Bloggintresserade

lördag 16 januari 2021

Det finns hopp & jag är en riktig torris!


Från blask och slask till nordliga vindar, bitande kallt och ett tunt lager snö...
Sol också som grädde på moset! Efterlängtad efter så många mörka veckor.

Foppatofflorna står startklara i snön inför en kommande vår så småningom :)

Hjälp! Var är mina fötter?? Klor??

Näe hovdamerna gillar inte snö och kyla! Kanske finns det foppatofflor till höns : )

Och inte ett endaste grässtrå eller mask i sikte! Kyligt om både näbb och fjäder!


Vintertid är jag en riktigt hopplös torris! Ja min hud mår inte alls bra denna tid.
Den är torr, kliar och det kan nästan bli eksem om jag inte passar mig...
Jag vill verkligen tipsa om denna shower Oil och lotion - WOW så bra!
(Nix INGEN betald reklam alls här utan bara ett varmt rekommenderande från mig!!!)
Riktigt, riktigt bra! Som att duscha i mjuk bomull. 
Tips från en riktig vintertorris!


Samma sak med handkrämen här! Efter all handsprit i dessa coronatider och på det allt 
tvättande gjorde att mina händer nästan gjorde ONT (känslig/tunn hud har jag också) 
Det här är en kalasbra och vårdande handcreme för känslig och supertorr hud! 
Bra produkter som faktiskt funkar måste man ju bara dela med sig av...

Julen har jag sen länge städat ut. Skönt. Förutom ett och annat kvarglömt stickigt granbarr då. Kvar återstår nu endast 2 st julkulor i en icke julig färg och så en ljusslinga, men det tar jag tag i sen...

Skönt att få återgå till en helt vanlig grå/brun/beige vardag nu...



 I veckan klippte jag av några körsbärskvistar i trädgården och tog in...
Och det knoppas minsann! Jamen det finns ju hopp för allt :)

Ha nu en fin lördag!

KRAM

25 kommentarer:

  1. Dear Titti - I think that you are longing for the Springtime as much as I am. At least the days are now getting lighter, and brighter, we just need some warmer sunshine, but I know that soon it will be on the horizon. Take care, stay safeX

    SvaraRadera
  2. Ikke det bedste fodtøj til at gå i sne med.
    Kram Lisbeth

    SvaraRadera
  3. All looks lovely both in the house and outside with the hens.

    Titti, is that view in first photo the Baltic Sea with the mainland in the distance? Looking at the map I realize now that when I was in Kristianstad I really wasn't too far from Oland!
    I too am back enjoying the neutrals - with a touch of blue - again.
    The cherry buds really are a signal of Spring. We've had a mild winter so far but Feb. is usually a bad month here.

    Stay warm and be well dear.
    Mary -

    SvaraRadera
  4. Good morning dear Titti,
    The photo of your chickens looking for theire feet in the snow brought a big smile on my face. A couple of weeks to go and spring will be there.
    Have a wonderful sunday
    Marijke

    SvaraRadera
  5. Tack för tipsen ska prova eucirin. Kul att få kika in hos dig också. Skön söndag till dig. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  6. Bra tips där! Och jag kan se hönorna ryckigt plocka upp och skaka sina 'tassar' :) Grenen med ljus och kulor håller ända till kvällarna blir ljusa igen - tänker jag. I förrgår tittade jag på ett frösått körsbärsträd som kommit upp i blombar storlek. Tror jag ska ta sekatören och klippa en liten gren... ..är så nyfiken på vad blomningen ska bli.

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  7. Här smörjer jag mig med kokosolja eller mandelolja året runt.
    Klart vi går mot ljusare tider (säger en som har ljuset dagligen 🙄)
    Ha en fin söndag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  8. Hej Titti!
    Skrattar gott åt Foppatofflorna som står redo. Mina är ute på altanen startklara. Men måste skaka bort all snön först. Förstår att hönsen har det kallt om fötterna.
    Ha det gott /Kram, Marika

    SvaraRadera
  9. Yeah...it are hard time for everyone....thanks for share your bathoil...echerin is verry good....be good for yourself that is the spirit to come out of this.....I am verry alone right now...I am so glad I have Leaf arround me...and doing walks every day .....stay safe darling....I hope it will be soon after us ....love Ria 🍀🙏🍀💕

    SvaraRadera
  10. I forget...I have the same blossom right now in my home.....so beautiful...🍀🍀🍀

    SvaraRadera
  11. Jag tycker också att det är ganska skönt att alla storhelger är över nu.
    Så man kan återgå till det vanliga vardagliga.
    Njuter fortfarande av det vintriga landskapet här. Men i slutet av februari brukar jag ha tröttnat på snö och kyla. Då börjar jag längta efter våren.
    Vilka vackra körsbärskvistar du plockat in. Våren i en kvist.
    Ha det bra.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  12. Förstår att "madammerna" undrar över det vita. Såg en hund som hade små skor på alla fyra tassarna - undrar varför? Härligt att kunna ta in några kvistar av våren som kommer. Tycker det ska bli skönt att kunna sticka fötterna i tofflor och bara gå ut.

    SvaraRadera
  13. Perfekt att ha foppatofflorna redo, våren eööer i alla fall töandet kan ju komma vilken dag som. Jag förstår höna-pöna, fy tusan för att gå barfota i snön ;-)
    Ha en fin vecka. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  14. Dear Titti,
    oh finally you've got snow! Just a little but a tinge of winter! Yes, Christmas is in the boxes again here too. Love your pure look!
    Happy days and all my best
    Elisabeth

    SvaraRadera
  15. Hei!
    Jeg liker best hverdager. Særlig i disse tider. Du tar alltid så stemningsfulle bilder. I morgen skal jeg ta inn kvister fra kirsebærtreet. Ha det godt! Klem Anne

    SvaraRadera
  16. Sne og solskin - det lyder som rigtig skønt vintervejr. Her er det bare gråt ☹️.
    Jeg nyder også at tage grene ind og drive dem frem. De mindste grønne spirer er kærkomne på denne årstid.
    Hav en dejlig uge!

    Hilsen Elna

    SvaraRadera
  17. Jag är också en torris, tack för tips!
    Vad roligt o få se lite bilder från ditt hem, det ser så mysigt o hemtrevligt ut!
    Kram
    Gunilla

    SvaraRadera
  18. Har försökt att kommentera på mobilen några ggr nu, för det är oftast där jag läser inläggen, men nehej, det funkar inte!

    Jag är också en torris, så tack för tipsen! Och så kul att få se några interiörbilder från ditt hem, det är så fint, och ser väldigt rofyllt ut!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  19. Vilken svinkyla det blev, men sol ändå! Passa dej för foppatofflor i snö! Väninnan bröt benet illa när hon råkade på en isfläck UNDER snön med sina foppatofflor! Det blev gips i ett halvår! Blä! Härligt ändå med lite snö, som ljusar upp det även om hovdamerna inte ser dina fötter.
    Så fint du har det inomhus också! Kul att få se bilder från din insida!
    Vi får gneta oss fram dessa urtrista januariveckor - oxveckorna! Bara att stå ut helt enkelt.
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  20. So good to hear from you, Titti. Thank you for the recommendation of the shower oil. I need that and will look for it in my store. Stay well!

    SvaraRadera
  21. "Pullorna" då... ha ha ha ha... Längtar efter våren precis som sin matte! Själv gillar jag vintern, men då ska det vara vinter och inte blask!!
    Men jösses... Läste om den kommande elräkningen!!! Hoppas den blir human....
    Ha det bäst fina, fina Titti
    Kraaam Kate

    SvaraRadera
  22. Tycker lite synd om hönorna i snön, men det verkar ju klara sig fint. Hoppas de inte fryser för mycket om fötterna.
    Jag har också en riktig torris och använder mycket handkräm, vilket jag fick en del av i julklapp.
    Så fint du har det hos dig!
    Trevlig torsdag!

    SvaraRadera
  23. Riktig godt nytt år!
    Flotte natur og interiørbilder, nå får jeg også lyst til å gå meg en tur.
    Men, her regner det.
    Alt godt,

    Kem, Ida

    SvaraRadera
  24. Det är mysigt att titta in till dig då och nu, bli inspirerad.
    Ett bra tips för händer som i dessa tider får utstå galet mycket tvagning och spritning är Karbamid kräm. Finns på apoteket. Det räddar mig från torr hud och eksem hela året om.
    Trevlig helg!
    Mia

    SvaraRadera
  25. Ja det skulle se kul ut med tossor på hönsen. . .men finns säkert! :-)
    Det är verkligen torra tider just nu på alla fronter och mitt hår är inte sig likt längre. . . tack för tips för händer!
    Ha en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...