Bloggintresserade

söndag 19 april 2015

En rofylld ö...


Söndag och skönt vårväder! Ja då är det läge att ta en tur till strandkanten och känna doften av hav och tång, otroligt härligt, så rofyllt och lugnt...
Om några månader är det mindre rofyllt här på ön och i varenda vik hittar man då badgäster med färgglada solstolar och allsköns uppblåsbara baddjur! Öland är vackert året om men jag kan varmt rekommendera att besöka Öland i maj och i september, då är ön som allra vackrast och det råder ett skönt avslappnat lugn här…ni ska få följa med mig till några smultronställen i maj!


Ja nu kanske inte alla vill ha lugn och ro förstås och då ska man absolut 
besöka Öland i juni/juli när det är mer full rulle här!


Men nu är det april, en skön och lugn vårmånad när kor och kalvar ystert hoppar
runt i hagarna och böndernas gödslande gör sig påmint när man hänger ut tvätten!
Livet på landet med andra ord...

Kram till er alla,
Titti

42 kommentarer:

  1. Jag förstår att det är en viss skillnad. Jag upplever också Öland tidigt innan alla andra kommer dit. Fint det ser ut. / Britt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra Britt! Då vet du hur man bäst besöker ön...
      Ha en skön kväll!
      Kram Titti

      Radera
  2. Olandia is beatifull,especially on your photos! Greetings from the other side of the Baltic Sea :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you...yes, Öland is a very beautiful island, but too hectic in the summer!
      Have a great sunday!
      Love, Titti

      Radera
  3. Titti, sååå vackra bilder!!<3
    Like I was there I LUGN OCH RO....;D
    Ha en trevlig vecka för dig!<3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du och ja lugn och ro betyder så mycket...
      Ha en skön kväll!
      Varm kram,
      Titti

      Radera
  4. Underbara bilder. Och jo jag skulle mycket
    hellre se Öland som du gör det nu. Vi har varit
    där under sommaren och det var mycket folk.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är helt galet på sommaren...tyvärr!
      Ha en skön söndagkväll nu!
      Kram Titti

      Radera
  5. Det är inte så dumt att få lite av varje då för dig. Öland är en fantastiskt fin ö. Längtar dit ibland nu var det så länge sedan vi var där, har liksom ingen riktig anledning nu längre. det blir så när folk inte bor kvar där de var tidigare.
    Ha en fin och skön vecka
    Kram meta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så...allt har sin tid - även denna ö Meta!
      Kram till dig denna soliga vårdag!
      Titti

      Radera
  6. Så jättevackert det är! Tänk om man kunde besöka Öland någon gång, har varken varit där eller på Gotland.
    Ha en fin vecka
    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då är det hög tid Maria! Gotland är det väldigt längsen jag besökte så jag kanske ska ta en tur till nästa ö istället :)
      Ha en skön dag!
      Kram Titti

      Radera
  7. Nydelige bilder, ja en tur til Øland hadde nok vært fint........
    Nydelige bilder av vakre "barn" du viser også.
    Ha en fin ny uke.
    Klem fra Signe.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du för dina fina ord, så glad jag blir Signe!
      Önskar dig en fantastiskt dag...
      Kram,
      Titti

      Radera
  8. Öland är vackert. Det var länge sedan jag var där, men jag älskade varje del av ön.
    Underbara bilder! Precis som vanligt.
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ju en vacker ö...mycket himmel och hav här!
      Kram till dig,
      Titti

      Radera
  9. Åh vad jag längtar till havet när jag ser dina vackra bilder. Var på Öland för ett par år sedan men vi höll oss på den östra sidan och bodde på Gärdslösa prästgård, hur mysigt som helst.
    Njut av lugnet före stormen...
    Kram / RosMarie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja där är det fint...Gärdslösa Prästgård, en liten oas! Japp, jag ska njuta av lugnet före stormen, tro mig...
      Kram till dig,
      Titti

      Radera
  10. Härliga bilder, som vanligt.
    Jag föredrar, som du vet, Öland utan allt för många turister, vår och höst passar mig bäst , men även vinter går an (utan fåk).
    Ha de bäst. Kram, Catarina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då är vi lika där Cat! Men fåken kan vara ack så mysig vintertid, gäller bara att ha bunkrat med mat och ved och stå ut med att vara inssnöad i dagar!
      Ha en solig och glad dag...
      Kram Titti

      Radera
  11. Åhh så fina bilder. jag har precis bokat vår vistelse tid nu i vår. Vi kommer att fira valborg på ön och så några dagar extra. Nu tycker jag att vi kan ses och ta en fika på söndagen eller lördagen, du får bestämma. jag tro ratt cat från fastlandet är sugen på att träffas också. Ska du hitta på vart kanske. Oj vad jag ser fram i mot en härlig bloggträff. Ja i lugn och ro så klart Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  12. A real hideaway your little island dear Titti!
    I hope I can visit your island one day when it' s quiet in spring or autumn ....
    Happy start into next week!
    With love,
    Geli

    SvaraRadera
  13. Hej!

    Kan verkligen tänka mig att din vackra ö är fantastisk nu på våren innan alla turister kommit.
    Har bara besökt Öland på sommaren, har däremot varit på Gotland även på hösten och det var verkligen skillnad mot på sommaren.Måste verkligen försöka ta mig tid och se Öland på våren eller sommaren.

    Kramar Anncathrine

    SvaraRadera
  14. Ja Öland är vackert synd bara att det är så långt från oss.ser fram emot att se bilder från dina smultronställen.. Kram och ha en härlig vecka

    SvaraRadera
  15. I never visited Sweden but it's on my travel wish list and I think it would be great for kids, especially in the summer... I look forward to see Sweden and perhaps Oland too, one day!

    SvaraRadera
  16. Öland är en vacker Ö...mysigt med ko släpp ;))...men tänk att jag bara varit på Öland en gång i mitt liv...nämligen 1992...med min dåvarande pojkvän...på midsommar...helt tokig tid...vi satt nämligen fast på Ölandsbron när vi skulle hem därifrån....men roligt hade vi ;))
    Nu är vi hemma från fjällen....
    Kram bia

    SvaraRadera
  17. Those are some beautiful cattle!

    SvaraRadera
  18. Jag tycker att du är lite hård på dig själv när det gäller porträttfotografering. Det är svårt men du har fångat dina barn på ett mjukt sätt. Så ge dig själv en klapp på axeln och ge dig på det igen!

    Öland ja, dit vill jag!

    Kramen Hannis

    SvaraRadera
  19. Ja det gäller att välja rätt månad :) Jag föredrar nog lugnet men gillar när det är livligt med. Passa på och njut ni som bor där nu för det ser fantastiskt ut! Kram Katta

    SvaraRadera
  20. a lovely tranquil setting. I am so pleased to have found your blog and will enjoy reading back through your archive. Have a good week!

    SvaraRadera
  21. Det är alltför många år sen jag hann ner till Öland i maj, men jag vet att det är gudomligt vackert där då!
    Har jag tur hinner vi kanske ner en sväng i år... Ser fram emot att se fler inlägg om ett vårvackert Öland!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  22. Looks like a lovely place to visit ....lovely weather and sunshine! happy week for you! Sharon x

    SvaraRadera
  23. It looks very beautiful by the shore. So nice to see the cows and calves out in the pasture too. Have a beautiful week.

    SvaraRadera
  24. Vackra bilder från min favoritö!
    /Anja

    SvaraRadera
  25. Ah, Titti, such spectacular spring splendour in your beautiful Sweden!! I also just read your previous post and learned that one of your daughters is in Canada! Where? Is she living there now? I am flying back to my beloved country of birth, Canada, in early May, and can't wait to kiss the ground!

    Hugs to you!
    Poppy

    SvaraRadera
  26. Helt underbara bilder från ett vackert Öland.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  27. Så fint du har det! Jag har varit på Öland en gång när jag var 3 år! Kanske dags att ta sig dit igen snart? Det får nog isf bli när inte alla har semester precis som du skrev, jag gillar lugn och ro...
    Ha en fin vecka!
    Kram Ann

    SvaraRadera
  28. Your photos are like taking a vacation, so calming and peaceful. I love looking through all your photos more than once.

    Judith

    SvaraRadera
  29. Det låer som en underbar plats alltid. Underbara bilder.

    kram Anna

    SvaraRadera
  30. My favourite times by the sea is always when the beaches are nearly empty! Sarah x

    SvaraRadera
  31. Dina vackra bilder förmedlar lugn och ro, något jag alltmer uppskattar. Och jag fnissar åt kalvarna med sina böjda svansar, de är säkert hellyckliga där i hagen!
    Jag ser fram emot fler bilder från ert vackra Öland!

    Kramar /Cia

    SvaraRadera
  32. UN LUGAR HERMOSO!!!
    SALUDITOS

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...