Bloggintresserade

fredag 20 april 2018

Man lär sig...


Ja tyvärr var det inte många av mina pelargoner som överlevde vintern.
En och annan mårbacka bara. Förrådet var alldeles för kallt och mörkt.
Ja man lär sig...


Jag BORDE plocka ut allt i växthuset och städa där också. Näe då, 
istället pyntar jag med lite extra penséer och sätter mig bekvämt 
tillbakalutad i korgstolen och glor på allt jag borde ta tag i.
Jag skyller på influensan för den tog all min ork...


Citrusträdet ser inte mycket ut för världen :) Inte ett enda blad
men med en stor gul citron hängande, ja alltid något...


Den här madamen har det gott där inne i växthuset nu.
Hon tillbringar mer tid där inne än vad jag gör och hinner! 
Hon gillar att ha fullt span över sina ägor & sina revir...


Än har inte grönskan kommit igång MEN den där eländiga
kirskålen växer och frodas och lyser verkligen vårgrönt!!
Jag har totalt kapitulerat med att få bort den...


Fredag igen vänner! Så himla skönt! Nu hoppas vi på sol
och jag önskar er alla en riktigt glad och skön helg...

KRAM

18 kommentarer:

  1. The cat looks pretty luxurious like a queen. Beautiful photos!!

    SvaraRadera
  2. Oh no your pelargoniums. I lost yellow pelargonium First Yellow 'and I am so sad because of it. You have cute cat and funny lemon tree. Have nice weekend!

    SvaraRadera
  3. Rätt skönt att slippa kirskål;). Trist med dina pelargoner, men det är sådant som lätt händer. Jag har slutat att övervintra, har ingen plats nu. Din madame är så himla söt:).
    Ha en fin helg
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. For me your blog is a kingdom of piece and harmony!
    Love, Ira

    SvaraRadera
  5. Gokväll Titti!
    Ja den där influensan tar verkligen mycket av kraften och envis är den, men det är bara till att gilla läget.....vi kan inte göra så mycket mer.
    Vila ut och ha det skönt i helgen, precis som katten.
    Kram från Ingela

    SvaraRadera
  6. Men hallå, varför slita ut sig när man kan njuta. Det gäller att passa på att njuta så länge man kan, snart slår vädret om, då kan vi städa och dona ;-)
    Ät upp kirskålen vet ja, det gör vi. Precis som vi gör med nässlor och annat ogräs. Nyttigt som tusan är det också ;-)
    Ha de gott och njut av helgen. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  7. Katten ved, hvad det drejer sig om: Afslapning, en plads i solen, smukke omgivelser og en dejlig stol med et blødt tæppe. Den må vi tage ved lære af!
    God weekend!

    Hilsen Elna

    SvaraRadera
  8. I år overlevede 5 af mine pelargonier. Godt nok er de ret ranglet :)
    Din har en super smuk facon. Lige det jeg kan lide.
    Du sender så smukke billeder. Nu skal dagene nydes i væksthuset og her er blevet sol og varmere.

    Klem
    Charlotte

    SvaraRadera
  9. Kirskålen hade jag glömt. Ha Ha! Nej jag skojar den frodas här med trots att jag försökte rota ut den runt rabarberna förra våren. Går inte. Trist med pelargonerna men det finns ju nya att köpa som tur är. För utan pelargoner kan man ju inte vara. Jag satte skott tidigt i februari och dom ser riktigt fina ut. Vi hörs. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  10. Kære Titti
    Både du og den skønne kat forstår hvad det handler om... nemlig at nyde det.
    Dine billeder er så skønne og fredfyldte
    Elsker når der kommer indlæg fra dig.
    Ønsker dig en smuk og solrig weekend

    Klem
    Lobe

    SvaraRadera
  11. Hoppas du fick sol och värme igår och att du får en bra lördag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  12. Dina önskningar om att vi alla skulle få en härlig dag,det slog in hos migh i alla fall. Solen lyser underbart, men inte lika varmt som i går. Lagom för lite arbete ute på Kuvösen. ag skalläta ute där har jag tänkt mig.
    Önskar Dig en trevligt dag med.

    SvaraRadera
  13. Synd på pelargonerna, då får det bli några nya. Man orkar inte allt hela tiden. För mig går det mesta långsamt men till slut är jag färdig.
    Kram

    SvaraRadera
  14. QUE AMOR DE GATA!!!
    MIS GERANIOS QUEDAN DOS Y NO ME PARECEQUE RESUCITEN.
    MAL INVIERNO DE HELADAS LOS TENGO GUARDADOS PERO NO ES SUFICIENTE.
    SALUDITOS

    SvaraRadera
  15. Bättre att njuta dessa vackra försommardagar... städa växthus kan man göra i sämre väder.

    Glad söndag!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  16. Influensan kan ta kol på den lilla energi man har kvar efter den besvärliga vintern och nu hoppas vi på bättre tider men det är väldigt skönt att göra som din lilla livsnjutare till katt gör. Att ligga där och spana in reviret och njuta av solen. Jag tror jag blir katt i mitt nästa liv :-)
    Ha det gott ! KRAM !

    SvaraRadera
  17. Kapitulera och acceptera, det är mina ledord när det gäller trädgården. Några STORA pelargoner klarade inte vintern. Jag var ledsen i två minuter, men insåg sedan att ju mindre jag har av stora, tunga krukor desto mer sparar jag rygg och nacke, som börjar känna av årens gång. Och mitt i det stora förfallet finns det mängder av små glädjeämnen, som överlever utan att jag har något med saken att göra. Så jag sitter gärna i min korgstol i växthuset och beundrar omvärlden.
    Kram /Kerstin

    SvaraRadera
  18. Hoppas du fick sol och värme igår och att du får en bra lördag.
    ผ่านเว็บ B2BET

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...