Bloggintresserade

lördag 25 mars 2017

Ett fridfullt hus...


Min syster och jag bor en hel del mil ifrån varandra, närmare bestämt
50 mil så vi ses inte så ofta tyvärr. Man kvistar inte direkt över på en
kopp kaffe en eftermiddag. Hon tjatar alltid på mig att jag är så dålig
på att visa bilder här hemifrån (ja jag vet!) men jag har liksom inte 
riktigt bott in mig här i Röda Huset än. Saker och möbler har 
kånkats runt och först nu kanske hittat sina platser, ja kanske...


Det är ett väldigt speciellt hus detta, på sitt egna lilla vis och väldigt
svårmöblerat på ett konstigt sätt. Rum i fil, pyttelitet kök där man
inte kan ha en matplats, en hall utan fönster och snedtak överallt
på ovanvåningen. Ett hus byggt på 30-talet med dess standard.
Men ja, jag älskar huset, ljuset och tystnaden här!
Det är ett väldigt fridfullt hus...



Hallen är liten och hopplös att fota från alla vinklar. Här fick jag gå
in på toaletten och öppna dörren för att bara kunna fota detta... 
Ja ni fattar!


Matplatsen ligger i fil med vardagsrummet, det funkar det med!
Här sitter jag oftast och jobbar, här äts det och här umgås vi
gärna och ofta tillsammans runt det stora gamla slagbordet...
Ska se om jag kan få till några bilder från ovanvåningen också där
sovrum, gästrum och arbetsrum ligger. Min stil då? Ja som ni ser
är väl färgskalan inte den mest glättiga här hemma! Den är väl
vad man skulle kalla ganska så "naturlig" förutom den 
 illgröna grislampan i hallen då - en gammal favorit!


Idag åkte både katt och kläder ut på vädring! Vilket otroligt väder
vi har haft och i morgon ska temperaturen stiga upp mot närmare
hela 18 supersköna och soliga grader här i Blekinge hörde jag...
Tjoho - en härlig vårsöndag att vänta med andra ord!


Dörrar och fönster har stått på vid gavel i växthuset och till min
stora glädje har det varit både humlor och små bin som surrat
runt där inne och kalasat hejvilt på vårblommorna. Dom är
nog ganska så hungriga nu efter den långa vintervilan...


Jag tror jag måste hälsa våren välkommen med ett glas bubbel!
Så efterlängtad, älskad och helt galet ljuvligt vacker...

Kram till er alla denna 
sköna vårkväll!

30 kommentarer:

  1. Så fint du har det och din stil är precis i min smak. Jag känner igen det där med svårmöblerat och rum i fil. Dörrar och fönster på alla väggar, så möbler, var ställer man dem? 😉
    Här möbleras det inte om särskilt ofta, helt enkelt för att vi nog redan hittat bästa sättet att möblera på i dessa svårmöblerade rum. Du ser också ut att ha lyckats fint med möbleringen!
    Ha en fin kväll i ditt fina hus!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  2. Du har så vackert och stilfullt! Jag gillar också den mera sparsmakade stilen
    med inte för mycket färger. Vad är det för en skön blomma du har i fönstret på den andra bilden?
    Fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ett olivträd! Vildvuxet och galet...
      Kram!

      Radera
  3. Så jätteroligt att få se bilder hemifrån dig. Du har det verkligen superfint och personligt i en mjuk behaglig färgskala. Va?! 18grader! Jag vill också bo i Blekinge:).
    Ha en skön kväll med bubbel och allt
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Your home is beautiful. Spring is welcome!

    SvaraRadera
  5. Like your home....beautiful decorated...love Ria ....

    SvaraRadera
  6. Vilket härligt hus du/ni har, och det du visar har en härlig stil. Låter toppen med sådan värme. Hoppas den kommer upp hit med.
    Kram mamma C

    SvaraRadera
  7. Sehr schöne, gemütliche Einrichtung!

    Sigrun

    SvaraRadera
  8. Så härligt & vackert!

    SvaraRadera
  9. Ert hus ser verkligen mysigt och rofyllt ut. Ja våren är ju bara så underbar synd att det ska blåsa så mycket bara för det är inte kul. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  10. Tycker ni har det jättemysigt i ert hus ;))...gillar din stil !
    Härligt att våren äntligen är på gång...det blåser som sjutton hos oss idag...då blåser den lilla snö som är kvar bort !!..........det är lite blött efter snö o is ute, men det torkar nog snart upp !...har suttit ute idag, men där jag satt var det varmt och lä. Vi har haft +12 grader i skuggan...
    Kram bia

    SvaraRadera
  11. Godkväll!
    Rofyllda bilder som alltid.....härligt när man åter kan hänga ut till luftning och torkning av tvätt, finns inget skönare, än att krypa ner i sängkläder som har fått hänge ute till tork.
    Du får ha en härlig söndags kväll efter att förhoppningsvis ha tillbringat dagen ute i det fina vårvädret.
    Kram Ingela
    lantlivpaliljegarden.blogspot.se

    SvaraRadera
  12. Vilket fantastiskt vackert hem ni har!
    Ha det fint!
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
  13. I do love your style and so glad you share it with us!

    SvaraRadera
  14. Så fint du har det. Visst har det varit en härlig helg med vackert väder. Som man njuter. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  15. Så fint och mysigt du har det.Varenda bild tilltalar mig.Fina,lugna färger och så där lagom....
    Och gamla hus är inte lättmöblerade precis,men dessto mer hemtrevliga.
    Härligt nu,med sommartid och även vårvärme. Vi hade +14 igår ,dock lite kalla vindar,men fint.
    Önskar dig en fin vårvecka!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  16. Du har så fint, ombonat o mysigt och en härlig stil, det känns lugnt på nåt sätt! Vackert!
    Ha det gott!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  17. Jag tycker ditt hus verkar väldigt mysigt. Du får nog boa in dig ordentligt.
    Det är ju inte klokt så mäktigt att äga ett hus.
    Mycket märkligt för mig eller oss, som alltid hyrt lägenheter.
    Lycka till med ditt hus.

    SvaraRadera
  18. Du verkar ha det så personligt inrett, alltså dämpat, fridfullt och skönt. Är du sådan.....!?
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  19. Your home is lovely and serene - so calm and cozy! I can feel the spring breezes blowing through the windows.......wonderful photos - Happy Spring! Hugs xo Karen

    SvaraRadera
  20. Jätteroligt att få se lite interiörbilder, så fint du har det.
    Vet hur det är med ickestandard hus, har liknande situation i Wales. Men det är också charmen.
    Önskar dej en fin dag!

    SvaraRadera
  21. Our house is the same so I can understand your feelings... but it`s still our home and we love it ♥ Enjoy a sunny week! Alexandra

    SvaraRadera
  22. What an idea to welcome these beautiful days relaxed with a glass of sparkling wine. I will remember it; o) Very beautiful again your pictures, I love this naturalness so much. Hugs and kisses, Meisje

    SvaraRadera
  23. Det merkes gjennom bildene at du bor i et fredfullt hus fullt av sjel <3 Nydelig vakkert over det hele.

    Ønsker deg fine dager :)

    Klemmer fra Monica

    SvaraRadera
  24. Tack då gör jag dig sällskap med lite bubbel Titti, 'fniss'
    Härligt fridfullt och underbart i din stuga med omgivning.
    Godnatt/ Eva

    SvaraRadera
  25. Your home is beautiful and love the green potted plants and the daffodils and pansies.
    Happy weekend
    Hugs
    Carolyn

    SvaraRadera
  26. Beautiful pics of your Red House, Titti. Can't wait to see more! Keep them coming!

    Happy weekend,
    Poppy

    SvaraRadera
  27. So lovely atmosphere <3

    SvaraRadera
  28. Dear Titti, I am a bit tardy in visiting this beautiful tour of your Red House, but hoping the time will still be good for me to raise a toast of virtual champagne to you! Your home is beautiful...and looks so very much a cosy, comfy place in which to live. xo

    SvaraRadera
  29. Dear Kära Tutti, älskar ditt hem så bekväm och fredlig det måste vara en underbar plats att återvända alltför. Sarah x

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...