår till sen höst att jag klarar det bra. Alla som kommer hit blir fint bruna de med. Bra att
    påminna om den svåra uppgiften att inte bränna sig.
    Önskar att du får en fin vecka
    Kram Meta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh det är till Tokarp man ska åka och sola! Låter perfekt om man inte bränner sig ju...näe usch, jag fick mig en läxa denna vecka! Nu blir det solcreme resten av sommaren, så det så!
      Ha en fin kväll,
      Titti

      Radera
  3. We are all enjoying these warm summer days, although some have been just too, too hot for me. You are right to warn about sunburn - when I was young we didn't realise the dangers, but there is no excuse today - the young and old should protect themselves♡

    SvaraRadera
  4. Usch ja, solsveda är inte skönt, solen är så stark och inte alltid man tänker på det, när man är ute och gör vissa saker utan att "sola" i den bemärkelsen...
    Hoppas det lugnar ner sig snart!

    SvaraRadera
  5. Så fint på stranden. Flott og sommerlig med sandalene i sanda. Likte så godt bildene under av de fine utemøblene. Rustikt og fint. Flott og inspirerende hos deg. Du tar så gode bilder. Takk for kommentarer du har skrevet hos meg i det siste.

    SvaraRadera
  6. Skønne sommerbilleder...... :-)
    Mange sommerhilsner fra Susan

    SvaraRadera
  7. Det ser härligt ut :) Jag är inte heller typen som blir gyllenbrun. Har dock blivit bättre på att smörja in mig.
    Ha en fortsatt skön sommar!:)
    Kram Frida

    SvaraRadera
  8. Oh the great days of summer. That beach looks so inviting. I am envious. Thank you for sharing a bit of sand and the beautiful ocean with us.

    I am so glad that you stopped by my blog. It is so nice to meet new friends here in blogland. I do appreciate your visit Titti.

    Janet

    SvaraRadera
  9. Det gäller att passa sig i solen nu. Även om man inte pressar så bränner den bra=))
    Jag fick röd näsa härom dagen, inte så tjusigt direkt...

    Kram och fina dagar//Hannis

    SvaraRadera
  10. Aj aj, hoppas det är bättre nu. Jag aktar mej noga och smörjer mej som en galning för jag bränner mej så lätt har i år tom skaffat solhatt :D Kram Katta

    SvaraRadera
  11. Hej Titti!
    Ja vilken alldeles fullkomligt underbart solig och varm sommar vi har! Här hemma är det skugga som gäller med småbarn. Jag har känslig hud och får smörja mig varje dag oavsett om det bara blir lite soltid.Köpte en stor solhatt i Australien 2001 och den bär jag ännu. Suverän, så vet de också mkt om hudcancer i det landet.
    Var rädd om dig i solen och fortsätta njuta!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  12. Dear Titti,
    How beautiful is the beach ....
    Me with a hat on his head!!
    A greased with olive oil .. it helps me to have burnt shoulders!
    beautiful new summer week
    Jarka

    SvaraRadera
  13. Ja det har du rätt i, bäst att använda solskydd i detta finväder. Jag har klarat mig bra från brännskador i år, det har nästan varit för varmt att vistas i solen så jag har hamnat under parasollet rätt mycket :)

    Många kramar aka

    SvaraRadera
  14. Jag är också dålig på att smörja in mig här hemma. Men så fort jag reser, så är det +30 och 50 som jag smörjer mig med.
    Kram mamma C

    SvaraRadera
  15. Läskigt det där med att bränna sig. Jag är också ljus och har med åren blivit riktigt bra på att skydda mig, men ibland händer det att det stränar lite någonstans. Oftas om man är i solen och det blåser så man inte tänker på vad solen ändå tar. Jag funderade lite på hur gammal du är, eftersom jag är född -70 och min mamma var alltid jättenoga att smörja oss, minns nivealukten än. Fast nog hände det att man brände sig ändå förstås ... Hur som helst, ha det gott i solen!

    /Jenny

    SvaraRadera
  16. Känner igen mej lite där... Första semesterveckan var jag rätt duktig att smörja in mej. Men nu ligger jag ute med en god bok utan att tänka mej för alls. Det syns. Ser ut som om jag har solglasögonen på mej fortfarande... ;-)

    Kram från Helen

    SvaraRadera
  17. Oj, det är inget vidare att bränna sig - det gör riktigt, riktigt ont kommer jag ihåg och drar mig till minnes vespaturer på Kos utan solskydd på fötterna som svällde upp och var onda och röda i flera dagar. Solen kan vara otroligt stark och numer använder jag alltid solskyddsfaktor 30 sedan jag glömde smörja in magen under en Österlensemester och hade ont i månader efteråt. Hoppas du har något medel som lindrar och svalkar !
    Var rädd om dig i solen och använd gärna solhatt - det finns så snygga nuförtiden !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  18. Ja, i år har vi hatt sol så det rekker! Og så varmt, jeg har bada og bada, heldige meg som bor med egen brygge!
    Ønsker deg fortsatt herlige sommerdager!
    Klem fra Signe.

    SvaraRadera
  19. Här är en till som inte blir speciellt brun, rödhårig och fräknar och såklart ljus hy :) Jag försöker vara försiktig och numera fuskar jag med Åhlens brun utan sol, det går utmärkt.
    Kram Anna

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...