Bloggintresserade

lördag 20 juli 2024

Jag letar skugga...

Vet inte hur det är för er men här på ön levereras det sol och värme. I mängder! Jag letar skugga och längtar ut på det blå. Ibland vore det kul att kunna segla. Men så blir jag ju alltid så sjösjuk så jag får väl hålla mig på land och i skuggan...min hud tål verkligen inte sol så ingen solstol på stranden här inte.

Den gamla hönsgården har blivit en vild oas för vindruvor. Gott nog!


Det har inte blivit så många cykelturer denna sommar, tyvärr! Men det är med livet som insats som man ger sig ut på vägarna nu! Smala öländska vägar och så stora husbilar som inte tar hänsyn är ingen bra kombo om man inte vill hamna i diket (och sjukhuset) med cykel och allt!!! Jag får väl cykla i november när det är lugnt här igen..framåtlutad i motvind och kyliga nordanvindar! Mindre kul men bäst så...



Nu ska jag leta skugga igen, kanske med en bra bok. Har ni några bra boktips så bara skriv! 
Njut av helgen nu :)

SOMMARKRAM!

17 kommentarer:

  1. Dearest Titti,
    Sad that you cannot bike safely in summer due to those mobile homes being out there on your roads!
    Lovely images of summer's best.
    Stay cool and enjoy.
    Hugs,
    Mariette

    SvaraRadera
  2. Hej Titti!
    Ljuvliga bilder, somrigt med segelbåt och hästen i hagen. Vilka fina vindruvor.
    Tråkigt att du inte vågar dig ut på vägarna, men kanske bäst att hålla dig hemma. Det finns många som inte tar hänsyn till andra på vägarna.
    Två favoritböcker, men du kanske har läst dem.
    Anthony Doerr /Ljuset vi inte ser.
    Lucinda Riley/Änglaträdet.
    Ha det gott /Kram Marika

    SvaraRadera
  3. Här har vi hållit oss inomhus idag nästan hela tiden. För vi har värsta värmeböljan just nu. Men vi ska snart ut och gå en liten bit till vänner.
    Jag lyssnar på Marie Ljungstedts senaste bok nu. Gillar hennes böcker.
    Kram till dig i värmen.
    Carin

    SvaraRadera
  4. Visst är det varmt, även här där det mest har regnat, men nu så....! Oj, vilken hetta! Föredrar också skugga och sitter mest och läser under parasollen. Jag kan tro att cykling är förknippat med livsfara dessa tider. Har själv cyklat på Öland i semestertider, men då hade vi seglat till Grönhögen, liten fiskehamn på den tiden. Vackra bilder från en vacker bygd visar du! Njut i skuggan av druvorna!
    kram
    Lisa

    SvaraRadera
  5. Det slog verkligen om och blev varmt igen, bara fram med vattenkannorna igen (fyllda med spindelväv var de också). Mig hittar man också i skuggan, i alla fall någon dag till sen blir det kontorets AC som kyler ner en.
    Ha de gott i Sverigesommaren. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  6. The water is such a pretty blue.
    I love the picture of the white horse and the windmill in the background.

    SvaraRadera
  7. I love those beautiful poppies in pale colours. I have red ones but none as sweet as these. Here it is also very hot and dry.
    Have a pleasant Sunday.

    SvaraRadera
  8. Förstår det känns bäst att stanna hemmavid när det är högsäsong hos dig. Jag skulle också njuta mer av omgivningarna när turisterna lämnat. Kram

    SvaraRadera
  9. Fina härliga sommarbilder. Här är det skugga idag. Mulet som bara den. Kraaam PIa

    SvaraRadera
  10. It is the same here…looking for shade among the tourists! I dislike sun exposure as well.

    SvaraRadera
  11. Skugga gillas här med! Min hud är inte heller så förtjust i sol, men jag kan inte hålla mig från stranden ändå, älskar ju att bada. Tar på solskyddsfaktor 50 och en skjorta.
    Så fina sommarbilder du bjuder på, ögongodis!
    Har just läst ut Barntjuven av Ellen Marie Wiseman, den var bra!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  12. Mina döttrar och även ett barnbarn är så nöjda över veckorna på din ö. De har dock inga husbilar utan hyrt stugor och cyklat runt ön. Men jag hoppas du får lite skugga framöver. Kanske rentav redan idag?
    Förmodar att du läst När tranorna flyger söderut?
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  13. Shade is good here too but we don’t seem to have as much heat as you. Enjoying books by Helen Fields at the moment. B x

    SvaraRadera
  14. Wow, så langt druene dine har kommet, mine er ikke i nærheten av å få farge. Ha en fortsatt fin sommerdag i skyggen, hilsen Ingeborg

    SvaraRadera
  15. Las imágenes son preciosas. Por aquí aunque este en la sombra hace mucho calor, me quedo en casa, que se está muy bien, vienen ahora 40 grados centígrados, pero en España estamos más acostumbrados, me gustan más de 30 a 32, pero si vienen 40 nos tenemos que aguantar y pasarlo lo mejor posible sin salir a la calle en las horas que más calienta. Besos.

    SvaraRadera
  16. Hello Titti,
    The heat can be very tiring. I cannot tolerate sunshine like I used to when I was younger. But today things are cooler, about 22 degrees, so that is easier.
    Your photos are lovely as always.

    SvaraRadera
  17. Ja, äntligen har vi fått några riktiga sommardagar då man behöver skugga, underbart!
    Ha det fint!

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...