Bloggintresserade

söndag 7 augusti 2022

Söndag & ny fotobok!

Söndagen har varit lite sådär gråmulen. Skönt efter all värme! Och nix jag har inte varit ute och rest på sistone utan försöker få till några fotoböcker från våra resor. Ja datorn är inte att lita på så bäst att få ner bilderna till något blädderbart som man kan minnas på ålderns höst. Första fotoboken är nästan klar. Vietnam.


Sagolikt vackert och grönt. Fantastiska stränder. Blandat med en viss ruffighet ibland...

Unikt på sina ställen med en urgammal historia och kultur blandat med en hel del lyxiga resorter. Ja man får ta mixen för vad den är...



Fortfarande finns det vikar där bara en enda fiskare bor...



Tidig morgon innan alla fiskebåtar ger sig av för dagens fångst...


Jag var i himmelriket med all chili och svartpeppar!!



Maten var helt gudomlig!! Enkel och väldigt smakrik...





Färsk frukt och nyskördade grönsaker överallt...




En het skaldjursgryta i en kokosnöt! Gudagott!!!!






Jag är inte klar med min fotobok än. Det finns många bilder att välja bland. Men alla minnen från resan kommer tillbaka...och kul att ta en tillbakablick på resan. För den var helt magisk :)

KRAM

16 kommentarer:

  1. Hi Titti! Fantastiske bilder. For en som aldri har vært der, gir det drømmer. Du ser utrolig vakre motiv. Klem Anne

    SvaraRadera
  2. So nice to see all the photos.
    I like the idea of a hammock in the water :) Looks nice and cool.:)

    SvaraRadera
  3. It looks magical, with delicious food to enjoy along the way.

    I look forward to the next post!

    SvaraRadera
  4. Hej Titti!
    Vilka underbara bilder. Jag har också gjort en hel del fotoböcker, både från resor och trädgården, man får uppleva allt en gång till när man sitter och redigerar.
    Så fint, vilken resa .
    Ha det gott /Kram Marika

    SvaraRadera
  5. Förstår att det är svårt att välja ut foton när man har så många fina från er magiska resa.
    Men tror säkert att din fotobok blir jättefin när den är klar.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  6. Fabulous photos of a beautiful place. I think I would love their food and definitely their beaches. B x

    SvaraRadera
  7. Dejligt at komme med en dygtig fotograf på en rejse til fjerne himmelstrøg :)

    SvaraRadera
  8. Vilka fantastiska bilder till din fotobok och jag antar att minnen och smaker kommer tillbaka. Vilken spännande resa att minnas!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  9. I love rich in all the senses trips..:) beautiful!

    SvaraRadera
  10. Wow så mange fine feriebilder, det må ha vært en fantastisk ferie. Ha en fortsatt fin dag, hilsen Ingeborg

    SvaraRadera
  11. Lovely photos! What a fun trip that must have been!

    SvaraRadera
  12. Smart att göra en bok av alla foton man vill spara, som sagt datorn kan man ju inte lita på... Och du borde kunna få ihop ett helt bibliotek med alla dina fina bilder!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  13. Heeeej... Här kikar jag plötsligt in! Vilka underbara foton, och man kan riktigt känna värmen, dofterna och höra ljuden! Ja, man borde ta tag och ta rätt på alla sina foton... Jag gjorde fotoböcker till barnbarnen när de flyttade nästan 100 mil från farmor... så de kan kika i dem när de längtar och tänker på mig & bonusfarfar.
    Ha det bäst nu, Titti... Kraaam Kate

    SvaraRadera
  14. Me parece un viaje encantador y precioso, me encantaría hacerlo. Un beso.

    SvaraRadera
  15. Vilka fina bilder från er resa! Verkligen!! Vår äldsta son ska snart åka dit på lite semester och hälsa på en kompis som jobbar där. Men han är inte så flitig fotograf. Så kul med fotoböcker. Ska nog ta tag i det till hösten också. Kom av mig när det blev för krångligt med bilderna men nu tror jag att jag fått lite styr på det hela. Kan vara ett trevligt höst/vinterprojekt att pyssla med. Längesen jag gjorde fotoböcker nu. Har också flera resor jag vill ha i bokform.
    Kram Annika

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...