Bloggintresserade

lördag 16 december 2017

Damm och så julens skönheter...


Lördag och SOL, tror inte det är sant! Äntligen fick man sig en dos av
det där efterlängtade och viktiga ljuset som jag saknat så mycket...
Ja efter veckor av surt grådask och plask känns nu livet 
genast lite sådär skönt piggare!


Lite smolk i bägaren är att dammvippan tydligen har legat i
träda sen september ser det ut som. Ett luddigt lager av 
damm överallt visade sig som jag inte sett i detta gråväder
och som nu obarmhärtigt avslöjades i solens strålar!
Äh strunt samma...


Den där julinspirationen ligger helt lågt, vet inte varför.
Men en blommig jul måste jag absolut ha!
Hittade den här mörkröda amaryllisen som snittblomma.
Den heter Britney, helt magiskt ljuvlig...


Ja och så den här aprikosa godbiten som heter Rilona.
Sagolikt vacker tycker jag, min absoluta favorit!


Sen måste det ju dofta jul också så detta år har jag helt snöat 
in på blå hyacinter! Ja det blir nog jul hur man än gör...
Glittrigt och överdådigt eller bara sådär helt enkelt.
I år blir det enkelt här. Maten och blommorna får ta plats och
sen måste nog faktiskt dammvippan fram i mellandagarna!

Ha nu en skön lördag!

24 kommentarer:

  1. Njuter av dina bilder, älskar amaryllis och hyacinter.
    Att damma är väl ändå tråkigaste städningen.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ju så...tack snälla för din fina kommentar!
      Kram från mig!

      Radera
  2. Underbara Amaryllisar! Jag hade sån tur så jag fick en av en nöjd kund igår. Nu står den i vas och jag väntar på att den ska slå ut. Den blir nog polkafärgad och lite randig sådär.
    Låt du dammet ligga, det tar vi bort när julen är över och det börjar ljusna igen, eller hur!?
    Ha en fin tredje advent!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp efter jul ska här städas! Jag vilar in julen :)
      Kramis!

      Radera
  3. Så härligt att solen äntligen lyser på dig! Här har vi snöblandat regn idag...
    Aprikos amaryllis är en favorit här med:)
    Ha en fortsatt fin helg
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Det blir jul fast dammtussarna finns. Bättre lite skit i hörnorna en ett rent helvete, det är min melodi. Det var en magisk röd färg på den amaryllisen.
    Ha en fin lördagskväll.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  5. Blunda för dammet och njut av blommorna. Jag har också blåa hyacinter och vita och rosa... Fniss! Aprikos amaryllis har jag nog inte sett. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  6. Amaryllis kan man inte se sig mätt på! Julens blomma nummer ett.
    Dammvippan kan vänta, solen hälsade nog bara på tillfälligt.

    Önskar dig en fin tredje advent.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  7. Visst var det härligt med sol igår. Tror minsann solen kikar fram här idag också. Härligt. Ja dammet syns verkligen i solen. Min damvippa åkte fram igår kväll. Ha en härlig advent. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  8. Vilken tur att det är mulet här och ingen sol, hi hi . . . .
    damm finns det gott om, jag skulle kunna karda tofflor av allt dam, ha ha ha . . .
    Rolf dammsuger men dammar inte det får jag göra, 'fniss'
    Men vi har fått massor av snö och det lyser upp vardagen plus alla juleljus som är tända i alla rummen ( el och batterier ) men levande ljus där man är, mysigast.
    Wow Titti äntligen blommar den och vilken underbar aprikos amaryllis, förstår du älskar den.
    Ja blommor till jul är ett måste, våran rumsgran blir även årets julgran.
    Må så gott, kram/ Eva

    SvaraRadera
  9. Your blooms are gorgeous.

    SvaraRadera
  10. Lördagen bjöd verkligen på ett helt underbart väder :-)
    Helt underbar, den mörka amaryllisen, letade efter den typen igår men gick bet. Fick bli ett antal andra istället :-)
    Ha en härlig start på veckan. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  11. Beautiful flowers!

    SvaraRadera
  12. Fördelen med årets mörker är att dammet inte syns.... skratt* Och visst gör solen en fantastisk insats på själen!!!
    Ljuvlig färg på amaryllisen !!!Önskar Dig en ny fin start på veckan... :)
    Stora kramen från Kate

    SvaraRadera
  13. Smukke amaryllis. Er selv mest til de hvide.
    Pyt med damm, det løber ingen steder ;0) bare nyd julen ❤️
    Rigtig god ny uge

    Jule klem, Lone

    SvaraRadera
  14. Vilka vackra amaryllis! När jag gick i blomsteraffären och spanade funderade jag just på om de fanns i aprikos men tänkte att de gör de nog inte. Nu vet jag att de finns. Rilona - så sagolikt fin.
    Önskar dig en God Jul!
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  15. Beautiful pictures ...
    Moving on to wish a beautiful
    Christmas and a good New Year's Eve.
    PEACE AND GOOD.

    SvaraRadera
  16. Ja du Titti, den där riktiga julkänslan har jag också svårt för att känna iår.... även om vi har snö , men som nu töar bort...snyft!! God mat och julblommor och en lugn jul blir det här på gården. Jag hoppas att du får lite vintervitt till jul hos dig.Kram till Dig från Ingela

    SvaraRadera
  17. Amaryllis är så vacker !....mig kallade dom för Britney när jag var på Kreta i höstas, hihi, heter ju Britt...så kan det gå ! Julens alla blommor är så fina...gillar dock mest hyacinter. Mannen gillar amaryllis, men jag tycker julrosen också är vacker ! Ha en fin vecka !
    Kram

    SvaraRadera
  18. Traumhaft schöne Fotos zeigt du uns wieder.
    Eine schöne Weihnachtszeit wünscht Dir

    Monika <3 <3 <3

    SvaraRadera
  19. Så länge man inte har dammallergi, så vad gör lite damm. Som tur har jag inte detta och därför ser det nog lite lika ut hos oss! Bättre lite damm i hörnet, än ett rent helvete!
    Vackra amaryllis!
    Vi önska dej en God Jul! Nadolig Llawen!

    SvaraRadera
  20. Such lovely photos, I enjoyed the flowers. Happy Holidays.
    Amalia
    xo

    SvaraRadera
  21. Ohhh den där Rilona den måste jag bara ha till nästa år. sååå vacker.I år har det bara blivit tre hyacinter här och en liten vit julstjärna.
    Är inte hemma så mycket varför kasta pengar på blommor man inte ser.
    Ha det gott
    Kram Meta

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...