Bloggintresserade

lördag 21 januari 2017

Glad morgon och sköna vårtecken...


Oj då, lördag igen och ja den här veckan försvann verkligen i ett nafs! 
Men vilken lördag sen! Är det inte lite vår i luften tro?? En ganska så
dimmig morgon utbyttes mot en strålande sol och att kunna sitta ute en stund
mot husväggen med uppknäppt jacka i januari med lite gott kaffe, lyssna
på fågelkvitter, ja känns faktiskt lite konstigt såhär i januari, men så är det...
Fåren har fått morötter dagen till ära också. Ja jag är väldigt populär i denna
ulliga skara ska ni veta, när jag kommer där med min påse full av godsaker.
Om några veckor ska det visst vankas små söta lamm också hörde jag, tjoho!


Rosor, jordgubbar och lavendel ännu i vintervila...


Visst är våren på gång, ja bara lite...men ändå!


Sträckläser denna härliga bok just nu. Man måste ju vara förberedd
inför en ny odlingssäsong. Dumsnåla tips för nygamla odlare...
Ja jag gillar den här boken skarpt, läs den!


Har plockat in mitt stora olivträd också. Det behövde kärlek och
ljus och så blir jag glad varje morgon jag vaknar och ser det!

Nu börjar dimman tätna igen och jag ska ta skön kväller...
I morgon ska jag ta mig en lång stund och se vad ni
har haft för er denna vecka, det ser jag fram emot!

Kram på er denna 
sköna lördag!

27 kommentarer:

  1. A beautiful animal! Your lamb looks so cute! Glad to see you are planning gardening already. We are covered in ice and snow and will be for quite some time yet.

    SvaraRadera
  2. Bonjour chère amie,

    Très jolies photos !... Je ne savais pas que les moutons mangeaient les carottes ! Icarus, mon dalmatien adore les carottes crues aussi !...
    En ce moment les températures dans ma région lyonnaise sont particulièrement froides. Il y a très longtemps que nous n'avions pas subi un tel froid et mon gros olivier planté en pleine terre ne semble pas trop en souffrir.

    Gros bisous 🌺

    SvaraRadera
  3. Hej Titti!
    Härligt inlägg! Igår fick jag samma känsla som du, på väg hem från brevlådan i strålande solsken och solen värmde. Den värmde! Tjohoo, vilken lycka!
    Så mysigt med fåren! Såg på Mandelmanns trevliga program i torsdags kväll och vilka söta lamm de visade!
    Här hemma har vi en liten sjukling som vi pysslar om. Snart är makens hemmagjorda pizza färdig.
    Önskar dig en skön söndag!
    Stor kram Anna

    SvaraRadera
  4. I always love everything:)

    SvaraRadera
  5. Jo men visst börjar det väl ändå kännas lite vår, även här i Östergötland. Visst är det en skön känsla att kunna ta med sig sin fika ut i Januarisolen och känna solens lilla värme. Det gör en yr av våraningar :-)
    Jag satte mig vid sjön på en upp och nedvänd båt i eftermiddag och njöt av solen och visst värmde den allt lite och visst var det varkänsla jag fick, jippie !
    Längtar, längtar.

    Underbara bilder som bara är att njuta av :-)
    Önskar dig Titti en fin resterande helg !
    Kram från Marie

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig bild på lammet (ja vi säger ju så här på Gotland, deras barn kallar vi för lammungar:-) ) Det ser ut som han njuter när han äter moroten!
    Vilket fint olivträd, vart har du förvarat det innan du tog in det? Jag har ännu aldrig kunnat övervintra något, har haft död på tre stycken tror jag så jag har gett upp...:(

    Kram och ha en skön söndag!
    Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, det har stått i ett mörkt och ganska så kyligt uthus! Bara lite vatten då och då...dom är inte alls så svåra! Man får tänka lite medelhav och svensk kyla så funkar det :)
      Kram från mig!

      Radera
  7. Så fina de är. Dina ulliga kompisar :) Min vecka har flugit iväg . Har haft alldeles för mycket omkring. Så pass att det blev knappt något bloggande... Jag önskar så att jag kunde komma på vad jag ska göra med mitt liv. Måste hitta på något annat.. Ja ja, nu är det helg och jag njuter på alla sätt jag kan och det hoppas jag att du också gör :)

    SvaraRadera
  8. Men så underligt att våren är på gång hos dig redan...
    vi lecer i ett låååååååångt land.

    SvaraRadera
  9. Jag älskar får var kanske fåraherde i mitt förr liv.hihi.Lammen är ju bara så söta. Ja du veckorna går fort nu och det är inte så dumt jag längtar till sol och värme. Än är det lite dåligt av den varan på kolonin men snart kikar den fram över trädtopparna det ser jag verkligen fram mot.
    Ha en fin hel
    Kram Meta

    SvaraRadera
  10. Visst är det lite som vår i luften. Jag saknar våra olivträd och citrusträd. Hoppas på att nya husägaren tar väl hand om dom.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  11. Gissar att du är väldigt populär bland fåren när du kommer, och med godis. Härlig bild!
    Men ingen ström i stängslet?
    Förstår att du ligger i startgroparna inför vårens bestyr, vilken härlig tid vi har framför oss!
    Och jag kan se att olivträdet har fått kärlek, så fint. Mitt har tappat en massa blad, men det lever!
    Tack för boktipset!

    Önskar dig en fin söndag!
    Kram
    /Cia

    SvaraRadera
  12. Ja våren är ju faktiskt på gång hos dig, jag får nog vänta länge till. Kanske jag skulle ta upp olivträdet från källaren... och tack för boktips.
    Kram

    SvaraRadera
  13. Jamen visst är det något i luften. kanske inte vår ännu riktigt men nästan. Det är solen och ljuset tror jag. Härligt med får och sedan lamm. Måste nog ta en liten sväng över till granngården och kika lite. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  14. Vilken underbar bild på fåret som äter morot! Härligt med får runt knuten, det vill jag också ha!
    Mina olivträd står inne under vintern men i en lite svalare hall. Det funkar ganska bra även om de ser ganska risiga ut på vårkanten. Sen får de bo på verandan och där trivs de bra.
    Dina bilder andas verkligen vår, här har vi snö och minusgrader än.
    Ha en fin dag!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  15. Yes, I know that we have quite a way to go, but when the sun shines and the skies are blue, it lifts your spirits. Spring is definitely on the way - cheers Titti♡

    SvaraRadera
  16. TAck för vårlika bilder. Det dröjer kanske inte alltför länge innan våren är här på riktigt? Man kan ju hoppas.
    Men först är det degig söndag och det är ju faktiskt inte så dumt det heller. Ha det fint!

    SvaraRadera
  17. Härliga vårlängtiga bilder! Men än är det långt kvar, i alla fall här. Men nog väntar jag på att januari ska ta slut, en riktig tråkmånad!

    Att du ligger bra till hos fåren är inte svårt att förstå!

    Ha en skön söndagskväll.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  18. Åhh vad mysigt med små lamm !!
    Och så fina bilder du bjuder oss på igen ;))
    Ha en jättefin söndag nu !
    Kram bia

    SvaraRadera
  19. Våren ser så vacker där, Titti! Vackra foton!

    SvaraRadera
  20. Så mysigt med får. ...och tänk om det blir lamm..ännu mysigare. Säkert mycke arbete och bekymmer,men när man ser dom så här,är det bara en fröjd.
    Även om man vet att det är lite långt till våren, så känns dina bilder så aktuella...lite vårlikt är det ju.Precis vad som behövs nu.
    Härliga bilder..
    Ha en fin vecka som kommer...
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  21. Dear Titti,

    Such lovely photos - sweet sheep and exciting that there may be new little lamb.
    Great that you are able to see little signs of spring with the bulbs coming up.
    Happy new week.
    Hugs
    Carolyn

    SvaraRadera
  22. Signs of spring, indeed, all around you, Titti! I know what you mean about olive trees...they really are such a vital symbol of life!

    Hugs,
    Poppy

    SvaraRadera
  23. Vi har en härlig tid framför oss "Våren" när allt väcks till liv och när tackorna lammar. Vi ser framemot små lamm här på gården i mars månad.
    Kram/Ingela
    lantlivpaliljegarden.blogspot.se

    SvaraRadera
  24. Dejlige billeder. Vi kan også fornemme foråret her, men det er jo næsten alt for tidligt. Glæder mig dog alligevel over lyset og de små grønne spirer i haven

    Rigtig dejlig dag til dig
    Knus Lone

    SvaraRadera
  25. Tidiga vårtecken i Sverige. Låter härligt!

    SvaraRadera
  26. So nice to see the sweet signs of spring in your world, dear Titti! I'm sure your woolly friends are always happy to see you and it is wonderful to look forward to little lambs :) Thank you for the book recommendation - maybe if I am lucky it will be printed in English! Love all your galvanized garden planters! I am so happy that spring is near. Hugs xo Karen

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...