Bloggintresserade

lördag 19 december 2020

Pistolskott & luddiga tofflor...

Mitt hår är nu rakare än någonsin. Nerverna har helt krullat ihop sig! Vaknade en natt nu i veckan av ett pistolskott i köket! 01.38. Exakt.

Yrvaken och med håret totalt på ända var jag ju tvungen att ta mig ner och kolla vad i jösse namn det var som small av! Pågick det ett inbrott? Gick min Soda Streamer i luften? Spökar det? Jag hade tusen tankar i huvudet när jag med tysta steg tassade ner i mörkret med luddiga tofflor och skamfilad morgonrock. Helt ensam hemma var jag också! Vad skulle jag möta??? Huuu!!! 

Efter en rejält knarrande trappa ner höll jag andan i mörkret. Inga mer pistolskott. Det var tyst. Det får bära eller brista tänkte jag och skuttade snabbt in i köket o tände lampan  och möttes av en angenäm och attans god och julig glöggdoft!!! Ja det var liksom glögg överallt! På golv och väggar! Överallt! 

Hade jultomten haft fest här i smyg och sen skjutit salut mitt i natten? Eller??? 

Men sen kom jag på!

Jag fick ju för ett tag sen en flaska hemmagjord god glögg av en granne. Den hade nu tydligen jäst och small sen av som ett pistolskott mitt i natten! Kork, flaska, allt! Glögg i hela köket! Ja det där med julstädning har fått en ny dimension om man säger så...

Jamen nu är min jul kryddad. Köket också! Mitt blodtryck också!!!!! 


KRAM

19 kommentarer:

  1. Å! Så skremmende opplevelse, og så midt på natten!
    Men altså, hele kjøkkenet med gløgg....stakkars deg -en klissen jobb fikk du.
    Ønsker deg en god jul med ekstra gløgg-duft:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja sicken natt! Och all glögg! Puh...men det doftade gott i alla fall :)
      Kram från Titti

      Radera
  2. Vilket spännande liv du lever! Och extra julstädat blev det för jag kan tänka mig hur mycket sprutt det finns i en jäsande glögg, hihi!

    Lev och må gott!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Nämen oj !! Så skrämmande att vakna till - så modig du var som tog dig ner i köket trots allt. Vet inte om jag vågat det - är livrädd för ljud om natten och tror alltid det värsta. Så tråkigt med glögg överallt!
    Ha det så gott Titti och hoppas du får sova gott i natt.
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  4. Men asså jag dööör. Vilken action! Jorå det där känner man igen, när det händer saker. Ha Ha skrattar så jag kiknar igen.. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  5. Omg !!....poor you.....love from me ....🍀🎄🍀Ria 💕

    SvaraRadera
  6. Att du vågade Dig ner i köket... Jag skulle stannat kvar under täcket!! Ha ha ha...
    Men kladdig glögg överallt... Fy tusan vilket jobb att ta rätt på!!
    Kram på Dig // Kate

    SvaraRadera
  7. Oj!!! Ofrivillig julstädning :-). Hoppas ditt blodtryck återgått till det normala!
    Adventskram
    Birgitta

    SvaraRadera
  8. Julstädningen kan du inte komma undan nu i alla fall 😂.
    HA en fin 4:de advent.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  9. Oj... ..så trött jag hade blivit redan av tanken på städningen. Undrar om det smällt hos grannen också och om antalet skott var större där.. Egen glögg är ju bra men den får vara klar när den hälls på flaskan...

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  10. Haj Titti!
    Vilken skrämmande upplevelse. Tur i oturen att det inte var en inbrottstjuv.
    Ha det gott /Kram Marika

    SvaraRadera
  11. Oj, oj, ja jag förstår att du blev rädd!! Men puh, SKönt att det ändå bara var glögg, det kunde ju varit värre... Och nu är det julstädat förstår jag ;)
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  12. You were brave to go down stairs - but oh what a mess it must have been to clean up - so sorry. Did you tell your neighbor what occurred?

    I'm sad as my last next door neighbor - American, but her mother was Swedish - always brought over a bottle of mulled wine for Christmas. Sadly she died this year and I really miss her. I brought a lovely Dala horse back to her from Stockholm a few years ago - she had quite a collection.

    Glad you are safe though, and things can always be cleaned - your kitchen must be sparkling now!

    Happy Christmas to you and your family dear Titti. Stay safe and healthy - hoping 2021 will be a better year - it may take a while though!
    Mary x

    SvaraRadera
  13. Merry Christmas!Joy,love and peace to you!

    SvaraRadera
  14. Ja det måste varit skrämmande att vakna ensam i huset av ett skott.
    Tur att det bara var glögg och inget värre.
    Men inte så kul att få torka glögg i hela köket förståss. Även om det luktar gott. =)
    Ha en bra julvecka nu.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  15. Kära nån vilken rafflande historia och glögg i hela köket! Ja, jisses, då blev det julstädning på riktigt! Tur ändå att det inte var något värre!
    Ha en fin fortsättning på julveckan!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  16. Hei!
    Å våkne til lyder som ligner på skudd, må være forferdelig. I hvert fall viser du harmoniske bilder. Ha det godt! Klem Anne

    SvaraRadera
  17. Det är ett kladdigt göra, du har all min sympati!
    God jul!

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...