Bloggintresserade

fredag 19 maj 2017

Vimsighet, ull & päronblom...


Sköna majdagar gör att datortiden minimeras, ja det känns som
om jag bara "helgbloggar" just nu. Inläggen får bli lite när dom
blir. Just nu varvar man jobb med att stå med näsan i rabatten
 och sen ska man ju hinna njuta lite av denna ljuvliga tid också!
Det är ju faktiskt ett helt ÅR till nästa gång maj 
behagar komma tillbaka och hälsa på...



Jag går bara runt just nu och tjoar lyriskt "Titta här! Men åh
sååå himla vackert!" Koltrasten och näktergalen har långa
drillande skön serenader tidiga morgnar och sena kvällar.
Ljuvaste musiken för alla sinnen...




Kolla här! Är jag populär eller???!!! Ulligt gäng som
kommer sättandes i full galopp så fort jag visar mig!
Hm...ja det kan ju vara den stora påsen med goda
gröna äpplen som jag lockar med också förstås...


Snart ska de klippas och jag tänker samla på mig lite ull till
rabatterna! Perfekt mot både ogräs, sniglar och rådjur...


Avslutar detta inlägg med att berätta jag höll på att brinna upp i veckan!
Skulle fota en sak i växthuset och det skulle vara tända ljus med
i bilden, japp vände ryggen till och efter en stund tyckte jag
att solen värmde VÄLDIGT mycket på min bakdel!
Jag hade för att få till en bra bild backat rakt upp bland ljusen utan
att tänka på det och det rykte och brann i min absolut bästa och
skrynkligaste linneskjorta!! Det luktade bränd svål och jag fick veva
och vifta med en gammal filt över ryggen för att släcka "eldsvådan"
Ja där gick min skönaste sommarskjorta åt skogen också!
Nåja, detta är så typiskt mig, alltid vimsig och disträ hi hi...

Så med lite svedd bakdel önskar jag er
nu en riktigt skön och solig helg!

Kram vänner!


23 kommentarer:

  1. Åhhh det var godt der ikke skete mere. Men en sveden bagdel er også nok ;0)
    Smukke billeder og ren idyl.
    Hvor er det sødt at fårene kommer løbende mod dig.
    Rigtig god weekend og håber solen viser sit milde ansigt

    Knus Lone

    SvaraRadera
  2. Kära lilla vän, En sådan brand glömmer man aldrig. I tisdags fick jag ett samtal från Folksam, jag blev så innerligt glad. De betalade hela 37,880:-
    För här har det brunnit, Smöret till ett vetebak tog eld. Når jag kom ut till mitt kök, tänkte jag, detta klarar jag inte, men som tur var tänkte jag mig för, och täckte elden med ett grytlock. Jag tänkte oickså, det var ett jäkla liv, vad hållrt grannen på med. Det var ju min Brandvarnare som
    sade till. Det kunde ha blivit en storbrand, det brann även i fläktsystemet
    Jag har inte bakat vetebullar eller rågbröd sen då. Det som jag blivit mest ledsen över, var ju alla kloka råd, att Du inte gjorde så, att jag inte gjorde si. Vem f..n vill att det skall brinna, ingen- Av min kompis i GBG
    fick jag en Brandfilt i present. Hon hade kostat på alla sin hyresgäster en
    var sin Brandspruta och Brandfilt. De kom ju från Brandförsvaret här där jag
    bor. De ville sälja sådant, men fick se min filt som
    hänger i min hall. Lilla vän tänk så bra att du kunde släcka själv.
    Man lär så länge man lever inte sant, ett bra ordspråk.

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig miljö du bor i men så dramatiskt med elden. Tur du klarade dig... typiskt att tänka på skjortan.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Önskar dig en skön, solig och varm helg också. Så var lite försiktig när du tänder ljusen när mörkret lägger sig.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  5. My love, I hope the hole is raparable. And if it is not so, do not get angry and enjoy the splendid, perfect May days! I also love to listen to the bird concert in the early morning. Is not it wonderwonderwonderful???
    Have a nice weekend, hugs from Meisje

    SvaraRadera
  6. Man kan ju nog ställa till ett som annat jag föll ju i påsklådan för några veckor sedan ,du vet en låda där man förvarar påsksaker ,så det kan bli , blåslagen blev jag fick vara hemma från jobbet en dag .Härliga bilder ,trevlig helg ,nette

    SvaraRadera
  7. Beautiful Pictures
    I love the birds <3 <3 <3

    Have a nice Weekend,hugs from Monika

    SvaraRadera
  8. Things happens and we loose favorite linen shirts and get singed behinds. Hope you can re-do the shirt somehow since it's your favorite. Very pretty photos. The animals all looks so sweet! Kram!!

    SvaraRadera
  9. Åh kära nån. Det där kunde gått illa det. Ja man har fullt sjå att njuta av Maj, så himla fint överallt. Just i Maj tycker jag att dygnet skulle vara dubbelt så långt och orken likaså. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  10. Oj oj det kunde gått riktigt illa. Tur du klarade dig. Visst är det den härligaste tiden nu. Jag hinner inte heller med mina bilder och blogg som jag skulle vilja. Vädret är för fint för att vara inne. Ha en härlig helg. Kram Pernilla.

    SvaraRadera
  11. Love the flowers and animals, Titti.

    SvaraRadera
  12. I picture you so deep in concentration styling a scene for a photo shoot that you did not notice that you were on fire! Glad you are safe!

    Happy weekend,
    Poppy

    SvaraRadera
  13. Så härligt. Vi måste njuta, det är ju livet. Kram Anette

    SvaraRadera
  14. This is a great post, but sorry about your shirt! I guess that could have been worse. I love the sheep running towards you...

    SvaraRadera
  15. Ojoj, vilket drama i växthuset. Linneskjortan förstörd, det får bli ylle nästa gång då? ;)
    Ha en fin fortsättning på underbara maj! ♥

    SvaraRadera
  16. Nämen oj, trist på den sköna skjortan! Tur det inte blev värre ändå! Här är fina bilder som vanligt, det är en lisa för själen att titta på dina foton! Kan man få gå en kurs? ;)
    Så himla söta lamm som kommer springande, ja du var verkligen populär du!!
    Ha det nu så himla gott, njut av det sista av maj, blogga när du har tid så kommer vi in och njuter då!

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  17. Du skriver och berättar så kul, så givetvis fnittrar jag åt ditt eländes svedda bakdel.
    Hujedamej det kunde bli värre, man ska rulla runt om det börjar brinna på kläder. det vet du väl och inte börja 'veva och vifta', fniss vilken syn lilla 'vimse-Lisa'.
    Allt kan ske om olyckan är framme så ta det lugnt Titti.
    Så härligt i naturen tillsammans med ulliga gulliga får och fina hönor i det fria.
    Sköt om dig och må väl/ Eva

    SvaraRadera
  18. For noen vakre bilder.
    Her er bare å nyte.
    Ha en god kveld.
    Klem Christina

    SvaraRadera
  19. Gokväll Titti!
    Ja du nu gäller det att njuta av tiden, vill liksom stoppa upp tiden ett tag.
    Lätt hänt att man inte vet vart man har rumpan, då man är helt fokuserad på motivet framför sig.....tur i oturen att det bara var skjortan spm blev svedd!
    Som alltid ögongodis här på bloggen.
    Kram Ingela
    lantlivpaliljegarden.blogspot.se

    SvaraRadera
  20. Beautiful photos over and over again ♥♥♥ Alexandra

    SvaraRadera
  21. Håller med dig! Svårt att hinna med allt i ljuva maj. Jag vill vara ute hela tiden men jobb etc måste ju skötas. Underbara bilder! Kram

    SvaraRadera
  22. Ja, vackraste Maj månad, en klar favorit! Och visst är det så - man helgbloggar nu mer, och det gör inget... :)
    Men jag blir alldeles varm i kroppen av dessa får med lamm... <3
    Idag ska jag hinna med att slamma mina odlingslådor med svart färg och färdigställa dom, om än lite sent... innan vi ev campar i helgen!
    Njut av får, blommor, sol och alla dofter denna maj månads sista helg!
    Kram från Kate

    SvaraRadera
  23. Skjønne bilder du har tatt og sauene og hønene er så fine . Ojj det er skummelt hvor fort ting kan skje med ilden. Klem

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...