Bloggintresserade

onsdag 19 november 2014

FLOWERS by titti & ingrid - Afternoon Tea


Så var det då dags för lite FLOWERS igen och vad passar väl bättre än att höstmysa med lite Afternoon Tea en gråmulen och ruggig dag som denna. Att få sätta sig ned en stund med lite gott varmt te, nybakat bröd, godaste osten, en hemmagjord marmelad och en bra bok är verkligen skönt för själen denna mörka och småtrista årstid! Man borde göra det lite oftare...


Det går ju inte att ha höstmys utan lite vackra blommor på bordet! 
I tekannan hamnade en bukett bestående av bl a gräddvita rosor, 
aprikosfärgade nejlikor och bruna krysantemum…


En liten kvist krysantemum får pryda det nybakade brödet…


Jag gillar verkligen färgerna i denna bukett, den känns lite lagom höstig nu innan
det snart är dags för julens alla röda blommor att dyka upp i affärerna.


Afternoon Tea, ja det borde verkligen vara Ingrids grej, misstänker att det blir en hel del mysiga testunder hemma hos henne i London! Vi tar väl och kikar in på hennes blogg
och ser vad hon hittat på för kul i detta tema…

Blommig kram från
mig till dig,
Titti

33 kommentarer:

  1. This looks like a wonderful way to spend a bit of time. Thank you for the link to Ingrid's blog.

    SvaraRadera
  2. Men åh! Så fina bilder! Afternoon tea, inte mig emot=))

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  3. Good morning, Titti, very nice flowers and writing - it is true. I like flowers on the table. I go to see Ingrid-blog.
    These days is rain! rain! rain here.
    Embrace. Jarka

    SvaraRadera
  4. Så vacker bukett i underbara färger, älskar den aprikos nejlikan. Tänk hur man kan ändra sig om nejlikor:)
    Jättefina bilder, vilken bra start på dagen med att kika in hos dig.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Would love to join you for afternoon tea Titti with the cosy ambience that you have created - candle light, homemade bread, delicious cheese, and the warm colours from the flowers.

    SvaraRadera
  6. Så klokt - det borde man göra litet oftare. Jättevackert fotograferat. Ser verkligen inbjudande ut.

    SvaraRadera
  7. Åh så sugen jag blev på afternoon tea! Vilka stämningsfulla bilder, när man ser dessa gör det inte så mycket att det är så mörkt ute, det går att mysa till det ordentligt inne! Ha en fin vecka! Kram Åsa

    SvaraRadera
  8. Så vackra bilder du tagit igen ;))...tror jag ska baka scones idag och ta mej en stor kopp te till eftermiddagen....jaa, så får det bli:)...men först åker nog dammsugaren fram ett tag....ha en fin dag min vän.
    Kram bia

    SvaraRadera
  9. Så herlige farger den buketten hadde. Sarte og med litt dybde samtidig. NYDELIG!!!
    Utrolig vakre bilder, kjenner nesten at det lukter nybakt brød, gjennom Pc'n og ei tett
    forkjøla nese. Vakker stemning i bildene.
    Klem fra Marit

    SvaraRadera
  10. Jamen hur mysigt o fint kan det bli....Helt fantastiska bilder Titti, skulle gärna sitta där o dricka en kopp te med dig:) Och underbara färger i buketten!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  11. Så nydelig duket bord! Og så herlig med afternoon tea:-)
    Ha en fortsatt fin dag, Titti!

    Klem fra Hjørdis

    SvaraRadera
  12. Å, det är kanske färgglada blommor inomhus som fattas mig. Får följa ditt exempel!

    SvaraRadera
  13. Anonym16:07

    Alltså hjälp vilka underbara bilder!! och bukett! Blir så inspirerad till att göra lite höstfint nu! Och afternoon tea är ju lite min grej!
    Kram från Skottland och www.scottishmoments.com

    SvaraRadera
  14. wunderbare bilder!!! das frischgebackene brot konnte ich bis zu meinem blog riechen!!! die blumen schmücken das ganze noch!!! liebe grüße von angie

    SvaraRadera
  15. Ja tack, det där såg gott ut. Och så fin
    bukett, så fint och blanda dom färgerna
    du valt.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  16. How lovely Titti, those flowers in combination with the afternoon tea...a lovely moment to sit and dream and forget the rain outside:) I love tea. and with such a lovely surrounding it is so good.
    Your pictures are as always very nice.

    Big hug, Eefie

    SvaraRadera
  17. Ja men alltså du är ju för duktig på att få till det där lilla extra. Så mysigt det ser ut och är även kan jag tänka mig.
    Verkligen vackra färger i din bukett
    Ha en fin onsdagskväll
    Kram Meta

    SvaraRadera
  18. Love coming for tea Titti! Beautiful flowers!

    Madelief x

    SvaraRadera
  19. En riktigt härlig engelsk tradition. Klart man ska haka på sånt. Jag ar aldrig själv aft någon men nu blev jag allt lite sugen.. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  20. Wow säger jag och tar mig för pannan ;) Så vackra foton. Kram Anna

    SvaraRadera
  21. Hej Titti! Vilka underbara foton du skämmer bort oss läsare med! Jag älskar afternoon tea (ja vem gör inte det?!) och du dukar då upp en alldeles fantastisk version av denna engelska favorit tradition. Låter suveränt med en god bok till. Jag har tappat läsflowet här men det brukar komma tillbaka. Detta är inte min månad på året, men december är desto mysigare!
    Önskar dig en fin torsdag imorgon!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  22. Hej igen!
    Jag glömde gratta vinnarna av de fina priserna i tävlingen. Vilka lyckans ostar!
    Kram igen

    SvaraRadera
  23. Your tea looks beautiful and cozy, Titti! Lovely flowers to cheer a dreary day. Hope you are feeling better soon. xo Karen

    SvaraRadera
  24. Mmm, vad mysigt det där ser ut. Jag önskar krypa in i bilden och bara vara där och må gott istället för att åka iväg till jobbet i detta eviga mörker .....
    Jag ska definitivt ta mig en extra stor kopp gott thé i dag ivf!

    SvaraRadera
  25. Stemningsfullt og fint hos deg!!

    SvaraRadera
  26. Vilka härliga bilder! Älskar verkligen Afternoon Tea!

    SvaraRadera
  27. Blir verkligen inspirerad av dina bilder att komma igång med att börja fixa mitt tearoom. Ibland behöver man en knuff framåt! :)

    Ha en fin dag.
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  28. Åhhh så vakre bilder og så herlig duft det må ha vært av det brødet :)) Blomstene også og den herlige marmeladen. Afternoon tea høres og ser veldig godt ut- di inspirerer igjen :)

    Ha det så fint

    Klemmer Monica

    SvaraRadera
  29. Ser så vackert och mysigt ut, man vill krypa in i bilderna :)
    Ha det gott, kram Ewa :)

    SvaraRadera
  30. Ser så inbjudande och gott ut och en vacker bukett var det med.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  31. Stunningly beautiful!! I so enjoy these beautiful food and floral vignettes. You've captured the moment perfectly.
    I would be delighted to have you link up your beautiful posts with us at Project Inspire{d}. Our link party begins on Monday at 8 PM Eastern.
    Best wishes for an Extraordinary day!

    SvaraRadera
  32. Titti, I am so glad I looked at your blog! Thank you for stopping by and your kind comment.
    Happy Holidays to you and yours,

    SvaraRadera
  33. Så vackert och fint! Ännu ett mästerverk! Härliga färger på blommorna!
    Stor varm kram Ingrid

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...