Bloggintresserade

fredag 25 augusti 2017

En doft av blöt ull & så bara mer regn...


Veckan avslutas som vanligt med blåst och regn. Ja nu har det t o m
blivit ett litet vattenfyllt dike nedanför växthuset av allt regnande.
Hade vi haft en båt hade vi lätt kunnat lägga i den där och ankra!
Fortsätter det så här har vi väl snart en pool i växthuset också...


Tomaterna vill inte riktigt mogna, lite trist...dom ska få sig en
dos av vedaska i helgen. Det ska visst sätta fart på smaken!


Det luktar blöt ull runt husknuten och snyggaste baggen i stan som
annars brukar stoltsera med en stor, yvig hårman och som glatt
springer efter alla fårdamer i hagen och uppvaktar dom har efter allt 
regn fått sig tidernas mest platta och mest oklädsamma mittbena...
Mja damerna ser inte sååå imponerade ut av honom just nu faktiskt.
Manligheten är nog lite stukad och han håller sig mest för sig 
själv i hagen, stackarn. Kanske man skulle dra ut en sladd i hagen
och föna till han lite tro?? Tupera och styla till hårmanen på honom.
Men jag misstänker att han inte skulle uppskatta den där hårfönen så 
speciellt mycket och jag och min hårfön fick nog tillbringa resten av
helgen inlagda på akuten och DET har jag verkligen inte tid med!


Ha en mysig kväll nu...

KRAM VÄNNER!

21 kommentarer:

  1. Här har vi haft tur det sista med regn på nätterna och hyfsat soligt på dagarna.
    Haha, vilken syn om du skulle gå in med hårtorken till baggen:)
    Fin helg till dig
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Regn är det här med Stackrarna som ska vara aktiva på vattenveckan här i Jönköping. inte mycket som blir som det ska hörde jag. Regnet det kommer vare sig vi vill eller inte visst behövs det åxå men det blir inte så bra när det är kallt då torkar ju inget upp.Gräsmattan är som en fylld balja ja inte vet jag hur det ska sluta.
    Ha en bra helg i alla fall
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Haha, rolig beskrivning om fårstylingen! Jag kan se framför mig hur snygg baggen skulle bli om du gick loss med fönen!
    Trevlig helg!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  4. Man har tydligen blivit bortskämd med sol, för nu efter bara två dagars höstväder så har jag blivit deppig! I förrgår och idag har vi inte kunnat gjort NÅGONTING i trädgården, för så kul att hålla på ute är det inte att jag går ut i regn. Hösten kan bara inte ha kommit redan.....
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  5. Rain, rain, go away!

    SvaraRadera
  6. Åker hem till skitvädret i morgon, då får jag smaka på hösten.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  7. Trots den blöta pälsen är han väldigt fin och sö. Synd med dina tomater. Mina är mogna nästan alla. Ha en härlig helg. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  8. My tomatoes are doing the same!

    SvaraRadera
  9. I always wonder does rain and snow bother the animals as much as it does us.

    SvaraRadera
  10. Det är något konstigt med den här sommaren. Mina tomater är redan slut och gurkplantorna slutade att leverera efter halva sommaren. Minns den där doften av våt ull. Saknar verkligen mina små får ibland.

    SvaraRadera
  11. Med Karlskronas eviga fönvindar, torkar han nog snart upp ;-)
    Men jag håller med dig, knappt en dag utan regn, tur man har regnställ och gummistövlar att ta till :-)
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  12. Ha Ha! Vad rolig du är. Ja det har regnat här också fast inte så mycket. Inga mogna tomater för det liksom. Ska testa vedaska. Kraaaam och simma lugnt./ Pia

    SvaraRadera
  13. Vilka underbara trädgårds- och fårbilder!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  14. hihi, nej det får du nog undvika! Han torkar nog upp skall du se! VI fick också ett rejält regn i går eftermiddag, skönt att ligga inne i soffan, under en filt och så katten på magen ;) Men det blev bara 5 mm så det varade väl inte så länge förstås...

    Ha det gott!
    GUnilla

    SvaraRadera
  15. Mysigt med får !
    Nu har vi kommit hem från resan och veckan tycks börja med värme och sol här hemma ;)
    Ha en fin vecka !
    Kram bia

    SvaraRadera
  16. Vilken fin blogg du har och härliga bilder bjuder du på. Hit kommer jag på besök igen. Ha en fin måndag. Kram Annika

    SvaraRadera
  17. Ha ha ha . . . ja det skulle jag gärna vilja se när du fönar pälsen på fåren . . .
    Fast fåren blir ju aldrig blöta rakt igenom pälsen,
    som tur är håller det feta, blötan borta.
    En pool i växthuset vill du nog inte ha men kanske på en annan plats, eller?
    De som har pool på Öland Gotland och andra platser som har haft torka har väl inte kunnat använda poolen på minst två år. När vattnings förbud kräver stopp, vad hjälper det om brandbilarna kan leverera vatten . . . tar de det från Östersjön eller vadå ? !
    Regn har vi också fått de sista dagarna, allt i trädgården växer och mår väl,
    bara jag tycker att nu får lilla solen titta fram igen . . .

    Må väl kram/ Eva

    SvaraRadera
  18. What nice blog you have and lovely pictures you are bidding on. I will visit again. Have a nice monday Hug annika

    หนังเกาหลีใหม่

    SvaraRadera
  19. Hope our sunshine has headed your way! Sarah x

    SvaraRadera
  20. Your photos are amazing. I love the sheep photos, but then I was born in New Zealand where there are a lot of them ;-)

    Regards from a warm SW France, Leeann

    SvaraRadera
  21. Stackars bagge med sårad manlighet men ullen måste bli perfekt, tvättad så många gånger..

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...