Bloggintresserade

lördag 14 november 2020

Ja vad gör man nu då?

Nya restriktioner och nya vägskäl kom denna vecka. Även här på vår lilla ö. Detta jäkla, eländiga skitvirus som ställer till det så. I slott och koja, högt som lågt. Som skapar så mycket sorg, oro och en massa eländes elände hela världen över. Som sprider sig över vårt hela runda jordklot. I varje land och lämnar nog ingen oberörd. Otäckt!

Ja jag undrar hur detta ska sluta...

Många kan ju jobba hemifrån, fullt betalt. Men det gäller ju långt ifrån alla.


Livet stannar upp igen. Jag håller mig hemma. En andra våg rullar in nu igen.

Ja det är mitten av november och det hade ju kunnat vara lite roligare om man säger så. Jag hoppas att allt blir som vanligt snart igen, även om det kanske blir på ett lite annorlunda annat sätt, men inte såhär.

Ta nu VÄL hand om er!

KRAM

25 kommentarer:

  1. Kan bara hålla med dig. SKITVIRUS! Men det hindrar oss inte från att ta fina bilder, skriva eller måla. Vi delar med oss via etern. Det är fantastiskt i alla fall. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi får se det positiva...alltid!
      Kram Titti

      Radera
  2. En annorlunda juletid nalkas. Om vi bara visste hur nästa år blir. Eller kanske tur att inte veta?

    Ta hand om dig.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vem vet...konstiga tider just nu!
      Kram Titti

      Radera
  3. Hej Titti!
    Har väntat på fler restriktioner, då antalet smittade bara ökar. Ibland känns det som att man är sent ute, men tur att man kan tänka och agera själv. Visst är det tråkigt att det mesta inte blir av, men vi får hoppas att det ser annorlunda ut i vår. Då har vi i alla fall fullt upp med trädgården igen.
    Ha det gott /Kram Marika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hoppas vi på! En skön och smittfri vår :)
      Kram!

      Radera
  4. Hmm... fortsätter därute i trädgården och naturen - några timmar varje dag. Ritar broderi och redigerar bilder, uppdaterar en hemsida med bilder och annat.... Jobbar, som vanligt, hemma för varför vara på ett kontor när nästan alla kollegor finns i andra länder.

    Det är trist ibland att jag inte kan göra de där spontan utflykterna men fokuserar på fördelarna annars blir det outhärdligt. Och idag skiner solen vilket är mer än jag räknat med :)

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  5. Ja, man undrar när den dagen kommer när allt känns okej igen.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  6. Jag gläds alltid så över dina fina bilder.
    Inte lätt tid vi lever i. Jag håller mig också hemma, så mycket jag kan.
    Skön helg!

    SvaraRadera
  7. Hej tack för påminnelsen om 46 dagar till julafton. Jag har redan satt upp belysning i trädgården - det är ju så mörkt. Ja, det är ett elände med Corona. Nu har jag vänner som haft det, tidigare kändes det ändå lite mer avlägset. Bara att leva efter det som sägs.

    SvaraRadera
  8. Ja man kan inte undvika att känna sig lite mer isolerad och ensam än vanligt.
    Och så fort någon hostar blir man rädd att det är Corona.
    Jag är så trött på det här. Och nedslående att vi inte får vaccin till alla förrän nästa höst. Man får lust att skrika rakt ut av frustration. Men det hjälper förståss inte ett dugg.
    Hoppas du härdar ut på ön. En dag är det här bara ett minne också.
    Kramar Carina

    SvaraRadera
  9. Inte nog med att de är november, utan vi har en elak pandemi också! Ja, usch så eländigt det är och så många som lider av detta! Isolering och stanna hemma är det som gäller ....igen! Jättetrist!
    Underbara bilder du visar ändå!
    Kramar och sköt om dej!
    Lisa

    SvaraRadera
  10. Åh, alle disse restriktioner, man bliver så trist. Hvor bliver det dejligt den dag, vi får vores frihed igen. Selv fårene på dit billede ser så tænksomme og lidt triste ud.
    Fine og meget spændende billeder!

    Hilsen Elna

    SvaraRadera
  11. Wonderful photos. Parts of Canada are struggling with the second wave too. We are all tired of this virus. The vaccine can’t come soon enough. Take care.

    SvaraRadera
  12. Jeg hader Corona...... Titti. Hader den.
    Vi er helt afskåren for familien. Det er frygteligt.
    Den ældste i Stockholm, den mellemste på Fyn og så os nordjyder her hjemme.
    Vores familie bor i de 7 kommuner der er lukket helt ned.
    Underlig fornemmelse.
    Så forstår dig godt.

    Klem og en dejlig dag på trods
    Charlotte

    SvaraRadera
  13. Visst är man trött på skiten! Jag tillhör visserligen de lyckligt lottade som jobbar hemifrån, även min man, men vi vill ju se lite folk. Lappsjukan börjar smyga sig på.
    Ha det gott
    /Anette
    Ätliga trädgården

    SvaraRadera
  14. Tänker på dig och hoppas att allt förbättras i ditt vackra land mycket snart. B x

    SvaraRadera
  15. Roligt är det inte, november är ju trist även utan en pandemi.
    Jag gör vad jag kan för att kunna lysa upp tillvaron här i min lilla koja, vi sätter upp ljusslingor, lampor, tänder ljus och brasa. Mys är bra för själen.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  16. Nu börjar man känna på riktigt att man fått nog av denna så otäcka bakterie. Någon sa att vi måste gå omkring och vara rädda för människor och det är precis det vi gör just nu.Tur att man kan tända ljus gå ut i vår natur som är en lisa för kropp och själ och mysa så gott man kan för tids nog så blir det bättre.Ha det gott/Margareta

    SvaraRadera
  17. Så enig med deg at dette er veldig leit. Men vi får komme oss gjennom det så godt det går. Fint å lese bloggen din i disse dager, for det er koselig. Ønsker deg bedre dager i den gryende vinter :)

    SvaraRadera
  18. Hei!
    Ja, jeg synes det er dystre tider. Vi får være forsiktig og tenne lys. Stemningsfulle bilder. Ha det godt! Klem Anne

    SvaraRadera
  19. We can only hope for a vaccine now, or a miracle....lovely photos to lift the spirits! x

    SvaraRadera
  20. great post!Like your blog, thank you for sharing.
    (づ ̄3 ̄)づ╭❤~
    front lace black Friday luxhairshop
    These contents have greatly helped me.

    SvaraRadera
  21. Det er ikke lette tider nå.
    Her hvor vi bor er det mye smitte, tenker på dere i Sverige.
    Er like glad i landet deres som i vårt, har så veldig mange gode minner fra Sverige.
    Take care!

    Klem, Ida

    SvaraRadera
  22. Hej bästa Titti! Jobbig tid vi lever i just nu. Håll i och håll ut.... då plötsligt kom det ett brev med den gudomliga handstilen. Ett konstnärligt underbart kort med en hälsning från Öland. Fina ord och .... åter igen handstilen ❤️. Ett litet frö kuvert med mörkas stockrosor. Du gör min dag Titti. Tusen tack - jag är så otroligt glad.

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...