Bloggintresserade

lördag 6 juli 2024

En riktigt kul vecka!

Denna vecka har varit så kul! Jag har varit på sommarkurs! Ämnet var att lära sig att illustrera/måla och skriva en barnbok. Med penslar, block & så inga idéer alls var måndagen en riktig rivstart för mig!

Alla hade en plan, en idé men inte jag - som vanligt :) Hur som. Dag 3 när alla andra var klara så hade jag väl en halv plan i huvudet, lite sådär. Och inget på pappret. Sen var det ju så kul att prata med andra i kursen så där försvann en hel del tid förstås. Typiskt mig! Nåja, sista dagen fick jag väl till en färgglad ABC-bok på 2 sidor medans de andra hade sina "böcker" på 32 sidor klara. Att jobba långsiktigt är nog lite mer min grej tror jag :) Men jag lärde mig massor även om det aldrig lär bli en barnbok! Nåja, veckan har varit fantastisk och så rolig! Fått många nya idéer och många nya målande vänner...

Juli ja. Nu är det verkligen sommar. Semestertider. Det märks i trafiken som är galen här på ön! Det är bara att stå ut några veckor till innan lugnet återvänder till den där stilla lunken i tillvaron...



I juli håller jag mig mest hemma. Skönast så. Att köa 40 minuter för en glass är inte min grej. Det får turisterna göra. Jag får väl köpa glass i oktober misstänker jag, då är kön noll...



 Många soliga hälsningar från en överfull ö!

KRAM

17 kommentarer:

  1. So ein toller Sommerkurs, das hat bestimmt jede Menge Spaß gemacht.
    Und Deine Bilder zeigen einen tollen Sommer. Genieße das schöne Wetter, hier eher Herbst.
    Das Schaf finde ich besonders schön.
    Lieben Gruß
    Nicole

    SvaraRadera
  2. Så rolig sommarkurs du varit på.
    Följer en annan blogg som hon också hade varit på något liknande som du.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Our traffic is bad in the summer too but we’re not overcrowded.

    It sounds like a great course, in every way!

    SvaraRadera
  4. You may not have gotten a whole lot done, BUT your B page is wonderful.!! :) You'd make a great ABC Book.

    SvaraRadera
  5. Dearest Titti,
    Kind of typical how tourists flock to the island in the summer... stealing your peace and ease of moving about.
    But then, it is part of their existence.
    Glad you learned a lot during that summer course.
    Hugs,
    Mariette

    SvaraRadera
  6. The most important thing is that you enjoyed your experience at the summer course.

    SvaraRadera
  7. Vad fint du målar! Förstår att kursen var rolig och förstår verkligen att du stannar hemma mycket på sommaren. Ha en bra söndag!

    SvaraRadera
  8. Vilken jättespännande kurs du har varit på. Alltid kul med inspiration, något som får igång en liksom. Sen behöver man ju inte ha ett färdigt koncept, bara sådär! Förstår precis din känsla här.
    Jag känner med dej när det gäller köerna och alla turister. Vilken kontrast det måste vara. Det gäller att bida sin tid helt enkelt.
    kram
    Lisa

    SvaraRadera
  9. Your illustration course sounds very interesting and although you are a little slower, your illustration is so beautiful! I hope that you find time to complete your little book and please share it with us! Lovely scenes from your overcrowded island. I love the lavender on the bench. We share the same dilemma. Mt. Rainier attracts over 3 million tourists every year and the roadways are always so crowded. Luckily, I know all the back roads! Enjoy your quiet, stay at home summer, dear Titti in your lovely garden. Hugs xo Karen

    SvaraRadera
  10. Hej Titti!
    Låter som en riktigt kul kurs. Det är inte viktigt att det blir klart fort, bättre att ta tid på sig och få det bra.
    Ha det gott /Kram Marika

    SvaraRadera
  11. Å, vilken rolig och inspirerande kurs! Dina illustrationer är så fina, kommer att bli en jättefin ABC- bok.
    Härligt med juli och högsommar, men förstår att det känns trångt med alla turister. Jag har alltid haft svårt för folksamlingar, trängsel och stök - och ännu mer nu efter att jag blev sjuk i utmattning... Jag har turen att bo precis vid en sjö med badbryggor, och älskar att bada. Men bara på morgonen eller sena kvällen - när jag har bryggan och sjön för mig själv!
    Må så gott och njut av sommaren på din vackra ö, och lycka till med resten av ABC-boken!

    SvaraRadera
  12. Fåret ser ud til at tage alt turisthurlumhejet med knusende ro.
    Det må være skønt at sidde på den hvide bænk og nyde duften af lavendlerne.
    God Sommer!

    Hilsen Elna

    SvaraRadera
  13. Imágenes preciosas, me encanta las plantas de tomates. Besos.

    SvaraRadera
  14. Wow, vilken rolig kurs! Jag ser ju resultatet att du är en driven illustratör... inte förvånad. Fortsätt nu på vägen och våga!
    Njut hemmavid i din gröna oas!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  15. Hello Titti!
    What a fun course to take. And I love the page that you showed us. Doing things like this at one's own pace is always best.
    Enjoy the summer days despite all of the tourists. We tend to stay away from the tourist areas in summer, too.

    SvaraRadera
  16. Bonjour Titti,
    Comme ce cours pour apprendre l’illustration de livres pour enfants devait être intéressant. Cela ouvre beaucoup de possibilités de créations artistiques.

    Je comprends que vous ne voyez pas arriver les hordes de touristes avec plaisir. Ici, en France, on limité de plus en plus le nombre de touristes sur certains sites pour les protéger. Les riverains sont exaspérés par la gêne occasionnée par tout ce monde qui arrive d’un seul coup, sans compter les dégradations et pollutions diverses qui en découlent.
    J’espère que votre île sera préservée dans le futur.
    Bonne semaine
    Kram
    Hélène

    SvaraRadera
  17. What a wonderful course. I think taking your time is the most important thing. Work into your creativity!

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...