Bloggintresserade

lördag 1 september 2018

Tunga moln & så denna märkliga tysthet...


Molnen hänger mäktigt tunga och grå över Boråkra denna lördag.
Det ligger regn i luften och det är sååå tyst ute. 
Ni vet lite som det där lugnet-före-stormen-märkliga-tystheten.
Att det kan vara så tyst - ja inte ett endaste fågelpip hörs!
Nåja, jag förgyller min dag i det tysta med en ny tidning och lite gott. 
Bläddrar och tänker OJ vilka vackra hem det finns, ja jag behöver verkligen
lite skön inspiration nu bland alla våra flyttlådor och stora dammtussar.


I juni petade jag ner några dahliaknölar jag hittade på rea för 
1:-/st, ja de tog lite tid på sig men nu blommar de i alla dess
former och färger. Ack vilken tacksam och vacker blomma...


Mårbackorna har efter veckans skyfall fått flytta in under tak.
Jag brukar aldrig övervintra mina pelargoner eller rättare sagt jag
LYCKAS aldrig att övervintra dom men jag ska nog testa i år igen.


3 st luktärter blev det denna sommar också! Jag lyckas aldrig
med denna blomma, jag måste göra alla fel som bara går...
Men skam den som ger sig och doften av bara EN 
endaste blomma är ju helt gudomlig :) 
Jag tar tacksamt emot tips hur man lyckas med luktärter!


Årets pelargon! Ja vad den nu hette...
Inte så imponerad av den faktiskt, ganska så enkel.


Men detta är jag imponerad av!
Ja jag som är totalt ointresserad av smink och cremer var efter denna
torra, varma, soliga sommar tvungen att hitta något att badda in
hela ansiktet i. Jag trodde att min tunna hud helt skulle krackelera!!
Kan bara varmt rekommendera denna creme från Clinique, 
moisture surge med någon slags 72-timmars återfuktning.
Slurp sa det i huden! Guld värt är att den är allergitestad, 
doftfri och till ett mycket hyfsat pris också, bara det!
Gillas skarpt :)

Och näe detta är inte ett sponsrat reklaminlägg utan bara mina
egna rekommendationer till alla er "torrisar" där ute!
(Serumet är helt outstanding också...)

Märkligt att jag känner att jag måste skriva att detta
inte är sponsrat ha ha. Så dumt men viktigt för mig!

KRAM

Ha nu den bästa av sköna, lata, loja lördagar...

7 kommentarer:

  1. Här är det tyst och lugnt där vi bor med men inga regntunga moln som hänger över en.
    Ha en fortsatt fin lördag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Här ljuder luften av höstflyttande fåglar. Tranor och gäss och svanar hörs över långa avstånd. Och är det inte flyttfåglarna så svirrar det av talgoxar och starar som börjat leta mogna frön i buskarna i trädgården. Jag älskar den här tiden. Frisk och fräscht med lagom fukt att andas. ;)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Tack för tips från en annan torris ;)
    Köpte precis den tidningen också, har bara gluttat i den (när jag stod i affären) och den såg väldigt inspirerande ut, hua bara jag inte får fler idéer för omgörning nu för det orkar jag inte med...*hahah*
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  4. Jag också har tyst,skojade med mina flickor, man kan tro man bor på Mars eller Månen.Det var en trevlig kväll i går tillsammans med Klassfesten, Ewa Fröling är ju för roligt. Ett lättsamt program, man behöver det ibland.Bland alla Valprognoser, Vi får se, jag har röstat i alla fall. Men det måste ju skrivas på av Hemtjänsten, Ha, ha de måste intyga att Jag är Jag. det är mycket med det elektriska. Skitval i år tycker jag.

    SvaraRadera
  5. Hej Titti!
    Härliga Mandelmann foton också! Vill bara tipsa om suveräna luktsärtsfröer från https://ceciliawingard.se. Kom i vackra påsar med beskrivning om hur man bäst går till väga. Har haft de ljuvligaste luktärtorna i år!
    Önskar dig en fin vecka!
    Stor kram Anna

    SvaraRadera
  6. Ja men du visst är det skönt att det kom regn men det blev lite för mycket på en gång. Det mesta ser höstigt ut nu. Lite tidigt tycker jag.Det är så skönt och fint än så jag har inte hjärta att klippa ner och ställa undan.
    Ha det gott och njut av hösten
    Kram Meta

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...