Bloggintresserade

söndag 23 februari 2020

Ljus & vårkackel!


Ljuset är tillbaka. Och ljusare blir det. Hönsen vill inte gå in på kvällen. 
Ett gott tecken på att våren är på g men ack så tröttsamt att försöka
valla in 14 våryriga och glada höns! Det tar en stund kan jag säga.
Dom kacklar före och jag kacklar efter...



Jag förgyller hela min veranda med penséer. En billig lyx!


Februari är snart över. Det blev ju ingen snö denna vinter.
Kanske kommer den i mars, vem vet...hoppas inte.
Men ljuset är tillbaka och det tackar jag allra ödmjukast för.
Som jag längtat!

KRAM

14 kommentarer:

  1. Så söta penseer! Jag stod och höll i en kruka i går, men ställde tillbaka och nu undrar jag hur jag tänkte ;). Men en kruka narcisser fick följa med hem i alla fall:). Älskar att ljuset är påväg tillbaka, och kanske kommer snön i mars. det ser ut så på min väderapp, men jag hoppas det ändrar sig.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Hei!
    Man blir yr og glad over lyset som kommer tilbake, akkurat som hønene dine. Ja, takk til mange stemorsblomster. Ha det godt! Klem Anne

    SvaraRadera
  3. Det er skønt, at lyset langsomt vender tilbage. Jeg forstår godt, at hønsene nyder det, jeg kan heller ikke tage mig sammen til at gå ind fra haven om eftermiddagen.
    Smukt billede af fyrtårnet!

    Hilsen Elna

    SvaraRadera
  4. Härligt med penséer som verkligen är vår.
    Förstår att det är ett jagande att få in hönsen när ljuset är tillbaka.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  5. Så fin hon är madame Kackel. Riktigt tjusig fjäderdräkt.
    Jag ser fram mot att ljuset ska återvända hit också, för gott och inte bara enstaka dagar som nu. Enligt väderrapporten ska vi tyvärr få snö här redan till helgen. Bara lite hoppas jag.
    Njut av de första vårtecknen nu. Och tack för alla fina bilder du delar med dig av.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  6. Good morning Titti,
    Wonderful photo's! It's great to see that the day's are getting longer. Let's hope the new month of March brings some days with sunshine and the wind will be gone.
    Have a wonderful day

    SvaraRadera
  7. Hej Titti!
    Härliga bilder, ja vi får hoppas att det inte blir snö och rusk. Nu får det bli vår på riktigt. Några krokus och penséer fick följa med hem, så fina.
    Ha det gott /Kram Marika

    SvaraRadera
  8. Again a wonderful post. I really love your pictures - and your little feathered friends.
    Happy days and all my best
    Elisabeth

    SvaraRadera
  9. Ja, jisses..... Här snackar vi om kackel i hönsgården!! Jaaa, nu går vi mot ljuset, och sååå efterlängtat 🌷🌷🌷
    Kraaam Kate

    SvaraRadera
  10. Så vackert!
    Hörde att Västkusten hade fått snö, men det har kanske inte nått dig.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  11. Ohh så härligt =D, vårtecken

    SvaraRadera
  12. Pansies are such sweet flowers to brighten up any space.

    SvaraRadera
  13. Härligt! Här får det nog vänta lite med penséer. Men blir härligt när det är dags!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  14. Längtar också efter våren, trodde att den var på gång men så började det att snöa - inte roligt. Men det håller redan på att smälta bort. Lökväxterna ser ut att ha klarat det bra.

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...