Bloggintresserade

söndag 10 december 2017

Livet rullar på...


Känns som om december bara har levererat en massa farväl.
Förra helgen till dotter med familj som nu är tillbaka på
sin hemmaplan igen, ja en sisådär 4000 mil bort. 
Och idag blev det ett farväl till fåren. Hopplöst jobbigt
när slaktbilen backade upp här på gården...


Jamen det är ju så det är. Det är livets gång försöker jag intala mig
och snyter mig lite lätt, ja sådär lagom harklig och tårögd...


Näe farväl är inte min grej, vare sig det gäller djur eller människor.
Huu så jobbigt, och det blir banne mig bara värre med åren...


Men ok, det är nu andra advent. Några snöflingor dalade idag
och värsta förkylningen börjar ge sig lite, gott nog vänner!
Livet rullar på...

KRAM

15 kommentarer:

  1. ♡♡♡ Winterwhispering .... so beautiful ♡♡♡ Have a warm and cozy time. Hugs, from Meisje

    SvaraRadera
  2. Kan hålla med dig att ett farväl blir bra värre med åren. Även om man vet att det inte är för alltid. Skönt att snuvan går mor bättringsvägen.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. I always love popping in to see your beautiful photos.

    Your words don't always translate immediately, but I find that with your photos, no words are often not necessary.

    SvaraRadera
  4. Åhhhh den sista bilden :o
    Ha en bra vecka. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  5. Åh jag är också blödig vad gäller djur !...idag var vi på julmarknad och där såg vi får....såå fina. Det är lite av ett mini skansen där på Norra berget i stan (Sundsvall). Snön föll sakta ner och det var mysigt riktigt juligt !
    Hoppas du får en härlig kväll !
    Kramis

    SvaraRadera
  6. Farväl är väldigt jobbigt, håller verkligen med. Förstår att du blir ledsen och harklig. Snart så vänder det. Jag menar att snart blir det ljusare igen och det känns bra. Det kommer nya mysiga, ulliga små lamm. Varm kram/ Pia

    SvaraRadera
  7. Livet är fullt av svåra avsked. Jag tror att man blir blödigare med åren, nej, jag vet! Stunderna man får med dem man älskar, vare sig de är två- eller fyrbenta, blir allt dyrbarare med åren.

    Önskar dig en fin måndag!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  8. Lots of love from a snowy Holland ...love Ria x ❤️

    SvaraRadera
  9. It's always a plesant journey to be here!
    Happy happy Christmas time!
    Elisabeth

    SvaraRadera
  10. It must have been so sad to see the sheep going, you must get quite fond of them. Sarah x

    SvaraRadera
  11. Føler med dig. Jeg hader også at sige farvel, og især når dyrene må væk. Vi fik slagtet vores ænder, Rasmus og Andersine. Puuhh det var hårdt, men som du skriver, så er det jo livets gang.
    Ønsker dig smukke december dage og god bedring.

    Klem, Lone

    SvaraRadera
  12. Føler med deg jeg også, det må være veldig tungt å ta farvel på den måten. Vi blir jo så glade i disse dyrene, men det kommer en dag man må. For mange år siden hadde min sønn 2 rotter som viste seg å være en hann og en hunn. Det ble 10 barn før samboerforholdet tok slutt. Jeg tok med rotteungene til en zoo butikk når de var gamle nok for at de skulle selges der. På vei hjem satt jeg i bilen og gråt, ringte zoo butikken og sa at jeg kommer tilbake og henter alle 10. Det endte med at alle ble boende hjemme hos oss til de ble gamle. Ja, det blir vanskeligere med årene, synes det jeg også....men du verden så mye kjærlighet og glede det er med dyr. Ønsker deg en fin førjulstid, Titti!
    Julekram

    SvaraRadera
  13. Usch!!...så sorgligt att ta farväl av både dottern m familj och som om detta inte räckte? Blev det inte några ulltottar kvar, då förstår jag saknaden och tystnaden...inga bhääääande längre.
    Jag tycker att det är lika jobbigt varje gång som det är dags att ta farväl av ulltottarna här på gården.....vänjer mig aldrig.
    Sänder dig varma styrkekramar kram Ingela

    SvaraRadera
  14. För mej har det också varit många farväl eller förhoppningsvis på återseenden.
    Har varit hos familjen i Sverige, vilket var underbart!
    Ha en fin Lucia!

    SvaraRadera
  15. Har förträngt det där från när jag var liten och farfar hade gård. Att man trots att kalvarna alltid fick namn inte skulle fästa sig vid dem. Men farfars djur slaktades hemma. Det hade varit värre med djurbilen tänker jag. Hörde på radion häromda'n att efterfrågan på svenskt lammkött tydligen är väldigt stor. Men svårt att skiljas från de härliga lammen...

    Tack för kommentaren om monogrammen. Men om du hittar något så ge mig kopior i så fall. Tänk om du ångrar dig en dag annars... Och tack för du tar dig tid att kika :)

    Kram, Carina

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...