Bloggintresserade

lördag 27 augusti 2016

Aklejafrön och ett skönt Österlen...


Här sitter jag nu vid ett skrivbord fullt med självplockade och uthällda 
små aklejafrön! Jag måste komma ihåg att ta med mig en påse på
mina cykelturer och inte stoppa allt jag hittar i kameraväskan
 för det är fröer precis överallt nu att städa upp, precis överallt...
Nåja, jag avslutade veckan med ett alldeles särdeles underskönt
besök på en helt sagolikt vacker gård på Österlen i Skåne, ja ni ska
få se mer av det i veckan. Det gjorde verkligen underverk med en
trött själ och satte sprätt på en vilande inspiration kan jag säga!
Jag är så himla glad i hjärtat...

En dag kvar på helgen också, ja vi tar väl bra hand
om den här dagen då för sen är det ju måndag igen...

Kram från mig!

17 kommentarer:

  1. Österlen är en av mina favoritplatser! Vilken fantastisk bukett på bilden!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. En perfekt augusti-helg med andra ord. :) Ha det gott! ♥

    SvaraRadera
  3. Aldrig hittar man så mycket mogna frökapslar som när man inte har nånting att lägga dem i. Du hade iallafall en kameraväska!
    Ser fram emot bilder från Österlenbesöket!

    Ha en fin söndag.
    Kram från Eva-Mari, som också älskar hösten:)

    SvaraRadera
  4. Mmm så härligt med Österlen, vi har varit där ovanligt lite i år.
    Det där med att samla in frön är inte min grej, jo samla in dem, men inte resten :o
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  5. Österlen kan sätta fart på mig också. Älskar att vara där fast nu var det väldigt länge sedan. Mina fastrar bor där så jag borde göra ett besök snart. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  6. Ja det er nu man skal samle frø, det er en skøn tid.

    God søndag

    SvaraRadera
  7. Dear Titti, the photograph you show us here with the pretty bouquet has a very sweet, timeless atmosphere. There is something so tranquil about the image.

    I am glad that you've been having a fine weekend after a challenging week. Do enjoy the rest of this lovely Sunday. I'm looking forward to seeing the photos from the farm. xo

    SvaraRadera
  8. Åh vad jag gillar din bild! Så vackra färger och underbar stämning.
    Ser fram emot att få se bilder från den där gården på Österlen...
    Ha en fin vecka!
    Kram / RosMarie

    SvaraRadera
  9. Vilken underbar bukett!! helt kär i den blir jag :) så fina stövlar med. Jag har också kommit hem med det ena och det andra i kameraväskan så nu blir det alltid nån korg eller påse med på turerna. Kram Katta

    SvaraRadera
  10. Åhh,dina fina bilder...och dina fina texter och kommentarer. Du förgyller dagen.
    Tänk att tiden ska gå så fort,så man inte hinner med det man vill.Ser fram mot att få se bilder från Österlen.Hoppas du fått ihop dina fröer i en liten påse.
    Ha en bra vecka...ja vi går ju in i september
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  11. Fröer ja... nu blommar mina luktärtor som du skickade mig. De doftar underbart och är så vackra!
    Ha en fin kommande vecka!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  12. Vilken härlig bild. Önskar dig en fin start på veckan. Kram Anette

    SvaraRadera
  13. I can't wait to see more pics!

    SvaraRadera
  14. Ja, nu har både våren och sommaren sprungit förbi och här står jag, lite förvånad, och ser att hösten är på gång. Trädgårdens överlevare sträcker på sig lite och gläds över det fuktiga vädret och ett och annat regnstänk. Perfekt dag att jobba på lite med boken "Öländsk Bygd" så jag kan åka på shopping till Kalmar med rent samvete i morgon.
    Kram /Kerstin

    SvaraRadera
  15. Din blogg är så vacker, Titti! Ditt besök på gården låter underbart ... Min gammel stora morföräldrar var från Skåne. Tack för att stoppa by min blogg och för din fina kommentar!

    SvaraRadera
  16. Hello,
    thanks for visiting my blog. I am a great fan of your country. I am dreaming of visiting Sweden maybe next summer. I am so happy to find your lovely blog :)!
    Hugs,
    Christine

    SvaraRadera
  17. This is such a lovely picture. :)

    ~Sheri

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...