Bloggintresserade

söndag 22 maj 2016

Mör & ledbruten...


 Äntligen kom solen och värmen tillbaka, ja precis lagom till helgen.
 Det har dock inte blivit mycket häng i solstolen kan jag säga utan
 mer ett svettigt och slitsamt friskvårdspass i trädgården...
Med såg och sekatör har jag försökt tukta till trädgården lite och
att bara klippa gräset är ett minst sagt ett hårt 3-timmars pass!



 Efter maten tog katten och jag en liten skön kvällspromenad...


Känner mig lite som gubben Pettsson & katten Findus när vi traskar runt.
Jag pratandes hejvilt med henne och hon glor surt på mig när jag inte vill
gå åt det håll hon vill gå, och inte svarar hon på tilltal heller surstrumpan!


Ja så traskar vi runt där och hon ska alltid retsamt
stanna och lukta på var tredje grässtrå vi går förbi...


Så har helgen rullat på och jag känner mig nu ganska så mör
och ledbruten efter all frisk luft och allt kroppsarbete!


Madam själv har legat i skuggan och iakttagit mig med en viss
förnöjelse när jag stretat förbi med både skottkärra och gräsklippare.
Nästa helg är det minsann jag som ska ligga där i gräset, titta
upp på molnen och bara äta massor av mumsig rabarberpaj!

Ha en fin kväll vänner!
Kram från
Titti

28 kommentarer:

  1. Ha ha det är som den gamla damen sa i våras till mig" nu behöver du inte gå på gymmet mer" det är väl bra mycket trevligare att bli slut och ledbruten hemma på gården.
    Ha det gott och njut lite mer av din fina natur runt huset.
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Ikke noget at sige til du er mør kære Titti, men så mærker man, at man lever :)
    God uge start
    Klem
    Birgitte

    SvaraRadera
  3. A garden is hard work indeed. I know all about it :-). The meadow with the dandelions looks enchanting!

    Have a good week Titti!

    Madelief x

    SvaraRadera
  4. Älskar att jobba på ute i trädgården och bli sådär härligt trött. man ser resultat av sitt slit och kan sitta och bara le sedan. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  5. Låter som en underbar söndag :-) Här har det varvats trädgård med kök, som vanligt ;-)
    Ha en fin start på den nya veckan. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  6. Kul att få sällskap på sin promenad. Hon följer alltså dig, även om hon egentligen velat åt ett annat håll. Fin katt. / Britt

    SvaraRadera
  7. En toppen söndag :)
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  8. Åh så gott med paj !! och ligga och titta på molnen i gräset, låter ljuvligt !
    Ser även att våren kommit längre hos er, men konstigt är det ju inte , vi bor ju i mellersta delarna av landet ;))
    Ha en fin start på nya veckan !!
    Kramisar

    SvaraRadera
  9. Garden work is hard, but so rewarding!

    SvaraRadera
  10. Titti, your fotos so beautiful !! ☼♥
    Have a good days. Embrace Jarka

    SvaraRadera
  11. Så vackert. Hihi, hon är bara för söt din kattfröken:)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  12. Summertime feeling pure! I can almost smell the fresh cut gras - LOVE this last picture the most :))
    Happy greetings from Méa

    SvaraRadera
  13. Härligt med sällskap ändå, även om hon latat sig i skuggan!
    Härliga bilder på en fin miljö, så fint att få bo så!
    Ha en fin vecka!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  14. Titti, what a good source of exercise you have found in all that greenery! Nice to have company as you complete those chores, even if the little cat is more of a director than gardener. (Actually, I do feel a little lazy enjoying these photographs without helping with any of the work.) xo

    SvaraRadera
  15. Låter som en förträfflig plan, det där med sol och rabarberpaj! Och så är det ju mysigt - om också aningen svårplanerat - när katten kommer med på promenader. Jag vet, been there, done that. Men riktigt härligt ändå :)

    SvaraRadera
  16. Kattdamen är smart! Finns väl inget bättre än att titta på när andra jobbar=))
    Härligt att hon är med dig på promenad. Fyrbenta är bra sällskap!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  17. Så herlig :) Ja, da er det din tur- høres ut som du har en superfin plan for helgen :)

    Ha det så fint

    Klemmer fra Monica

    SvaraRadera
  18. Vilken härlig och vacker katt! Dom är inte dumma dom små liven. Dom vet precishur man ska spendera en dag i solen! Inte jaga runt efter växter i handelsträdgårdar, eller köra runt med gäster, eller springa i affärer, eller laga stora middagar eller.....
    Men nu när sånt är över för mig och det tunga hårda "jobbet" väntar. Efter att ha klippt - med åkgräsklipparen - förträdgården så väntar innerträdgården, men jag var tvungen att gå in och svalka mig ett tag.
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  19. Lovely post Titti ! I hope you are recovered from your work out ! so nice these long light days...bliss ...Gail x

    SvaraRadera
  20. Det är väl härligt när man är helt slut i kroppen men påfylld med energi efter en heldag ute i trädgården. Det är lisa för själen det :-) Kram Katarina

    SvaraRadera
  21. Vackra bilder av den sköna svenska naturen och gulligt sällskap.
    Ja, trädgårdsarbete är bra motion, bara man inte sliter ut sej. Jag har lite svårt för att stoppa i tid och känner det i den gamla kroppen dagen efter.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  22. Åh ,katter är ju speciella, vilka personligheter de är, och vilka livsnjutare! SKall bli katt i mitt nästa liv har jag "bestämt"... om man nu kan det..;) De har ju inte ägare, de har ju personal!
    Vilken härlig slingrande grusväg du har på ditt promenadstråk, ser jättefint ut! Kan tänka mig att det är underbart att gå där, men fågelkvitter och grönska så här års!

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  23. So lush and beautiful there....good job on getting things tidy in the garden! It is nice having such sweet company, even if she is a bit lazy :) Pie and sunshine are the best rewards! Sending hugs xo Karen

    SvaraRadera
  24. Att göra ett träningspass i trädgården är så mycket bättre för mig än att vara på gymmet. Din katt älskar det när vi är ute i trädgården är det också synd thatthey inte kan hjälpa oss! Sarah x

    SvaraRadera
  25. Åh, vilka härliga bilder! Förmedlar verkligen sommar!

    SvaraRadera
  26. You have a lovely garden Titti, but it's hard work I am sure! I love the photo of the dandelions, so beautiful! Have a lovely week. Sharon x

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...