Bloggintresserade

söndag 9 november 2014

Vi vill fira med er!


Nu vill vi fira med Er!

När min väninna som startat upp ett eget varumärke här på Öland, KOOKON, frågade om jag kunde fota för hennes första kollektion och nystartade webshop, nappade jag direkt! Självklart vill jag det!
Vi har farit runt hela ön med hela baksätet fullt av textilier...letat platser, miljöer, produkt fotograferat och mellan varven fotat härliga inspirationsbilder för alla säsonger.
Ja detta är bara början, för fortsättning följer men vi är igång, på väg…hon med sina idéer och jag efter med min kamera!



Så passa nu på att vinna något fint ur Kookons första kollektion,
 allt i egen design och med egna mönster.

Alla textilier är 100% ekologiska och Svenskvävda.

1:a pris 
Pläden Eko


En helt underbar mjuk och skön pläd att värma sig med nu i höstrusket.
Värde 1495kr

2:a Pris 
Löparen Lino i bomull/lin 


Fin till alla höstens och julens dukningar.
(Psst…ni kommer snart att se den i en av dukningarna i säsongens Så Mycket Bättre!)
Värde 375kr

3:e Pris 
Handdukar Happy


För både kök och badrum...
Värde 280kr

För att vara med i utlottningen behöver du bara lämna en kommentar och ni har hela vecka på er fram till nästa söndag den 16 november då vi drar 3 st vinnare och Jeanette har lovat att skicka worldwide! 

Lycka till!

Titti & Jeanette

89 kommentarer:

  1. Helt, helt ljuvliga, både textilier och foton. Stort grattis till er båda och lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack snälla du…det värmer ska du veta!
      Varm kram till dig,
      Titti

      Radera
  2. Ha, där blev jag snopen. Kunde ha svurit på
    att det var Norrgårds-Malin du fotat bland vallmon.
    Så fina textilier din väninna säljer, klassiskt
    och vackert mönster. Sånt gillas!
    Jag är gärna med i utlottningen. Stort lycka till med
    det nya företaget.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh ok! Ha ha, ja då förstår jag…jag känner Malin också!
      KUL att du vill vara med i utlottningen också!
      Ha en mysig kväll nu…
      Varm kram,
      Titti

      Radera
  3. Så flotte ting du lodder ut, og for noen fine bilder du viser oss. Vet ikke om jeg kan være med i utloddningen siden jeg
    bor i Norge, men om det går er jeg selvsagt med. Dette var utrolig flotte ting. Pleddet ser helt nydelig ut. Herlige farger og man får lyst til å krype under det med det samme. Lekkert.
    Klem fra Marit

    SvaraRadera
  4. Klart du ska vara med! ALLA får vara med i utlottningen, självklart!
    Kram på dig,
    Titti

    SvaraRadera
  5. Nydelige bilder,
    Så flott håndverk.
    liker mønster og farger.

    Som ein god drøm å kunne krype inn under det pleddet.

    Søndagsklem

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja pläden är underbar…du har en lott Mira!
      Kram till dig,
      Titti

      Radera
    2. Your friend Jeanette makes some beautiful things Titti! Wishing you a Happy week!

      Madelief x

      Radera
  6. danke für die wunderschönen bilder und inspirationen!!! einen schönen sonntag wünscht angie aus deutschland

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vielen Dank Angie!
      Liebe, Titti

      Radera
  7. Ni är ju fantastiska du att fota och din väninna med sina vackra textilier. Det är självklart att jag vill vara med. Så vackra saker väcker ju habegär.Öland har så många fina platser och möjligheter att få så inspirerande ställen att fota på Lycka till i fortsättningen
    Kram Meta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har en lott min vän och vi är så glada att du vill vara med! Tack för dina fin ord...de värmer!
      Kram,
      Titti

      Radera
  8. Åh vad roligt! Jag blir så glad när jag hör att någon följt sitt hjärta och vågar satsa så som din väninna gjort! ��
    Textilierna ser jättefina ut och du har tagit supersnygga foton!
    Kramar och ha en fin söndagskväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack snälla du! Oj så fina ord! Vi bockar och bugar allra ödmjukast, Jeanette och jag....
      Varm kram till dig!

      Radera
  9. Verkligen vackra textilier och superfina bilder!
    Och dom där handdukarna blir man just "Happy" av tycker jag!
    Jag önskar också Jeanette lycka till med företaget!
    Ha en fin kväll Titti!
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hon är värd all lycka i världen, hon är så duktig! Jag har lärt mig massor och bockar allra ödmjukast av att hon valde mig till att fota! Bara det!
      Varm kram,
      Titti

      Radera
  10. Wow så underbara saker!!! Jag vill gärna vara med :) Kram på dig. Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. En lott till dig Anna! Kul!
      Kramis, Titti

      Radera
  11. Men, såå fina textilier! Snygga mönster och design på allt, och snyggt fotat också. Vilket lyckat samarbete och lycka till! Jag tror vi blir många som vill pröva lyckan att vinna något, hoppas veckan går fort!

    Söndagskram /Cia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp där fick du en lott! Ja det har varit ett kul samarbete...otroligt givande! Jag blir så glad att du gillar hennes textil, den är fantastisk!
      Varm kram,
      Titti

      Radera
  12. Så vackra textiler din vän gör. Och ett jättegrattis till er båda. Klart man vill vara med i din utlottning.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har en lott vännen! Kul att du gillar det!
      Kram till dig,
      Titti

      Radera
  13. Woaw vilka vackra textilier, vem skulle inte vilja vinna någon av dem. Jag håller alla tummar jag har.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp håll tummar och tår! Man vet aldrig Catarina...
      Kram,
      Titti

      Radera
  14. Titti, it is very nice textile and fotos. I wish you good cooperation!
    Have a nice Monday. Jarka

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you so very much Jarka!
      Love, Titti

      Radera
  15. Hi Titti, the blankets and tea towels are a lovely shade of grey and I love the line of bright colour going through them. Happy week for you! Sharon

    SvaraRadera
    Svar
    1. I´m so happy that you like it Sharon...
      Thank´s for your sweet comment!
      Love,
      Titti

      Radera
  16. Hej,
    Så fin design, helt i min smak.
    Det är ett nöje att kika in hos dig och dina foton är verkligen fina.
    Ha det bra!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tusen tack...blir så himmelskt glad!
      Kram till dig,
      Titti

      Radera
  17. Åh så roligt med ett ölandsvarumärke! Allt som kan gynna "vår" ö är bra. Och är det vackra , nyttiga ting så än bättre. Vill gärna vara med i lotteriet,
    //. Lena i Lilla Frö

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja eller hur! Hon är så duktig Jeanette...gynnar sin ö och är en otroligt duktigt designer med både smak och känsla!
      Du har en lott Lena!
      Varm kram, Titti

      Radera
  18. Vilka fantastiskt vackra textilier, och med dina underbara foton blir det till en enastående kombination !!!
    - Lycka till ♥
    Och självklart vill jag vara med på utlottningen !
    Kram / Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh tack! Så glad jag blir...tack för din söta kommentar!
      Kramis,
      Titti

      Radera
  19. Fantastiske vakre tekstiler....og heldig er hun med deg som fotograf :) "Dreamteam" kalles det :)
    Mange klemmer og LYKKE TIL :)

    SvaraRadera
  20. Hej Titti!
    En kvällshälsning från Skåne!
    Vilka härliga filtar, dukar och handdukar din väninna skapat och du fotat!
    Kan tänka mig att ni hade det roligt när ni for Ölandrunt på fotosafari!
    Jag är gärna med i utlottningen!
    Önskar dig en fin kommande vecka!
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har en lott Anna! Ja vi har haft roligt, väldans roligt och många fikastunder har det blivit...jag är så glad för detta uppdrag!
      Varm kram till dig,
      Titti

      Radera
  21. So dreamy photos of you!
    I love the blanket ....really beautiful with all the roses!!
    Good luck for all and a happy evening for you dear Titti!
    With love,
    Geli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you Geli! I`m so happy you like it dear...
      Love,
      Titti

      Radera
  22. Så utrolig vakre saker! Pleddet var helt nydelig, og flotte bilder.
    Det var litt av noen premier, jeg vil svært gjerne være med i den trekningen.
    Det er alltid så spennende å kikke innom deg.
    Ha en fin søndagskveld og en flott ny uke!
    Klem fra Signe.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh så kul! Du har en lott och tack för din fina o söta kommentar, blir så glad!
      Kramis,
      Titti

      Radera
  23. Så fina textilier och så fina bilder! Vilket par ni är! Lycka till med den nya webshopen för din vän.
    Vilket fina mönster, vad skulle passa bättre för en rostok som mig:) Vill jättegärna vara med i utlottningen.
    Ha en mysig kväll på ön
    Kram Maria

    SvaraRadera
  24. Du har en lott! Åh tack för de fina orden...tack! Blir så glad!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  25. Såå fint! Vackra saker ser man i dessa fina bilder i underbara miljöer.Verkligen snyggt.
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  26. Så fina mönster och färger. Lycklig blir den som vinner något av detta!
    Vh.Anne-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det fint! Hon är en duktig designer Jeanette...
      Kram, Titti

      Radera
  27. Oj vad det här gick undan, hihi...var inne på din blogg på förmiddagen...och nu har du fått hur många kommentarer som helst...sååå kul!.....klart jag vill vara med och tävla...så fina saker du/ni lottar ut ;))...älskar att se Så mycket bättre...och Ola Salo...yes!!, hihi....ha en fin kväll;)
    Kram bia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart du är med Bia!
      Kramis,
      Titti

      Radera
  28. Härliga textilier och härliga bilder!
    Vilken pläd, fantastisk vacker, är gärna med på utlottningen!
    Lycka till, önskar jag er bägge!
    Måste spana in på "Så mycket bättre" också.

    Ha det gott!

    Kram Ewa :)

    SvaraRadera
  29. Så fantastiske tekstiler !!!!
    Utrolig vakre og jeg vil svært gjerne delta intrekningen av så flotte gevinster .

    Dine bilder er jo bare så nydelige !
    Klem fra Anne

    SvaraRadera
    Svar
    1. KUL att du är med i utlottningen! Då blir vi glada!
      Varm kram,
      Titti

      Radera
  30. Vilken underbar pläd och så vackra mönster och färger! Det i kombination med dina foton är oslagbar och kommer bli succé. Skulle gärna vilja vara med i utlottningen då allt hade gjort sig perfekt på torpet!
    Kram från Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Himmel så kul att du vill vara med! Du har en lott! Tack för dina fina ord...
      Varm kram,
      Titti

      Radera
  31. Vilket kul jobb. Vackra saker.
    50 kommentarer, oj, oj,oj. Men det är klart att jag vill vara med på utlottningen även om chansen är liten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart du ska vara med! Plötsligt händer det...
      Varm kram,
      Titti

      Radera
  32. Så kul med ett nytt varumärke och att visa upp dessa vackra saker i din fantastiska blogg passade så bra. Vill gärna vara med i utlottningen av dessa fina saker. Lycka till med KOOKON. /bibbi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi bockar och bugar både Jeanette och jag för de fina orden och KUL att du vill vara med!
      Kramis,
      Titti

      Radera
  33. Titti, this collection looks so very good. I like the way in which you've styled the photographs a lot.

    (Fun to see the little Lola scrubbing brush, just like the one in my little kitchen!)

    xo

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you Frances for your kind words...
      Warmly,
      Titti

      Radera
  34. Oj, så fina saker! Vill verkligen ha! Så jag håller alla tummar!
    Var kan man hitta dessa fina alster? På Öland eller via webshop?
    Hälsn
    Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Allt finns på www.kookon.se! Det är en webshop och det är ett Öländsk företag...
      Kul att du gillar det!
      Varm kram,
      Titti

      Radera
  35. Oj Oj vad fina saker jag dååånar. Klart att jag vill vara med. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. KUL! Du har en lott Pia, självklart! Glad att du vill vara med...
      Kramis,
      Titti

      Radera
  36. Underbara saker, verkligen jättefina! Självklart vill jag vara med i utlottningen! Och in på hemsidan ska jag också kika:)
    Ha en fin vecka!
    Kram
    Suz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ohh så roligt att du vill vara med i utlottningen, då blir vi glada, Jeanette och jag!
      Önskar dig en härlig vecka Suz...
      Varm kram,
      Titti

      Radera
  37. Bonjour chère amie,

    Comment ne pas craquer sur cette magnifique collection ?!... Les photos que vous avez prises sont délicates et mettent en valeur ces magnifiques tissus.
    Je vous fais de gros bisous ☁︎

    SvaraRadera
    Svar
    1. This is the new collection from my friend and her company KOOKON, I have just taken all the pictures for her webshop! Have a great week, take care...
      Warmly,
      Titti

      Radera
  38. Så morsomt og flotte saker med den beste kvalitet :) Lykke til med KOOKON :)

    Ønsker deg en herlig uke

    Klemmer Monica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack för din söta kommentar, självklart ska jag hälsa Jeanette lycka till från dig!
      Kram,
      Titti

      Radera
  39. Hej Titti! Vill gärna vara m på utlottningen...tänk o få ge bort något av detta i julklapp!! :-) Vill samtidigt önska Jeanette lycka till m sitt nya företag!! Och Titti...som alltid...fin fina bilder!! :-)
    Kram Helén

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hallå Helén! Jättekul att du vill vara med på utlottningen!
      Önskar dig en skön höstvecka...
      Kramis,
      Titti

      Radera
  40. Vilken dröm att få fota de där underbart vackra plädar, dukar, handdukar och brickor mm. Jag skulle lätt kunna placera ut det mesta av de vackra tingen i mitt hem och vill gärna delta i utlottningen! Jag är så imponerad av er alla kreativa, drivande och målmedvetna kvinnor i detta avlånga land som man tack vare bloggar får kontakt med och nys om ! Såå berikande och inspirerande ! Kram Anna

    SvaraRadera
  41. Vilken underbar uppgift du har fått och sååå bra det blev. Härligt att din vännina startar eget och vågar följa sin dröm, önska henne Lycka till! Självklart är jag gärna med och vill vinna någon av de fina produktern ni lottar ut.

    Ha de
    Kram Anna

    SvaraRadera
  42. Tror jag det- att hon vill att du skall fota, du som är så duktig bakom kameran! Och vilka fina textilier, förstår att du gärna vill fota dem! Jag vill jättegärna vara med i utlottningen! Skall kika efter dem i programmet!

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  43. Vilka fina grejer, är gärna med i utlottningen!

    SvaraRadera
  44. The styling and photography of these pretty products is enough to welcome the cold, wintry days ahead, inviting the snow and the sleet and the winds to sit a spell.

    How wonderful it would be to win one of these most charming pieces!

    xx
    Poppy

    SvaraRadera
  45. Åhh så vackra textilier din väninna skapat - självklart vill jag vara med i utlottningen !
    Vilken härlig dag ni måste ha haft - jättefina bilder !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  46. Vilka underbara foton ni har skapat. Klart jag vil vara med och tävla om dessa fina saker. Kram Suss

    SvaraRadera
  47. Hur skulle man nånsin kunna låta bli att vilja vara med? Så otroligt fina textilier!! Önskar verkligen att jag har turen med mig...

    SvaraRadera
  48. Tack för dina medkännande ord på min blogg! Visst är det hemskt när sånt här tragiskt inträffar, men "the Big C" tar inga hänsyn alls!!
    Underbara foton och härliga textiler!Pläden t.ex. skulle passa perfekt hos mig till min nyinköpta jättefåtölj i grått samt grå och mörkare grårandigt. *fniss*
    Susie

    SvaraRadera
  49. Självklart vill jag vara med i utlottningen! Vilken vacker kollektion, känner hur "ha begäret" flödar. Du har verkligen plåtat fint och fått fram allt det vackra! Hoppas få se fler saker! Må så gott! Kram Lotta

    SvaraRadera
  50. Jeg vil veldig gjerne være med på utlodningen. Du så flotte premier! Nydelige bilder!

    Klem fra Hjørdis

    SvaraRadera
  51. Jag vill väldigt gärna vara med i utlottningen. Det skulle vara härligt med något fint från Öland här hemma, speciellt nu när torpet stängts för vintern och de långa månaderna innan nästa säsong ligger framför oss. Som tur är kan jag följa livet på ön genom din blogg, vilket gör det lite lättare.

    SvaraRadera
  52. Anonym17:30

    Men vilken underbar utlottning! och att hon skickar worldwide är ju hur underbart som helst, för ofta gör andra inte det och då kan ju jag aldrig vara med i såna här härliga utlottningar eftersom jag bor i utlandet!
    Fotona är verkligen fulla av atmosfär och produkterna verkar ha hög kvalitet så det är självklart att jag tar denna chans och är med :)
    Hälsningar från Skottland och scottishmoments.com

    SvaraRadera
  53. Vilka fantastiskt fina priser! Jag vill gärna vara med i utlottningen.
    Så roligt det måste vara att åka runt och leta miljöer att fota i. Det blev jättefina bilder!

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  54. Dear Titti and Jeanette,

    So lovely to catch up on your blog again and what a fabulous giveaway with the lovely gifts and I would also love to be entered in the draw.
    Also how beautiful the last picture is in the poppy fields.
    Greetings from New Zealand
    hugs
    Carolyn

    SvaraRadera
  55. Your blog is absolutely beautiful! We just debuted a new linky party tonight called Found & Foraged and would love for you to stop by http://houseofhipsters.com

    SvaraRadera
  56. Hey Titti,

    I am a littel bit late it is already sunday...but what a lovely collection is this.
    I love all of them, so cozy and nice, it looks homely.
    Of course i hope i make a little chance....:) cross my fingers

    Have a great weekend!
    Hug,
    Eefie

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...