Bloggintresserade

tisdag 16 december 2014

Dagens julklappstips!


Så, nu har jag fått mig en dos jul och en bit julafton! Ja jag blir som ett barn på julafton när jag hamnar bland vackra gamla saker så ett besök hos mina goda vänner Anita och Lennart som driver antikaffären Klenoden i Kalmar satt som en smäck i det grådaskiga och tunga decembermörkret…


Det är rena rama historia lektionen att gå runt här och jag hittar alltid en massa roliga udda prylar!
Ja egentligen, varför köpa nytt när det finns så otroligt mycket vackra gamla saker med 
både känsla och själ att ge bort? Lite miljötänk där också och det kan ju inte vara fel…



En vacker blå gammal kyrkobänk, lite svår att slå in i julklapp bara…



Riktigt vackert…en hel vägg med gamla speglar…



Ja nu har jag skrivit min önskelista och jag hoppas jag har varit snäll i år…
Jag kan bara varmt rekommendera ett besök här om ni gillar vackra 
gamla saker och rolig kuriosa - det är en riktig guldgruva! 
Klenoden hittar ni bredvid Vasaskolan i Kalmar.


Ha en finfin tisdag allihop!
Kram, 
Titti

60 kommentarer:

  1. Å så fint det var i den butikken. Så mye vakkert å se på. Veggen med speiler var bare skjønn.
    Jeg liker gamle speil, og jeg liker messing lysestaker. Dette må nesten være en drømmebutikk.
    Ihvertfall for en som meg. Herlige bilder.
    Klem fra Marit

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja här kan jag gå i timmar...och jag har en hel del "Klenoden-saker" hemma!
      Tack för din fina kommentar och jag önskar dig en skön tisdag...
      Kram Titti

      Radera
  2. Åh så fint, dit måste jag åka vid tillfälle. Tack för tipset!
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det måste du göra vid nästa Ölandsbesök Catarina! En guldgruva som sagt!
      Varm kram till dig,
      Titti

      Radera
  3. Bra tips för att få något fint att titta på. En kyrkbänk .. hm.. vem kan få plats med en sådan tro?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den där kyrkbänken är häftig, den skulle jag vilja ha på en stor veranda!
      Ha en fortsatt fin vecka!
      Kram Titti

      Radera
  4. Mysig butik:).
    Ha det gott vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den är sååå mysig och med många mysiga saker också!
      Tack för din fina kommentar Maria...
      Varm kram,
      Titti

      Radera
  5. I found a lot if beautiful things ....what a dreamy place to shop dear Titti!
    Happy week!
    With love,
    Geli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes, you can find so many special and lovely thing´s there, I do it all the time!
      Have a great week Geli...
      Warmly,
      Titti

      Radera
  6. Oj,oj ,oj, blir alldeles vimmelkantig av alla vackra saker jag ser !
    Himlars, jag tror att jag måste åka till Kalmar...Ja det är ju bara 118 mil, så det går ju rätt fort !
    - Men först måste jag vinna på triss ;)
    Ha en fin dag du också !
    Kram / Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja för sjutton, 118 mil gör du lätt på en timme! Gasen i botten Anneli...
      Varmaste kramen till dig!
      Titti

      Radera
  7. Jaha du, där skulle jag trivas, och det är
    fint och köpa julklappar som är antika.
    Speglarna gillar jag mycket och jag har varit
    snäll nästan hela året.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja speglarna ja...såna där med vackert suddigt gammalt glas! Jamen då är vi två som varit snälla hi hi...hoppas tomten köper speglar åt oss!
      Kram,
      Titti

      Radera
  8. Verkar vara ett ljuvligt ställe, härligt att du delar med dig av de underbara bilderna.
    Håller helt och hållet med att man kan ge bort nått gammalt vackert. Jag själv hade uppskattat att få något sådant i julklapp.

    Kramar
    Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så glad jag blir av din fina kommentar och jag skulle också bli så glad för att få något sådant! Oftast både billigare och mer prisvärt än något nytt...
      Önskar dig en skön kväll och varm kram till dig,
      Titti

      Radera
  9. Rena Paradiset för en samlare som mej, jösses så mycket fint,
    synd man bor så långt ifrån,
    men roligt att kika på dina fina bilder!
    En härlig vecka till dej
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du gillade vad du såg och jag vet EN TILL som har en massa fint, hi hi, DU och din fina butik!
      Varm kram till dig,
      Titti

      Radera
  10. What a wonderful looking shop, heaven! Suzy x

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes, it´s heaven for someone like me who loves old vintage thing´s...a dream!
      Warmly,
      Titti

      Radera
  11. Åhh,så mycke fint.Där skulle jag lätt kunna välja ut massor av julklappar. Så roligt med gamla saker. Kommer just från Erikshjälpen och dagens fynd blev en assiett och melittahållare i porslin.Mysigt!
    Fortsatt fin tisdag!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ju så kul att botanisera runt bland gamla saker och alltid hittar man något som bara måste få följa med hem hi hi!
      Ha en fin kväll Margareta!
      Kram Titti

      Radera
  12. Tomorow a go to Kalmar !!!! I do the shopping. I like these old things !!!!
    Titti, thank you, very nice post. Jarka

    SvaraRadera
    Svar
    1. You are so welcome Jarka! We can go to the shop and have a great day hi hi...
      Have a cozy evening, take care!
      Titti

      Radera
  13. Tack för tipset! Dit måste jag nästa gång jag susar förbi Kalmar på väg till Öland!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör det! Du kommer att hitta en hel del fint, jag lovar! Jag sa ju att det är en guldgruva :)
      Varm kram till dig,
      Titti

      Radera
  14. Ja men... dit måste jag ta mig när jag är i Kalmar det ser jag ju.Tack för tipset. Jag såg ett å fint M monogram där på en av dina bilder <tyvärr lär det inte finnas kvar när jag kommer. M och A går som smör i solsken hör
    jag hos alla handlare.
    a en fin vecka
    Kram Meta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh gör det, M och A? Hm...undrar varför! Ja dit måste du åka, det är så kul att få dela med sig av sina favoritställen så fler hittar dit!
      Varm kram till dig Meta,
      Titti

      Radera
  15. Wow vilken guldgruva!
    Måste besökas när jag styr min kosa neröver! Tack för tipset!

    Ha det gott, kram Ewa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp då styr du kosan dit och njuter av allt fint, du lär hitta en hel del kul saker det lovar jag dig!
      Kram till dig,
      Titti

      Radera
  16. Å DER skulle jeg vært Titti:) For en fanatstisk butikk og jeg som har vært i Kalmar men aldri her...
    Vet nå hvor jeg skal hvis turen går til vakre Kalmar igjen:) Klem på deg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nästa gång du åker till Kalmar måste du besöka denna guldgruva av fina saker Vibeke!
      Vi kanske ses där :)
      Kram,
      Titti

      Radera
  17. Hade jag bott i Kalmar så hade jag åkt dit bums och köpt någon av de fina korgarna.
    Verkar inte så dyra heller?
    Ha du också en fortsatt skön december vecka.
    Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen visst är dom fina och inte dyra heller! Korgar kan man aldrig få för många av...
      Tack för din söta kommentar, blir så glad!
      Titti

      Radera
  18. Åhhh så mycket fina saker det fanns där... där skulle jag gärna vilja gå och kika runt ;))...skulle nog inte komma tomhänt därifrån haha....det gör jag sällan när jag är ute på shopping, hihi...
    Kram på dej!
    Bia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä det är just det ha ha...att man alltid hittar något man inte kan leva utan! Härligt!
      Varm kram till dig,
      Titti

      Radera
  19. Åhhh.... varför bor jag så långt från Kalmar..... Vackra foton!
    Kram Raina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du...du får komma hit i sommar Raina! Jag guidar!
      Varm kram,
      Titti

      Radera
  20. oooh, was für tolle alte sachen!!! ich liebe die blaue bank und die leinen küchebtücher!!! haben sie eine schöne woche!!! angie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Danke Schön Angie und habens Sie auch eine schöne woche mein freund!
      Titti

      Radera
  21. Great place! I regret that I have so far... regards :)

    SvaraRadera
  22. Men åh vilken fin affär, den skulle man gärna besöka! Där skulle jag nog också trivas tror jag! ;)

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  23. Vilken mysig butik, den står överst på min lista om jag kommer till Kalmar någon gång.
    Ha en fin vecka!
    Kram Frida

    SvaraRadera
  24. Merry Christmas!

    SvaraRadera
  25. Oj vad mycket fint. Jag blev plötsligt så sugen på att besöka en antikaffär. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  26. Wow, how gorgeous!

    SvaraRadera
  27. Oj så mycket fint ! Förstår att du njöt där:) angående mitt objektiv så har jag mycket att lära men jag åker snart till Mexiko och där ska jag fota!! Så jag återkommer med en liten recension av objektivet :) kram och en riktigt god jul önskar jag dig !Anna

    SvaraRadera
  28. Hej Titti!
    Vilken juvel du tipsar om! Kunde jag flyga på en kvast skulle jag lätta ankar på en gång med siktet inställt på Kalmar!! Så vackra foton du tagit därinne också! Du förgyller min vardag med alla dina vackra inlägg!
    Kram från Skåne! /Anna

    SvaraRadera
  29. Hm, fel del av landet bara 😉 Skulle ha varit där och letat ramar annars, istället för att köpa de plastiga jag hittade på rusta, kände mig lite desperat där men de är ju utbytbara den dagp jag hittar Något finare.

    Jenny

    SvaraRadera
  30. Wow så mycket fint!! Och underbara bilder :) Klart ett semesterbesök dit i sommar :) Ha det fint. Kram Anna

    SvaraRadera
  31. Tack för ditt besök hos min blogg, då fick jag möjlighet att komma och besöka dig. Vilken fantastisk fin blogg du har. Härliga bilder och inspirerande text.
    Önskar dig härliga helger framöver.

    SvaraRadera
  32. Titti, how I would love to visit that beautiful shop filled with lovely old and new things.

    Until the day arrives when I might visit your country, I will be very happy to have had this lovely introduction.

    Many thanks. xo

    SvaraRadera
  33. Anonym17:52

    Blev full i skratt när jag kom in här och ser att du också skriver om begagnade saker idag :)
    Själv älskar jag att gå runt på antikaffärer, loppis secondhand osv. Av vanlig shopping kan jag bli stressad men det är som terapi att gå runt bland gamla saker tycker jag,.Rogivande. Och man hittar ju alltid något att få med sig hem också :)
    Kram

    SvaraRadera
  34. I love the look of this beautiful vintage shop and would happily spend time and money in it. How attractive the blue church bench and cushion are together.

    SvaraRadera
  35. Åh... vilket mysigt ställe! Där skulle man kunna vara en hel dag och kolla omkring på alla vackra ting!

    Önskar dig en fin 3:e advent!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  36. Oh such lovely images Titti !! sigh ! if only it were a little closer.....
    Gail x

    SvaraRadera
  37. Superfint! God Jul och Gott Nytt År! Kram Anna

    SvaraRadera
  38. Ett riktigt mys ställe verkar det vara.
    Kram mamma C

    SvaraRadera
  39. So enjoyed seeing all the lovely vignettes! I would love to visit in person...if only I could.

    Judith

    SvaraRadera
  40. Åh, det är underbart där hos Anita & Lennart.
    De är så mysiga och butiken är verkligen en liten klenod.
    Hoppas att du får en fin 4:e advent!

    Kram
    Mia

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...