Bloggintresserade

lördag 4 maj 2024

Måsten, ogräs och ryggont!

Ja nu får man väl hälsa våren välkommen på riktigt! För några veckor sen snöade det och nordanvinden ven iskall runt husknuten. Nu har veckan har bjudit på många sköna grader och solen har väckt liv i det mesta...ja jag måste tacka för alla bra tips angående myror också! Toppen!

Helt plötsligt blommar ju precis ALLT! 

Inser också att jag har 1000 saker att göra i trädgården. Som mitt bortglömda hallonland och 999 andra gröna måsten. Ryggen ställer till det. Värken är ibland olidlig. Men det finns värre saker. 4 fysioterapeuter senare och jag har inte blivit bättre. Nåja, jag vill ju gärna orka med min trädgård. Allt det där vanliga och det där helt vardagliga i livet, men nu är det som det är. Trist men så är det...

Istället för att rensa ogräs satte jag upp hängmattan! Sånt är roligare :) Ser framför mig hur jag ska ligga där med en bra bok i sommar...njuta av vita moln på en klarblå himmel och så svalor som susar förbi :)

Måste bara klura ut hur jag ska komma I hängmattan och sen UR den...

Hur som. Maj är ju så skön. Bästa!

KRAM

7 kommentarer:

  1. Dearest Titti,
    Love your saying it is what it is.
    With my excruciating pain near stent–graft area (for the tear in my aorta, caused by car that hit me while biking...) in the thoracic spine area does not allow me to do a lot of things. But I'm still alive and my brain functions fine.
    Enjoy your spring blossoms!
    Hugs,
    Mariette

    SvaraRadera
  2. Ja verkligen den bästa, den mest efterlängtade. Trist med din rygg, värk tar på krafterna och humöret. Här finns också 1000 saker att göra i trädgården och 500 i huset. En sak i taget så hinner man väl innan vintern. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas verkligen du får många sköna stunder i hängmattan! Att komma i och ur kan ju vara svårt, men det löser du!

    SvaraRadera
  4. Det är som det brukar hemma i Sverige. Det bara säger bom sedan är allt utslaget och sommarsäsongen har börjat.
    Tråkigt när ryggen säger ifrån när man så gärna vill kunna göra dem.
    Nu får du träna på att komma i och ur den där sköna hängmattan.
    Ha en fin söndag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  5. Hej Titti!
    Maj kom med sol och värme, idag regnar det, men det gör inget för det behövs också. Det är en otrolig energikick man får av vädret, har rensat ekollon som redan grott och löv från rabatterna. Har flyttat hallonplantor som rymt utanför sin plats så knappt några var kvar där de skulle. Skolat om mina frösådder, planterat pioner. Och njutit av det fina vädret. Härligt. Hängmattan är svår att komma ur och in med en frisk rygg, var försiktig.
    Kram Marika

    SvaraRadera
  6. Så otroligt jobbigt med ryggont den här tiden, förresten alla tider! Förstår din frustration när vi dessutom har lite mänskligare väder. Allt går undan nu i naturen och svårt att tänka sej att vi hade snö för några dagar sen!
    Krya på dej!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...