Bloggintresserade

fredag 1 maj 2020

Grusig gång & en sorglig VAH...


Det blev en massa grus över sen vi gjorde golvet i växthuset
så jag håller på att göra en grusgång. Tror det blir snyggt!


Men ett grusigt slit & släp! Min rygg! Aj! Jag tar en skottkärra
då och då så grusgången är väl klar till sisådär julafton :)


VAH...
Ja "vård av sjuk höna" En av hovdamerna är riktigt dålig och kan
nu inte gå längre. De får sina sjukdomar tyvärr, värphönsen...
Hon ska till hönshimlen på söndag. Jag är inte människa till
att nacka henne. En vän kommer och gör det tack o lov.
Nu kan jag bara ge henne en skön halmplats och jag matar
henne ofta. Ger henne vatten. Lugn och ro. Vila.
Jag klappar henne och tackar för alla ägg.
Jag tror hon har haft ett bra liv här.

Klart hon ska ha det bra de sista dagarna...
Usch, jag är så himla blödig med djur.


Päronträden står i full blom, ack så himla vackert det är.
Njut av sköna maj nu vänner!
Kanske årets allra vackraste månad?

VÅRKRAM

17 kommentarer:

  1. Jeg hadde heller ikke klart å kappe hodet av en høne!
    Grus er tungt for ryggen, ja. Ta det rolig :)
    Klem fra Marit

    SvaraRadera
  2. Grusgångar är vackert, men vilket jobb att få ut det.
    Tur du har en vän som kan hjälpa din höna till hönhimmeln.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Att vandra lite på en grusgång när det knastrar under fötterna är underbart. Fast ett himla slit innan det är klart. Bra vardagsmotion i alla fall. Jag hade inte heller klarat av att nacka en höna. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  4. Jag är också "blödig" när det gäller alla djur. Önskar att alla var det. Det skulle vara en bra värld. Lilla Hönan har ju haft ett bra liv hos dig. Så nu kan hon få avsluta det på ett bra sätt också. Tur du har någon som kan hjälpa dig med det.
    Grusgången blir klar så småningom. Den har inte bråttom. Ingen ser hur lång tid något tagit, bara resultatet syns. Det blir säkert toppen fint.
    Ha det bra nu.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  5. Hej Titti!
    Det blir fint med grus men var rädd om ryggen. Tråkigt med hönan, men om hon inte mår bra, så är det bäst.
    Kram Marika

    SvaraRadera
  6. Fin grusgång!
    Jag har försökt en gånga att nacka en höna, men det gick inte så bra, så jag fick också lämna över det till en annan som hade den rätt knycken.
    Viktigt att djuren har det bra så länge de lever och sedan kan man äta dem, så sa en grupp lantbrukare som jag jobbade med för längesedan. Jag lärde mig mycket av dem och deras livsfilosofi, så jordnära.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Men så sorgligt, men hon har haft det så bra hos dig, det är jag övertygad om! Varm kram till dig! ♥

    SvaraRadera
  8. Så fint med din grusplan, men ack så jobbigt för ryggen. Det gäller att passa sej.
    Så illa med din sjuka höna och så rart av dej att underlätta för henne som du gör.
    Hoppas att de andra håller sej friska.
    Önskar dej en skön majlördag!
    kram
    Lisa

    SvaraRadera
  9. Förstår att det är tråkigt när någon av madamerna ska vidare till hönshimmelen. Hade katt i 19 år som nu ligger på sin favoritplats - under syrenen nos mot nos med ett av barnbarnets hamstrar. När vi då för 19 år sedan blev med en vit söt kattunge inte hade vi någon tanke på att han skulle bli såååå gammal.

    SvaraRadera
  10. Der er vi lik gitt! Hadde heller aldri klart å tatt livet selv av noen dyr. Godt du har noen som kan hjelpe deg med det.
    Nydelige bilder.
    Ha en fin lørdag.
    Klem Christina

    SvaraRadera
  11. Ich finde es sehr berührend wie lieb du mit deinem Huhn umgehst.So gut haben es nicht viele Hühnerhofbewohner.
    Viele Grüße
    Anette

    SvaraRadera
  12. Hei! Det verste med å ha dyr, er å ta sånne avgjørelser. Men det må ikke bli dyremishandling.Grusganger er kjempefint, men hardt arbeid. Vi har fått flere og flere. Det var en ting jeg ikke tenkte på, at nå hører jeg alle som går på gangen. man er ikke lenger lydløs. Klem Anne

    SvaraRadera
  13. Åh, jag förstår dig. Jag är också superblödig. Älskar ju de små liven. Innerligt. Så skönt att du slipper göra det själv. Massor av styrkekramar!!!

    Kram
    Linda

    SvaraRadera
  14. Jeg er helt sikker på, hun har haft et godt liv hos dig.
    Det bliver en flot havegang, men grus er et tungt materiale at arbejde i, så du må huske at passe på din ryg.
    Hav en god søndag!

    Hilsen Elna

    SvaraRadera
  15. Men lilla hönan då..💗🐓... Men bättre slut på sitt liv har hon knappast kunnat få. Ja, dessa djur kan verkligen få ens hjärta att brista. Jag har inte sagt det till så många.... men jag brukar rädda maskar & sniglar från undergång på mina promenader..🙈
    Fin söndag till Dig, kraaam Kate 🌷🌿

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...