Bloggintresserade

fredag 30 januari 2015

Jag längtar...


Jag längtar efter ljusa och ljumma sommarkvällar, när fönstret står öppet långt in 
på natten och näktergalen spelar sin allra vackraste sång utanför…


Jag längtar efter långa cykelturer där stoppen är många vid dikeskanterna 
och oftast resulterar i en cykelkorg full av blommor…


Jag längtar efter långa sköna promenader på stranden, doften av hav och tång...

Det är mycket man längtar efter nu, speciellt dagar som denna fredag, när det aldrig ljusnar,
det snöar, blaskar, regnar och blåser iskalla vindar som kryper innanför skinnet på en.
Ja då gäller det verkligen att bita ihop och plocka fram lite sköna bilder om vad som 
komma skall snart, ja om sisådär 5 månader...

Jag längtar så!

Kram till er alla,
Titti

37 kommentarer:

  1. That bunch of flowers in your bicycle basket looks beautiful Titti! Can't wait to see some colour in my garden :-)

    Happy weekend!

    Madelief x

    SvaraRadera
  2. So lovely. The first photo...love. happy weekend xo

    SvaraRadera
  3. Vem gör inte de. det är tur att vi får se dina fina bilder. Håll ut det är bara 51 dagar kvar till den normala våren.
    I bästa fall kommer den tidigare
    Ha det gott i morgon med
    Kram Meta

    SvaraRadera
  4. Titti, also I'm looking forward to spring ... the bycicle with flowers is really gorgeous. Warm embrace. Jarka

    SvaraRadera
  5. Å ja, vi er nok mange nå som lengter.........
    Nydelig vakre bilder!
    Klem.

    SvaraRadera
  6. Jamen, du....... vem längtar inte? ;-)
    Om bara det vita luddet försvinner och temperaturen höjs med 15 grader, då känner jag liver återvända i kroppen :-)
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  7. Jag längtar också, och än mer när du visar så underbara bilder.
    Här har snön vräkt ner i natt, men den regnar säkert bort snart igen.
    Ha den bästa helgen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Åhhhh... JA :) Jeg også lengter. Nå er det vips februar så er det vår like etter den måneden...vi har mye fint i vente :)

    God helg klem Monica

    SvaraRadera
  9. I am loving your collection of candle holdersTitti - fear not the winter will pass and you will once again enjoy the pleasures of cycling through the countryside and walking along your beach again♡

    SvaraRadera
  10. Ja, nog längtar man efter sommar och sol just nu. Men tänk så fort det går, nu är det bara en fråga om några veckor innan våren är i antågande. Jag sitter här och suktar över dina fina bilder som beskriver min längtan på pricken. Ha en skön helg/ Titti

    SvaraRadera
  11. The flowers in the bicycle basket are so cute!

    SvaraRadera
  12. Ja du jeg melder meg p de samme lengslene som deg.
    Det er fint å ha noe å glede seg til.
    Nå har vi bare en vintermåned igjen, før Mars kommer med våren.
    Jippi!!!
    Klem fra Marit

    SvaraRadera
  13. Åh- nu längtar jag också...Kram Stina

    SvaraRadera
  14. Instämmer, nu är längtan till våren rejäl.
    Underbara bilder du valt ut.
    Ha en fin helg
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  15. Hello Titti,
    lovely things and Fotos.
    I can touch the Spring in your Post.
    Best wishes for the weekend,
    Moni

    SvaraRadera
  16. Jag längtar också till vår och sommar...men vet du, man får njuta och vara i nuet längs vägen dit också ;)) eller hur....är det inte det dom säger att man ska vara i nuet...här och nu...för man vet ju ingenting om morgondagen och framtiden....jag försöker att vara i den tid som varar...och det går faktiskt bättre och bättre ju mer jag "övar" ;)).....och alla årstider har ju sin charm ;))...
    Ha en fin lördag min vän!
    Kram

    SvaraRadera
  17. Ja, visst längtar man allt:)
    Ha det bra!
    Kram Sofie

    SvaraRadera
  18. Meee toooo! Så härliga, härliga sommarbilder! Som när man var barn, det var soligt o fint hela somrarna! ;)
    Ändå minns man samtidigt med glädje när man fick springa omkring i varmt ösregn i baddräkten! ;)
    Härligt!

    Ha en riktigt skön Helg! Kram Ewa :)

    SvaraRadera
  19. Hej Titti!!! Ja sannerligen längtar man till våren just nu visar sig inte vädret sig från sin bästa sida blask blask blask ....du bjuder på så inspirerande bilder själv håller jag på med lite renovering av köket....så än få det inte bli vår för då vill jag vara ute och skita ner naglarna. Kramelikram från Maja

    SvaraRadera
  20. men oj vilken ljuvlig bild...ja visst längtar man och om bara februari och mars är över så brukar april bjuda på sol och kaffekopp ute...;) så håll ut...
    kramkram

    Vidaskaffatfyrahönor;)

    SvaraRadera
  21. ....thank you for your lovely comment :O)
    I'm so happy for having snow here.
    But your pictures make appetite of spring and summer!!!!
    Katja

    SvaraRadera
  22. Hej Titti!
    Ja som man längtar efter vår och sommar nu! Igår såg jag vintergäck och snödroppar. Gav lite hopp om skönare dagar. Underbara foton Titti! Trevlig helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  23. Titti, your beautiful images of spring and summer make the longing linger! Your pictures are fresh and wonderful, and warm the body and the heart, on this cold and rainy eve.

    Happy weekend, my friend!

    Hugs,
    Poppy

    SvaraRadera
  24. Dear Titti!
    Your photos are so beautiful!
    Spring will come .....I hope very fast ...
    Happy sunday!
    With love,
    Geli

    SvaraRadera
  25. Dessa underbara bilder inger hopp! Kram/Agneta

    SvaraRadera
  26. Här är en till som längtar men det brukar gå fort!
    Håll ut.
    Annika

    SvaraRadera
  27. Längtade man inte förut, så gör man det ju nu.
    Underbara bilder!

    SvaraRadera
  28. Det är nästan så jag glömt hur ljuvlig sommaren är, här har det varit vitt och åter vitt kring mig hela helgen.
    Nu blev jag sittandes vid dina vackra bilder och längtade en stund.

    Kramar /Cia

    SvaraRadera
  29. Jag har också längtat, fast just nu efter snö och den kom inatt! Så just nu är jag lycklig. Herr´n i huset är inte lika glad eftersom det mestadels är han so får ta hand om snön....men tänk ändå, detta vita ljusa under mörka vinterkvällar till skillnad mot svart, svart svart....Ja ja, var sak har sin tid.
    Kram

    SvaraRadera
  30. Aww Titti, sooooooo beautyful! I neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeed Summer ;) Wish you a wonderful Start in the new Week!

    SvaraRadera
  31. For noen uendelige vakre bilder :-) Fin uke til deg :-)

    SvaraRadera
  32. Jag delar din längan även om ljuset som kom med snön lättar upp det för stunden :) kram Anna

    SvaraRadera
  33. Oh, the beauty of summer looking over your lovely. pictures will get me through this winter until garden season.
    Happy Sunday
    Hugs
    Rosemary

    SvaraRadera
  34. Om det fortsätter att gå så snabbt som det gör just nu så är vi snart där=))
    Med varma dagar och vackert kvällsljus. Ljuset är det jag längtar mest efter,

    Kramen Hannis

    SvaraRadera
  35. Visst delar jag din längtan !
    - Och dina underbara bilder gör ju det ännu lättare att just längta.
    Men det finns andra glädjestunder att se fram emot innan vi kommer till denna blomstertid.
    Så just nu består min längtan av att få se solen och att snöovädret ska ge mej sej nån gång !
    Varma kramar och en önskan om en fin vecka skickar jag till dej !
    / Anneli

    SvaraRadera
  36. Jag längtar också - galet mycket! Nu vill man bara att det ska gå snabbt.
    Stor varm kram
    Ingrid

    SvaraRadera
  37. I yearn for all these things too! It is wonderful to be reminded of the summer in your pictures. Sarah x

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...