Bloggintresserade

torsdag 8 december 2016

Här frossas i surheter!



Jodå, jag har väl hämtat mig någorlunda efter det galna julbordet, 
men det tog lite tid hi hi...tusen tack för alla era söta
kommentarer också, ni är ju för goa! Trött är jag, men det beror
 nog inte på helgens bravader utan mer på detta mörker som råder.
Vissa dagar ljusnar det ju inte ens, gäsp och Zzzzz...
Jag försöker frossa i allt vad citrusfrukter heter, vet inte om det hjälper
så mycket mot gäspandet men gott (och surt) är det ju i alla fall!


Nåja idag kunde jag skönja ett lite svagt ljus i mörkret när jag 
kikade ut på morgonkvisten, 10 plusgrader och fågelkvitter...
Kändes som jag sovit bort några månader och vaknade upp i 
mitten på sköna mars! Förmiddagskaffet intogs ute med en filt runt
benen, ja det gäller att passa på och ta tillvara på varje ljusglimt.



 Försökte få med mig katten ut också men det går trögt nu denna
årstid. Jag lockar med diverse godsaker i dörrhålet men icke,
hon blänger bara surt och oförstående på mig och vänder sen
ryggen mot mig och gonar ner sig i fårskinnet igen! 
Om jag är trött så är hon om möjligt ännu tröttare...
Men det får vara så nu, snart helg igen och det
känns ju uppiggande på alla sätt och vis!

Kram!

17 kommentarer:

  1. Ja det är bra med surt i kroppen, ska vara såå hälsosamt har jag lärt mig. Vårvärme här också kan jag säga och trött är jag faktiskt inte. Skyller på D-vitaminerna och kosten. Jäklar vad nyttig jag är nu ett tag. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Det gäller verkligen att ta tillvara på de små ljusglimtarna som far förbi, med en fika och en chokladboll blir det ju jättetrevligt under filten :-)
    Jag njuter också av de goda ekologiska apelsinerna, kan inte få nog av dem.
    Ha de gott och njut av helgen, när den kommer. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  3. Jo, det er det værd og bruge tid på og det skal nok gøre dig godt :-)
    God uge
    Stort klem
    Birgitte

    SvaraRadera
  4. Så gott att få gona ner sig i fårskinnet med katten och koppen m.m.
    Tror jag gör det samma nu, fast utan katt. Din katt har häftig päls, hi hi . . .
    Må gott/ Eva

    SvaraRadera
  5. If you can't get sunshine then citrus fruits are the best way to bring some zing into your life - love that first photo - cheers Titti

    SvaraRadera
  6. Idag har det verkligen varit som vår ute. Men annars är det gråa, mörka trista hela tiden. Man kan inte bli annat en trött av detta.
    Kram mamma C

    SvaraRadera
  7. Alltid bra med c-vitaminer. Jag brukar göra juice drink av apelsiner. Så gott. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  8. Nice to see you taking care of those vitamin c, very important in the winter. Great photos.
    Amalia
    xo

    SvaraRadera
  9. Nog blir man trött av mörkret och alla grå dagar. Lite fin snö och lite julledigt skulle sitta fint. C-vitaminer är nog också bra.
    Så söt misse, inte vill man ut om man inte måste. Skönare inne i värmen förstås!
    Trevlig helg!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  10. Ja, nog känns det som om våren vore här! Galet...fast
    rätt skönt också. =)
    Kramis Sofia

    SvaraRadera
  11. Jeg måtte le da jeg leste innlegget ditt om julebordet, synes jeg så hele seansen for meg...skjønner godt det tok et par dager fopr å komme til seg selv igjen..hehe. Herlig bilde av sitrusfrukter! Sitrusdrikker er kjempegodt, lager en del selv. Vakker bilde av pusen også!
    Ha en riktig fin helg:)
    Klem Jorunn

    SvaraRadera
  12. Älskar citrusfrukter !...och nyttigt är det ju ;)
    Och inte är vädret juligt precis...inte ens här vid Norrlands kusten !
    Men jag tror och hoppas att snön snart kommer ;)...för en vit jul är ju roligast !!
    Kram bia

    SvaraRadera
  13. citrus fruits are a good way to bring sunshine into your diet and life! these look pretty and very fresh!! we are just beginning our cold and gray season but i enjoy hibernating and working indoors!!! thanks for visiting!!!

    SvaraRadera
  14. Dina sura läckerheter ser så vackra ut och smakar gott, trots 'surheten' :) Katten är ❤︎ Det ÄR så mörkt, så fint att vi har julljus - eller kaamosljus såsom vi säger här i Finland. Ha en trevlig veckoslut!

    SvaraRadera
  15. Jag fattar inte att det snart är jul och att mörkret vänder. Om bara några månader är det vår... på riktigt!

    Glad tredje advent!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  16. Älskar allt som är surt! Till tandläkarens förtvivlan!

    Ha en ljuvlig tredje advent!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  17. The citrus fruit is so colourful, your cat again has one of the best places in the house! Sarah x

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...