Bloggintresserade

måndag 1 september 2014

Det där med bloggandet...


Nu när jag ändå har legat och stirrat i taket och inget kunna göra så har jag också funderat lite runt det här med bloggen och bloggandet...
Ni som själva bloggar vet nog hur svårt det kan vara ibland att komma på något nytt att skriva om, man tycker man visat allt och skrivit om det mesta, torkan slår till och det känns som om bloggen går på en risig tomgång och det blir ju trist eftersom den är ju till för er och för att ni ska tycka om att kika in här och även för mitt eget höga nöjes skull och min stora passion för fotografering...


Nåja, ni är ju ganska många nu (jag bockar och bugar allra ödmjukast för det!) som kikar in här till mig så jag slänger ut en fråga bara så där till er...
Vad vill ni se mer av på bloggen? Vad vill ni veta mer om? se mer av? är det mer inredning? recept? tips? trädgård? FLOWERS by titti&ingrid? upplevelser? resor? mitt Öland? mat & bak? natur? fina ställen och utflykter på ön?
Ja bara ös på, berätta! Ni som hängt med mig några år nu vet nog vid det här laget att modekläder och smink inte riktigt är min grej så där blir det lite tunnsått med tips och inlägg tyvärr hi hi...
Japp, nu väntar jag med spänning på vad ni tycker så ska jag ta nya friska tag inför hösten med bloggen och bloggandet, jag är laddad!


42 kommentarer:

  1. Hej!
    Härliga bilder som alltid,
    jag gillar din blogg precis som den är,
    Jag bloggar för atgt jag tycker det är kul och visa mitt hem, och lite annat,
    Bloggen är ju jag så den får vara som den är,
    annars blir det fel för mej om jag måste känna krav att jag måste vara på ett speciellt sätt för att behaga andra,
    lite så tänker jag om min blogg,
    Ha en fin Vecka
    Kram, Kathrine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack! Du har alldeles rätt, bloggen ska alltid kännas kul och den ska ju också vara personlig...det är viktigt!
      Jag tänkte bara att ni tyckte den kändes lite trist...man vet ju aldrig!
      Kram på dig,
      Titti

      Radera
  2. Jag tycker din blogg är fin precis som den är! En blandning av lite av varje. Gillar alla dina fina bilder, de inspirerar!
    Kramar Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh tack Lotta...blir så glad...tyckte bara den kändes så "dammig" efter sommaren hi hi. Tack för din söta kommentar...
      Kram Titti

      Radera
  3. Hej Titti! Jag gillar också din blogg precis som den är!
    Dina bilder är alltid fantastiska! (Själv äger jag tyvärr ingen kamera, det blir mobilen som tjänstgör
    som kamera)
    Det är ju mycket lättare idag att slänga ut en bild på Instagram, och det märks bland oss bloggare att uppdateringarna på bloggarna blir lite mer sällan, men att man kan följa varandra på Instagram.
    Framför allt ska ju bloggandet vara roligt, och på ens egna villkor.
    Ha en fortsatt fin vecka!
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
  4. Åhh jag tycker ju att du har en så härlig blandning på din blogg! Det är så trevligt att bli överraskad, en dag visar du vackra bilder från din vackra ö, nästa gång vackra blomsterarrangemang, bilder från någon annan del av världen, en gofika, sen några interiörbilder, en och annan kamel, o.s.v. och allt kryddat med dina glimten-i -ögat-texter...fast om jag får önska skulle jag vilja se lite mer växthusbilder, gärna hur växthuset ser ut som helhet. Går ju och väntar på mitt eget och vill gärna få inspiration och dela med mig av till gubben;-)
    Kramar,
    Regina

    SvaraRadera
  5. Vet du vad jag tycker?
    Att din blogg är bra precis som den är.
    Jag tycker om din variation där det helt plötsligt kommer ett inlägg om blomsterarrangemang som jag bara kan drömma om att göra. Eller när du skriver om kameler, eller familjen.
    Det känns mänskligt och sånt tycker jag om, väldigt mycket.

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  6. Åh jag som gillar din blogg precis som den är, det känns alltid lika roligt att kika in hos dig! Jag tycker om din "stil" på bloggen, lika härlig och personlig som du verkar vara:)
    Ha en fortsatt fin vecka
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. I like this blog exactly the way it is, beautiful photography, short posts, atmospheric Oland, your thoughts, just you usually do Titti!
    A warm hug
    Olympia

    SvaraRadera
  8. Bästa Titti, din blogg är en lisa för själen! Älskar de vackra fotona du bjuder på samtidigt som jag får se mer av Öland! Spännande! jag läser gärna om din ö och resor när och fjärran!
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  9. Halloj vännen!
    Torka kan alla få hihi, men jag gillar din blogg skarpt för alla dina vackra
    bilder, din inredning och ditt vackra Öland, och dig förstås ♥
    Skönt att alla bloggare inte kör samma race om du frågar mig ;O)
    Ha d gott kram kram Arja

    SvaraRadera
  10. Just carry on doing what you do so beautifully Titti - I am sure that most of us enjoy whatever you wish or feel like sending to us.

    SvaraRadera
  11. Inredning ♥ Jag känner själv till det där med att ha svårt att hitta på något att skria om, därför är bilderna huvudsaken på min blogg. Det har blivit en fotoblogg, med en liten text till. Ibland är det helt okej att bara visa upp fina bilder. Och du tar ju så otroliga bilder!

    SvaraRadera
  12. Jaså det blir inga dagens outfit här inne, inte hos mig heller...;)
    Jag tycker din blogg är så fin! Mer av allt! ;) Inredning och trädgård framförallt!

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  13. Jag läser din blogg för jag gillar dina bilder väldigt mycket. Ja dina ord också. Fortsätt att blogga såsom du gör. Vardagen är ju den som vi lever mest i.
    Krya på dig.
    Jag har sovit mig igenom denna måndag med halsont, snuva och hosta.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  14. Gillar den som den är, så fina bilder som inspirerar och en blandning av sånt som jag gillar. Jag tycker man kan se samma saker fler gånger, det gör inget alls Kraaam Pia

    SvaraRadera
  15. Hej kan känna som du, att jag tjatar på med samma.
    Och att det jag gör blir trist, men din är allt annat än trist!
    Man ser fram emot att kika in varje gång och man blir aldrig besviken.

    Jättefin blogg!

    Jag är lite här o nu... Jag måste hitta på nåt nytt, däremot. ;)

    Ha det gott, kram :)

    SvaraRadera
  16. Tror nog att man ska blogga om vad man tycker är roligt och givande för en själv....alla bloggar jag följer är unika på var sitt sätt...jag har funderat själv på att göra om min blogg....att tex. skriva varje dag om något och ha bara en eller ett par bilder...men det är liksom inte heller min blogg....så för tillfället kör jag på i mitt eget rejs ;))....tycker du också ska göra det, som du gör med andra ord ;)
    Kram kram

    SvaraRadera
  17. Din blogg har allt! Och din passion för foto märks verkligen genom dina vackra bilder!
    Nu när det är fritt att önska så skulle jag gärna vilja se mer från ditt hem!

    Kramar
    Cia

    SvaraRadera
  18. It's your space, so I think you have to blog about the things you love and that make you happy. I think your blog is always interesting and appealing, so you can't really go wrong in my opinion. :)

    SvaraRadera
  19. Man ska inte ändra på något som är så bra!
    Kör på som du brukar. Kanske kanske lite mer
    Öland off season.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  20. Du har en helt underbar blogg Titti! Dina bilder är sååå fina..så fortsätt i samma anda så kommer vi att följa dig "for ever" Blir lite nyfiken på dig, jobbar du proffessionelt med foto? Ibland vill man var privat så svara bara om du vill. Tyvärr så hamnar man i svackor vad gäller bloggandet, min har inte uppdaterats på över ett halvår, skäms för det men så är det, däremot lägger jag in bilder hela tiden på Instagram vilket är jättekul! Kramar i massor och fortsätt med din härliga stil!! Susanne

    SvaraRadera
  21. Dear Titti!
    I love your posts full of your life on this beautiful island.
    The beauty of simple things!
    Hope you are well!
    Happy sunny day for you!
    Here in Bavaria it' s already autumn with rain and cold!
    With love,
    Geli

    SvaraRadera
  22. Anonym15:09

    Tycker din blogg är mycket bra som den är
    Kram från scottishmoments

    SvaraRadera
  23. Titti, thank you for your invitation to us to let you know what we love so much about visiting hereabouts.

    I am fascinated to read about your life on Oland which is in some ways so very different from my own city life, yet also a life that includes many of my own daily interests and activities. I feel as if you open up the world to me in a realistic way and that seeing your photographs and reading your words adds to my appreciation of what a fine place the world can be.

    It is very good to be reminded of this as we see so many contrary world aspects reported in the news media.

    xo

    SvaraRadera
  24. Det er jo en af mine favorit blogge din og ind imellem siger dine skønne billeder også mere end 1000 ord.
    Ha´en dejlig uge Titti
    Klem
    Birgitte

    SvaraRadera
  25. Dear Titti,
    so many positive comments and now I'm sitting in front of my computer and questioning myself - what will she do? For me it's simple as it can be. I love your blog, I follow your blog, I read your blog. It's this sort of intelligent, creative, beautiful and personal writing and reading I prefere! Without making a do-to or chichi stuff! I'm always "well entertained" - in a very special because personal way. Thank you for that.
    All my best - and thank you for the lovely pictures again
    Elisabeth

    SvaraRadera
  26. Synes din blogg er helt perfekt allerede :) Men om jeg skal si hva jeg syntes hadde vært artig - tenke tenke... jo om jeg en gang tar turen til Øland- hvor kan jeg bo og hva bør jeg se ? hvilken strand er den mest mysige osv.
    Som sagt er den allerede kjempebra så bare fortsett som du gjør :)

    Ha det så fint

    Klemmer Monica

    SvaraRadera
  27. Du har så fint på din blogg med variation, från ön gillar jag mycket. Dina foton är så fina jag njuter varje gång jag kikar in hos dig.Minns hur jag kände då jag hittade dig det var så härligt att se hur du hade det hemma du är så duktig på att få fina bilder. Hoppas du får många fina idéer efter ditt upprop.
    Önskar dig lycka till och att du inte slutar.
    Ha det gott
    kram Meta

    SvaraRadera
  28. Håper du bare fortsetter som du gjør, alltid vakre bilder, herlig å besøke!
    klem fra Signe.

    SvaraRadera
  29. Hi Titti- I am new to your blog and I find it lovely - anything you would like to share is always photographed so beautifully and artistically. A pleasure for the senses. xo Karen

    SvaraRadera
  30. Hej! Oj så svårt att svara på! Jag tycker du ska blogga om det DU vill blogga om! Jag gillar allt! :)
    Jaa du...snacka om läskigt att vara bröllopsfotograf, jag tvekade länge och de insisterade...en kompis kompis var det som gifte sig! Tänkte som du att...det är ju moment som bara händer en gång och går inte att ta om..puh!...objektivet strejade en gång...och det blev suddigt men man ser ändå deras ansiktsuttryck och det är bilder som de kan titta på själva och komma ihåg känslan..var inte inne i kyrkan som tur var. Men detta m bröllopsfotografering är inget jag tänker fortsätta med, är för mkt amatör för det men jag måste erkänna att det var en väldigt kul dag och så kul att få va med en hel dag från förmiddag till kväll! :)

    Hoppas att du fortsätter blogga så vi får njuta av dina vackra bilder..vad det än blir! Kram :)

    SvaraRadera
  31. Älskar din blogg precis som den är med alla vackra foton som verkligen förmedlar en stämning och dina texter som står för något som behövs i dessa stressiga tider och som går rakt in i hjärtat! Att bara vara sig själv och ge utifrån det är det finaste som finns !
    Ha det gott i soffan och i växthuset!
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  32. Hej Titti!

    Igen sååå vackra bilder!!
    Tack ska du ha!!!♥♥


    Jättekram, Marikki

    I love yours style;))

    SvaraRadera
  33. Jag tycker om din blogg precis som den är. Fina bilder och om lite om allt möjligt. Kram Zinnia

    SvaraRadera
  34. Jag gillar din blogg för bildernas skull för att de är tagna ur vardagen på vardagliga ting och naturen. Visa det du vill visa. Verkar som du bloggar lite som jag med att ha någon stans att visa bilder eftersom fotograferandet är det roliga, så fortsätt med det som känns rätt för just dej. Kram Katta

    SvaraRadera
  35. Hmmm, jag har kanske aldrig tänkt så, jag har min egen blogg som årsdagbok (jag skriver ju inte allt, men med hjälp av det jag skriver kommer jag ihåg annat också) och är liksom bara glad om någon vill titta in och kanske kommentera......men det är klart, det är roligt när det blir något annat också, men det är väl så livet är, man gör lite olika saker och så hamnar det på bloggen. Jag tycker din blogg är alldeles utomordentligt varierad och har väldigt vackra bilder, så för mig är den perfekt som den är!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  36. Härliga matbilder - kanske det kunde vara något?
    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  37. Så tänker jag ofta. De inlägg jag själv varit mest nöjd med är de om litet nostalgi, om något speciellt som hänt (kanske tur att det inte gör det för ofta) och om jag tagit reda på litet mer fakta om något jag skriver om. Men det är ju så jag känner. Oftast blir det ju en upprepning av blomsterbilder. Själv tycker jag det är roligt att se andras, men så fina är inte mina.
    Att du inte skriver om smink och mode är bra. Det finns säkert de som gör det och de som vill läsa det.

    SvaraRadera
  38. Jag gillar inlägg som rör inredning och trädgård :) Men jag gillar din blogg som den är med alla fina foton som inspirerar! Så fortsätt som du gör tycker jag - ett vinnande koncept :)

    Många kramar aka

    SvaraRadera
  39. More of the same I would say Titti... I love the variety you show and your photos are always great. For me I don't even mind if there are no words as a good photo can speak volumes....Gail x

    SvaraRadera
  40. Hittade det här inlägget hos dig. Du ska ha din blogg precis som den är. Jag älskar den. Men jag har själv funderat över detta och min blogg. Så jag la bara av under flera veckor (typ 3 månader tror jag) och det var nyttigt. Men jag märkte att jag fotade ju inte under den tiden....och det var tråkigt för det älskar jag ju. Ja ja IG förstås då. Men nu har jag kommit igång igen. Kanske det är lättare på hösten när mörkret kommer och vi boar in oss i våra kryp in. Kram från Maria

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...