Bloggintresserade

söndag 25 juni 2017

En perfekt syssla!


Ja så var det då ett helt år till nästa midsommar! Jag har verkligen
haft en skön helg. Vilat och ätit i omgångar -  en syssla som
passar mig helt perfekt faktiskt. Synd att man inte kan få
lite betalt för denna underskattade syssla också :) 
Då hade jag minsann varit väldigt rik...


Den mörka basilikan ska bli till god salladsvinäger och sen har
jag målat lite fula lerkrukor också (ja dom där som aldrig får
den där rätta patinan ni vet) med svart krukfärg. Ser lite blank
ut på bilden men när färgen torkat blir den helt mattsvart. 
Kul att förnya krukor för en billig peng och jag tror min
vita grusnejlika blir snygg i denna!


En matt kattmadam på bild också! Här vilas det då i tid och otid...
Vi är nog ganska så lika hon och jag, vi är bra på att äta och sova :)


En mulen och kulen söndag som denna så är det skönt att
tända ett ljus, vara nöjd med helgen och sen klura på lite
nya påhitt för en kommande vecka! Det blir bra det...

KRAM

(Tack för alla tips om rosen också, tror jag hittat namnet på den nu!)

22 kommentarer:

  1. The lupins are in bloom here as well.

    You weekend sounds wonderful, Titti.

    SvaraRadera
  2. Åhhh du måste bara visa bilder på krukorna när de torkat :-) Är lite sugen på mattsvarta jag med.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst! Det ska jag göra! Kram till dig...
      Titti

      Radera
  3. After a lengthy blogging break, it's been grand to get a bit caught up with your lovely posts on this Sunday morning. You've been so busy! When the weather gets very hot and humid here in the city, I sometimes feel just like your wise kitty. Just want to have a nap. See you soon again. xo

    SvaraRadera
  4. Skönt när helgerna rullar på så här behagligt skönt. Mat, vila och lite pyssel.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  5. Wonderful thoughts and delightful photos indeed. Warm greetings!

    SvaraRadera
  6. Anonym17:35

    Naw,sååå söt Kattmadame ... ❤️
    /Jam & Kram!

    SvaraRadera
  7. Det är riktigt skönt att man är i den åldern att man tycker det är skönt att ta det lugnt över midsommar. När man var yngre så var det så många "måsten" - som att åka ut med båten, tälta med en massakompisar, besöka föräldrarna på landet m.m. m.m.
    Nu kan man bara njuta av det härliga vädret - även om lite mer regn inte skulle sitta i vägen!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  8. Så søt en pus :) <3

    Koselig med krukke-fornying og ja ha ha, tenk om det hadde vært betalt for å spise- da hadde jeg vært rik :)

    God sommerklem fra Monica

    SvaraRadera
  9. Ja just det, jag skulle ju köpa krukfärg och måla två krukor. Tack för påminnelsen:)
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
  10. Det var det sötaste lilla Katt-tryne som jag sett på ett bra tag.
    Vilka härliga f'ärger den har. God fortsättning och lite varmare hoppas vi, men enligt vädergubben sp får vi vänta ett tag till.
    Men vi skall inte ge upp

    SvaraRadera
  11. Alldeles perfekt syssla, äta och vila! Jag skall bli katt i mitt nästa liv, för de lever ett sånt liv ;)
    Det där blir snygga krukor, hoppas vi får se dem klara sen!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  12. Wishing you a fine week ahead, Titti!

    SvaraRadera
  13. Such a sweet kitty...sometimes I feel just like it when sitting in the swing on my porch...

    SvaraRadera
  14. Ja tiden bara svischar förbi. Helgen är redan över. Så mycket fint du hunnit med. Den svarta färgen brukar jag också använda. Den är både snygg och bra. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  15. The cat has the right idea!

    SvaraRadera
  16. Åh vad de är vackra, den där växten med svartlila blad på översta bilden!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  17. Roligt att förnya gamla krukor...igår satte jag om några pelargoner som jag har i växthuset, och oj så de växer där inne...de måste trivas där !!...var tvungen att sätta dem i större krukor....i vanliga patinerade terrakotta krukor ;)...ska ta med mej dem till landet när vi flyttar ut ! Önskar dej en fin vecka och hoppas värmen kommer tillbaka, för det här går inte....alldeles nyss kom det in en stormvind med regn, på tre minuter var det över och nu är det nästan vindstilla...märkligt väder vi har !
    Kram bia

    SvaraRadera
  18. Inter er bedre end stille søndage, og mad og søvn. Du og katten har lige forstået det ;)
    Dejlige billeder

    Ønsker dig en stille dejlig sommer
    Klem Lone

    SvaraRadera
  19. Hm … jag har aldrig hört talas om krukfärg. Det måste undersökas. Inser att jag har en burk med griffeltavlefärg någonstans som inte är öppnad trots att den har stått i blomboden i säkert fyra år. Hoppas att den har hållit sig – kunde ju vara roligt att måla en kruka någon gång … ibland har jag tydligen väldigt svårt för att få ändalykten ur vagnen ;) Att vila och äta passar mig också väldigt bra. Fast ibland önskar jag att jag vore lika förtjust i motion och träning …

    Hoppas att du har haft en riktigt fin midsommar och att veckan har börjat bra.

    Solsken
    //Linda

    SvaraRadera
  20. Kul med lite förnyelse. Svart är ju inte alls tokigt. Jag har sått många krukor med röd basilika. Ska försöka hitta på något med dem. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  21. ja här vilas det i tid och otid också minsann. Jag blir så velig när vädret inte kan bestämma sig om det ska vara dåligt eller skapligt, vet inte vilken syssla jag ska ta tag i. Och så blir det typ ingenting...
    Men det är väl detta som är semester.
    Kram RosMarie

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...