Bloggintresserade

lördag 19 september 2020

Att damma av tillvaron lite...


Eftersom nya blogger verkar funka bra och enkelt för er andra så kan
jag inte skylla på tekniken då! Äsch! Men ibland vill jag inte ha en
massa uppdateringar och nyheter att lära mig, jag vill bara att
allt ska vara enkelt och lätt där vid datorn. Flyta på.
Inga strul, krångel eller nya konstigheter...

Nåja skam den som ger sig och jag får väl klura lite på nya blogger.
Och när jag väl lär mig så kommer det väl en ny uppdatering :)
Jag lyckades med det här inlägget fast det tog tid!
Dagen till ära har jag gjort fikonmarmelad! Attans gott till ost!
Och goda ostar äts det verkligen i mängder här hemma...

Dessutom behöver jag städa. Damma av tillvaron lite...


Den sköna sommartiden är över och jag har inte lagt många 
sekunder inne denna sommar. Ja det märks då verkligen...
Kanske är det dags att ta tag i livet inomhus nu igen :)
Det finns en hel del att göra där, puh...


 
KRAM

9 kommentarer:

  1. Ja, jeg liker heller ikke så godt denne nye oppdateringen, men vi må nok bare gjøre så godt vi kan.
    Så vakker din lilla rose er! Har du noe navn på den?
    Klem fra Marit

    SvaraRadera
  2. Nå Bloggen din ble riktig fin!

    SvaraRadera
  3. Håller med dej när det gäller dessa evinnerliga uppdateringar! Stup i kvarten är det så att saker ska uppdateras och inte alltid till det bästa.
    Vi får finna oss, helt enkelt, för vad är alternativet?!
    Härligt med egna fikon! Heeeelt ljuvligt! Mitt fikonträd ger ingen som helst frukt. Förra året bara några små fikon som ramlade av innan de mognade. Hm...vet inte om det är ett riktigt fikonträd, men jag får väl hålla ut.
    Jättegott ändå till goda ostar, kombinationen är ju oslagbar!
    Otroligt vacker ros du har!
    Njut av septemberdagarna och skippa städningen!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  4. Dear Titi,
    I really love fig jam. So delicious.
    Happy days and all my best
    Elisabeth

    SvaraRadera
  5. Uppdateringarna är oftast för att stänga buggar och skydda mot intrång och liknande. Men jag gissar att blogger följt wordpress.org och skapat en annan miljö för att skapa inlägg. Jag har noterat ett renare, snyggare gränssnitt på några bloggar sen ändringen :)

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  6. Du ser, ett nytt inlägg fast det tog sin lilla tid som du skrev. Sakta men säkert lär man sig. Tänker på min mamma om hon hade levt nu. Då hade det varit många hjälpande samtal för att få in något på hennes blogg.
    Här ska vi göra kaktusfikonsirap idag av de sista fikonen på kaktusen. Gubben plockade av alla igår.
    Ha en bra söndag nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  7. Nej, nya uppdateringar o tekniska förändringar är inget för mig heller... Gillar inte nya Blogger, vill bara att allt skall vara som förut... sån är jag 🙈 Men det är väl bara att bita ihop o så småningom så kan man väl det hoppas jag!
    Kram o ha en skön söndag!!
    Gunilla

    SvaraRadera
  8. Hej Titti
    Nya Blogger, ja både och, kan fortfarande inte skriva i kommentarsfältet från mobilen eller ipadden. Har gått och blivit små lat, sällan som jag sätter mig numera vid datan...varför ska det inte kunna kommenteras smidigt ifrån mobilen??
    Jag besöker din blogg och njuter av alla fina bilder och din text, som inte går av för hacker, trots frånvaron i kommentarerna.
    Höst kram från Ingela

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...