Bloggintresserade

söndag 25 januari 2015

Present & dyra popcorn...


Jag har ju helt glömt bort att visa er min fina vinst som jag vann hos AnnaMaria med bloggen ETT RÖTT MONOGRAM runt jul! En riktigt fin julklapp kunde jag sen glatt hämta ut på posten, en vacker ljusblå kanna i keramik från IRIS o DORIS och som passar jättefint till mina andra koppar i keramik, perfekt!



Eftersom nästan allt här hemma går i beiga/bruna/vita skalor så får det gärna vara lite
"drag" i det man dukar med istället…morgonkaffet serveras alltid i en knallgul kopp, 
ja det blir man på gott humör av! 


Lite annat man blir på gott humör av är att mixa jordgubbar, hallon och röda vinbär…
allt plockat och fryst i somras och nog smakade det sommar och sol alltid! Mums!
Ja så var det söndag igen, helgen försvann i ett huj och det är bara att ladda för en ny
vecka…och ringa tandläkaren i morgon också! Lyckades givetvis bita bort en flisa på
en tand i helgen, jag och mitt popcornbegär, där fick jag!
Popcorn är så makalöst gott tycker jag men alldeles livsfarligt för plånboken...
Det har blivit några besök hos tandläkaren genom åren pga just popcorn och min 
tandläkare brukar trött titta på mig när jag dyker upp och säga "ätit popcorn igen??"
Ja det är bra att jag håller henne med jobb men kanske borde jag inta mer flytande 
godsaker som mixen ovan, det skulle i alla fall bli mycket billigare…

Kram till er alla!
Titti


33 kommentarer:

  1. Grattis till vinsten den är så fin. Och vad glada muggar och skedar du har där,För att inte tala om munkarna. hihi
    Ha en fin vecka
    Kram meta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack! Ja munkarna satt fint...hur gott som helst!
      Kram till dig,
      Titti

      Radera
  2. Fin kanna, jag är ju svag för kannor jag. Underbara bilder som vanligt! Trist med tanden. Jag har tecknat frisktandvård och betalar en ansenlig summa varje månad sen är det bara att bita i varenda popcorn om man prompt måste. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det borde man ha gjort så man kunde knapra på med sina popcorn, attans kärnor!
      Nåja, det är bara att bita i det sura äpplet som man säger...
      Kram,
      Titti

      Radera
  3. Titti, this is realy a nice christmas gift! Congratulations - you won! Cross my fingers for the dentist - oh I don't like that a all!
    All my best
    Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh dear, who like the dentist??? Not me anyway!
      Have a great sunday evening Elisabeth...thank´s for your sweet comment.
      Love,
      Titti

      Radera
  4. Är det så farligt med pop corn? Jag trodde det var ett ganska harmlöst godis. Fint fotograferat som vanligt. / Britt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja harmlöst är det om man lyckas undvika kärnorna! Tydligen kan jag inte det...
      Ha en skön kväll Britt!
      Kram Titti

      Radera
  5. Aha, det var du som vann den fina kannan, lilla lyckost där! Men det var ju bra plåster på såren (i förväg) för tanden, och jag undrar om inte Ett rött monogram hade kunnat fixa tanden också, jag tror det......Då blir det tandläkaren i morgon och nästa gång får du försöka plocka undan dom där ickepoppade popcornen......
    Agneta kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, jag får undvika kärnorna...kan ju inte ha ett klippkort hos tandläkaren just för popcorn! Inte bra!
      Önskar dig en skön kväll Agneta!
      Kram,
      Titti

      Radera
  6. Vilken jättefin vinst, grattis!
    Så härligt läcker din jordgubbssmoothie ser ut, sommardrink när den är som bäst :-)
    Ha de bäst. Kram, Cat

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den smakade både sommar och sol...precis vad jag behövde!
      Varm kram till dig,
      Titti

      Radera
  7. Grattis till den fina vinsten. Aj då, popcorn som är så gott:) Den där somriga drinken skulle inte varit fel, ser supersmarrig ut.
    Ha en bra start på veckan
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Rund och fin form på den kannan. Grattis till vinsten.
    Hua för dyra tandläkarbesök...inte kul.
    Såg att du också rensar och röjer. Jag har gått igenom några skåp i köket och skafferiet. Det blev 6 proppfyllda kompostpåsar med bönor, pasta ......

    Kram
    Annika

    SvaraRadera
  9. Jag ska till tandläkaren imorgon ,men av andra orsaker ,så fin vinst du fick kram Nette

    SvaraRadera
  10. Vilken underbar färgboost du bjuder på !! Ja det är såå tråkigt när det händer ,det går ju så fort och vips har man bitit till lite knasigt... trist och dyrt.
    Hoppas du får en skön vecka trots detta missöde :) Kram Anna

    SvaraRadera
  11. Titti, congratulations on a beautiful win. Your photos are beautiful-strawberries yum yum. I also fell short in the tooth, I ate nuts!!
    I wish you a nice new week. Embrace Jarka

    SvaraRadera
  12. Så nydelig den muggen var :) Og nam nam den smoothien der ser veldig god ut !

    Ønsker deg en skjønn uke

    Klemmer Monica

    SvaraRadera
  13. Har du testat popcornen med cheddar smak,
    jättegoda. Och det syns att kannan trivs hos
    dig, den fick färgglada kompisar.
    Lycka till hos käftis
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  14. Good luck at the dentist!

    SvaraRadera
  15. Vilka härliga bilder! Och så ljuvliga tulpaner sen! Har aldrig tänkt på att popcorn kunde vara så farliga, du vet väl att man ska poppa dem innan du äter dem Titti?

    SvaraRadera
  16. Oj oj...du får vara försiktig med popcorn...dottern har gjort lite idag...men hon har så mycket olika kryddor på, så jag avstår att smaka dom, haha...och vilken fin vinst!!!
    Kramis bia

    SvaraRadera
  17. Hej Titti!
    Grattis till vinsten hos AnnaMaria det ser ut!
    Mm, vad gott det ser ut med din röda smoothie, betydligt snällare för tänderna än popcorn:)
    Hoppas det går bra hos tandläkaren!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  18. Titti, your blue pitcher is a beautiful shape and color. I can imagine that it will find lots of uses.

    So sorry to hear that your tooth was chipped. I assure you that it's not only delicious popcorn that can be a danger. I once realized that a tiny bit of one of my teeth had broken off while I was eating .... rice. Hoping that your dentist is a sentive person.

    xo

    SvaraRadera
  19. Vilken söt kanna!

    Huva för tandläkaren...Ska dit imorgon och har redan ångest!
    Hoppas att det gick bra för dig hos tandis=))
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  20. Dear Titti,
    Sorry, I must laugh about your problem with the popcorn because I always had the same problem, until I stopped eating popcorn. I thought I'm the only one, who has this problem! The words from my dentist are the same words, he said it to you! It's so sad, because I love popcorn! But to stop it's the better way for our teeth ;-) Hope, the damage isn't so heavy! I wish you the best :-) The blue jug is wonderful!
    Kram,
    Mella

    SvaraRadera
  21. Vilken underbar vinst! Och fantastiska bilder som vanligt, blev väldigt sugen på jordgubbssmoothie :) Lycka till hos tandläkaren, hoppas att besöket inte gräver ett alltför stort hål i plånboken! Kram Åsa

    SvaraRadera
  22. Beautiful photographs Titti and what a lovely Pitcher you won! It will look beautiful with a bunch of brightly coloured flowers.

    Happy week!

    Madelief x

    SvaraRadera
  23. Grattis till vinsten! Man kan knappt öppna munnen hos tandläkaren förrän tusenlapparna börjar rulla iväg.... Kram

    SvaraRadera
  24. Vilken underbart vacker vinst, grattis till den !
    Otroligt vad färger kan få en på gott humör...Att slå sej ner vid ett frukostbord omgiven av alla dessa kulörer ger en verkligen en känsla av ; "Morgonstund har guld i mun" och en härlig start på dagen !
    - Tandläkarräkningar är däremot ger dagen ett negativt skimmer ...
    Varma kramar / Anneli

    SvaraRadera
  25. Det var en riktigt fin vinst! Grattis! Härliga färger du booztar dig med, det behövs för att vakna till på morgonen. Kan du inte mixa pop cornen? Nä jag skojar bara för fy vad tråkigt det är att behöva gå till tandläkaren, det gör både ont och kostar pengar.
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  26. Så fristende bilder :-) Og jeg elsker den nye headeren din :-)

    SvaraRadera
  27. Så fin din vinst var. Tandläkaren kan bli väldigt kostsamt.
    Kram mamma C

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...